شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۳۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۵
توضیحات تبیین کننده در خصوص پزشک قلابی شناسایی شده در مسجدسلیمان
در پی دستگیری پزشک قلابی در شهرستان مسجدسلیمان و انتشار مطالب متفاوت و گاهاً ناصحیح در این خصوص، توضیحات تبیین کننده ...
شوشان: در پی دستگیری پزشک قلابی در شهرستان مسجدسلیمان و انتشار مطالب متفاوت و گاهاً ناصحیح در این خصوص، توضیحات تبیین کننده زیر که جزئیات کامل موضوع را بازگو می کند جهت تنویر افکار عمومی و شفاف سازی کامل ابهامات موجود ارائه می گردد.

در سال ٩٠ یکی از پزشکان شاغل در مناطق نفتی عسلویه بنام دکتر ع-د در یک سانحه تصادف رانندگی فوت می کند.

پس از این حادثه، یکی از همکاران غیر پزشک وی با مراجعه به خانواده پزشک متوفی، به بهانه پیگیری مطالبات مالی مرحوم، مدارک تحصیلی و شغلی وی را از خانواده اش تحویل می گیرد و سپس با استفاده از روشهای غیرقانونی، اقدام به تهیه شناسنامه و کارت ملی جدید به نام متوفی ولی با تصویر خودش می نماید.

در گام بعد، وی با مراجعه به دانشگاه محل تحصیل پزشک متوفی در یکی از استان های مرکزی کشور و ارائه شناسنامه و کارت ملی جدید عکسدار، دانشنامه پزشکی مربوط به مرحوم را با الصاق عکس خودش تحویل می گیرد.

سپس، با ارائه این مدارک جدید صادر شده، پروانه مطب برای وی صادر می شود و حتی با مراجعه به بانک، حساب بانکی نیز (با شناسنامه و کارت ملی جدید بنام متوفی) باز می کند و در حقیقت کل هویت پزشک مرحوم را جعل کرده و به سرقت می
برد
از آنجا که مدارک ارائه شده به مراکز درمانی که این جاعل در آنجا اشتغال داشته است، همگی از منابع رسمی و با مهر و امضاء های اصالت دار صادر شده بودند و اشکال صوری و شکلی نداشتند، بنابراین مراکز درمانی نیز به استناد این مدارک اصیل، با وی قرارداد همکاری منعقد نمودند.

بدنبال احضار این فرد خاطی بعنوان مطلع در دادگستری و عدم حضورش، موضوع از طریق نظام پزشکی پیگیری و با توجه به آنلاین شدن کلیه مدارک و سوابق نظام پزشکی، موضوع از طریق نظام پزشکی مسجد سلیمان دنبال میشود و مستندات متوفی بودن پزشک در اختیار مقام قضایی قرار میگیرد که با تمهیدات بازپرس دادگستری، نامبرده به عنوان مطلع احضار و پس از حضور در دادگستری طبق دستور بازپرس بازداشت می گردد.

لازم به ذکر است این فرد جاعل هیچگونه رابطه استخدامی با بیمارستان ٢٢ بهمن مسجدسلیمان نداشته است و همکاری وی صرفاً بصورت قرارداد ساعتی معین صورت می پذیرفت.

گفتنی است این فرد به همین منوال در مناطق و مراکز درمانی مختلف کشور مشغول به کار شده بود.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
comment
0
0
comment باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ صادق مرادی: بهتر است سخنم را با یک سوال آغاز کنم؛ وقتی پزشک برای تجویز دارو از شما می خواهد دفترچه درمانی خودتان را ارایه دهید آیا شما هم برای اطمینان از صلاحیت پزشک می توانید از وی بخواهید که تاییدیه نظام پزشکی و مدرک دانشگاهی اش را ارایه دهد؟ البته جواب روشن است؛ در هیج جا چنین چیزی مرسوم نیست و مردم همواره به پزشکان اعتماد و احترام می کنند. اما این موضوع استثنائاتی هم دارد. یکی از این موارد استثنا شهر مسجدسلیمان است. وقتی که در چند روز گذشته خبری مبنی بر دستگیری پزشک قلابی در این شهر به بیرون درز کرد، موجی از تعجب، ترس و بی اعتمادی در بین ساکنان مسجدسلیمان به وجود آمد. این موضوع برای روح و جسم بیمار بهداشت و درمان به مصابه عود کردن سرطان در جسم یک بیمار رو به بهبود است. بیماری که گمان می رفت با طرح تحول نظام سلامت جانی دوباره بگیرد، با این اتفاق هولناک دوباره به اغما و کما رفت. تصور این که مردم این شهر سه سال جان پیران خردمند، نوزادان معصوم، کودکان شیرین زبان، نوجوانان و جوانان برومندشان را در اختیار یک آدم مفتضح و بی مسیولیت قرار داده اند دل هر انسان منصفی را به درد می آورد. جداً که چشم روسای سابق شبکه بهداشت ما روشن!

تن نظام پزشکی سالم با دقت نظری که در زیر مجموعه خود دارد! و دند ما نرم که در این شهر زندگی می کنیم! و خسته نباشید ویژه به دانشگاه علوم پزشکی ما! و البته بیشترِ سخن بنده با دانشگاه علوم پزشکی است.

واضح است وقتی بعد از گذشت مدت ها از طرح تحول نظام سلامت هنوز در بسیاری از روزها و به خصوص در ایام تعطیل کمبود پزشک متخصص وجود دارد و وقتی نظارت درست و منطقی بر کادر درمان و به خصوص پزشکان وجود نداشته باشد باید پذیرفت که زمینه برای حضور امثال این پزشک قلابی در شهرستان فراهم می شود. زیرا کلاه بر معمولا خود را در جایی پنهان می کند که کم ترین نظارت و بیشترین قانون گریزی وجود داشته باشد!
comment
شهرام شيني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
comment
0
0
comment خيلي جالب است شوشان كوچكترين خبري در رابطه با اين اتفاق ناگوار در مسجدسليمان منتشر نكرد اما توضيحات علوم پزشكي را منتشر مي كند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار