شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۳۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳
بیانیه اصلاح طلبان شهرستان کارون در پی سفر احمدی نژاد به خوزستان / اعمال رفتارهای فراتر از قانون و برپایی میتینگ‌های سیاسی بدون مجوز / بهره‌برداری سیاسی از اجتماع مردم ولایت مدار کوت عبدالله / لزوم اقدام استاندار خوزستان برای جلوگیری از میتینگ های سیاسی
در پی سفر احمدی نژاد به خوزستان و برنامه سخنرانی در کوت عبدالله ، اصلاح طلبان شهرستان کارون در بیانیه ای ...
شوشان: در پی سفر احمدی نژاد به خوزستان و برنامه سخنرانی در کوت عبدالله ، اصلاح طلبان شهرستان کارون در بیانیه ای خواستار جلوگیری از برنامه ها و سخنرانی های بدون مجوز احمدی نژاد شدند. 

به گزارش شوشان ، در این بیانیه آمده است: در حالی که مردم شریف ایران و به ویژه مردم خوزستان در حال برگزاری مراسم اربعین حسینی و استقبال از زائران سالار شهیدان و اسوه آزادگان هستند، شاهد تلاش یک طیف خاص سیاسی برای بهره برداری از اعتقادات و احساس مردم پاک هستیم. 

در این بین تصاویر رییس جمهور سابق و دعوت به سخنرانی ایشان در برخی نقاط شهرستان کارون به چشم می‌آید، گرچه حق اظهار نظر را برای هر شهروند محترم دانسته و بر آن تاکید می‌کنیم اما آنچه مورد اعتراض است اعمال رفتارهای فراتر از قانون و برپایی میتینگ‌های سیاسی بدون مجوز و همزمان بهره‌برداری سیاسی از اجتماع مردم ولایت مدار کوت عبدالله در اربعین حسینی و مصادره آن به نفع یک جریان سیاسی خاص است.

از طرفی دیگر این امر، دوگانگی در برخورد مسئولان استان و شهرستان در برگزاری برنامه های طیف های سیاسی مختلف را نمایان می سازد. درحالی که فراهم کردن شرایط برابر برای اظهار نظر افراد از حقوق طبیعی شهروندان است و تحت هیچ شرایطی نباید این اصل پایمال شود و این سوال مطرح می شود که چگونه تصاویر تبلیغاتی بسیار در سطح شهرستان و آن هم بدون مجوز نصب می شود اما در مقابل برای برگزاری یک برنامه ساده، سخت گیری ها و مخالفت های بسیاری انجام می شود؟

با وجود نصب تصاویر رییس جمهور پیشین، یادآوری این نکته ضروری است که در زمانی که مردم خوزستان و شهرستان کارون به دلیل عملکرد نادرست اقتصادی در شرایط معیشتی سخت قرار داشته، بزرگ ترین اختلاس تاریخ در کشور و جهان و در آن دوران هشت ساله رخ داده است و این مساله هیچ گاه از یاد مردم خوزستان و شهرستان کارون نخواهد رفت.

مردم خوزستان و شهرستان کارون هنوز تبعات تصمیمات نابه خرد آن دولت را احساس می‌کنند، تصمیماتی همچون افتتاح سدگتوند و ورود هزاران تن نمک به رودخانه کارون و خشک کردن تالاب هورالعظیم برای استخراج نفت و بروز پدیده گردوخاک که گواه بر قربانی شدن مردم خوزستان برای پیشبرد یک مدیریت ناصحیح و دسترسی به اهداف انتخاباتی و جناحی است.

فراموش نمی شود که جدا کردن منطقه کوت عبدالله از شهرستان اهواز و تبدیل آن به یک شهرستان در زمان دولت آقای احمدی نژاد بوده که علی رغم مخالفت مردم ونخبگان و به صورت لحظه‌ای صورت گرفت، تصمیم شتاب زده‌ای که تاکنون آثار منفی آن گریبان‌گیر مسئولان و شهروندان است.

بنابراین نصب تصاویر رییس جمهور سابق کشور و آن هم بدون مجوز، یک تجاوز به قانون و حقوق طبیعی شهروندان است.

همچنین تاکید می‌شود که مصادره مراسم اربعین حسینی مردم شهرستان کارون به سود یک طیف سیاسی خاص به هیچ وجه قابل قبول نیست.

از سوی دیگر،در این روزها که شاهد تخریب دولت تدبیر و امید از جانب برخی جریانات و با اهداف سیاسی و انتخاباتی هستیم،انتظار می‌رفت که فرماندار محترم به عنوان نماینده عالی دولت،ضمن عمل به وظایف قانونی خود به مقابله با این گونه هرج و مرج‌ها و بی‌قانونی‌ها اقدام کند.

شایسته است وزارت محترم کشور و استانداری خوزستان در جهت پاسداشت حقوق شهروندان شهرستان کارون و جلوگیری از رفتارهای خارج از قانون اقدام نمایند.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
comment
0
0
comment شوشان متاسم برای شما که این گونه [...]را درج می کنید انسانیت [...]هم خوب است
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار