اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
مساله ای که در این نخستین ساعات پس از اعلام پیروزی ترامپ می توان روی آن دست گذاشت " پیروزی یک تنه ترامپ بر تمامی رسانه ها و نطر سنجی ها و نظر سازی هاست."
عصر ایران ؛ مازیار آقازاده - پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر یک زلزله سیاسی در ایالات متحده آمریکا و جهان محسوب می شود؛ زلزله ای که کمتر کسی پیش بینی می کرد و یا دوست داشت شاهد آن باشد، اما این اتفاق روی داد.

در نگاه نخست به روند کارزار انتخاباتی آمریکا در یک سال و نیم گذشته می توان به جرات گفت  ترامپ پیروزی در انتخابات هشتم نوامبر 2016 را به کسی جز خودش مدیون نیست.

او یک تنه مبارزه کرد و در حالی که از همان روزهای نخست ورودش به کارزار انتخابات از سوی بسیاری از ناظران و رسانه ها به سخره گرفته می شد - و این روند تا واپسین روزهای مانده به انتخابات ادامه یافت - پا پس نکشید و تا آخر راه با قوت و اراده روز افزون ادامه داد تا در نهایت به مقام چهل و پنجمین رییس جمهوری آمریکا رسید.

ترامپ یک تنه مبارزه کرد ، او حتی با بسیاری از متنفذان حزب جمهوریخواه نیز مبارزه کرد و دهها شخصیت متنفذ جمهوریخواه علیه او گفتند و نوشتند.

یادمان باشد و یادمان نرود که بسیاری از رسانه ها و غالب نظر سنجی ها از پیروزی احتمالی هیلاری کلینتون می گفتند . آخرین روز مانده به رای گیری هشتم نوامبر نظر سنجی غالب رسانه های آمریکایی حاکی از پیشتازی 4 درصدی هیلاری کلینتون بر ترامپ بود.

ترامپ پیروزی خود در انتخابات هشتم نوامبر را تنها به خودش مدیون است. به نظر می رسد او از همان ابتدای ورود به کارزار انتخاباتی  بسیار بهتر نبض جامعه آمریکا را در دست داشته و شعارها و سخنانش با اقبال بخش بزرگتری از جامعه آمریکا مواجه شده است.

نتیجه و پیامدهای انتخابات هشتم نوامبر 2016 آمریکا از بسیاری جهات باید مورد بررسی و کندوکاو قرار گیرد اما مساله ای که در این نخستین ساعات پس از اعلام پیروزی ترامپ می توان روی آن دست گذاشت " پیروزی یک تنه ترامپ بر تمامی رسانه ها و نطر سنجی ها و نظر سازی هاست."

یک هفته پیش از انتخابات در مطلبی تحت عنوان " پیروزی های ترامپ و ضعف تحلیلی ناظران انتخابات آمریکا " نکاتی را در این باب قلمی کرده بودم.


برچسب ها: ترامپ ، پیروزی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار