شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
استاندار خوزستان بر حمایت مجموعه مدیریتی استان از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و لزوم استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای این شرکت‌ها در توسعه استان تأکید کرد.

دکتر غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از مرکز رشد دانشگاه شهید چمران اهواز انجام شد، در جمع مسئولان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در این مرکز، اظهار کرد: خرید از محصولات تولیدی استان در دستور کار تمام دستگاه‌های اجرایی استان است و آمار ارائه‌شده نشان از افزایش خرید محصولات داخلی دارد.

وی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان اعلام آمادگی کرد و گفت: در نشستی که هفته آینده با حضور مسئولان شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار خواهد شد، مسائل و مشکلات این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاندار خوزستان خواستار افزایش تلاش‌های این شرکت‌ها برای ورود به بازار رقابتی با کالاهای خارجی شد و عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فعال در استان خوزستان، ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیاری دارند که باید از این ظرفیت‌ها در توسعه استان استفاده شود.

شریعتی گفت: نباید تنها به مهندسی معکوس فکر کرد و باید در بخش‌هایی مانند طراحی، بهبود و خلاقیت نیز فعال بود.

در این بازدید دکتر غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر ابراهیم حاجی‌دولو معاون پژوهشی و فناوری، دکتر یحیی میرزایی مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه و دکتر بابک مختاری رییس پارک علم و فناوری استان، استاندار خوزستان را همراهی کردند.

مركز رشد فناوري دانشگاه شهید چمران اهواز در راستاي حمايت از ايده‌هاي نو دانشجويان، استادان، مبتكران، صنعتگران و محققان و نيز ايجاد زمينه لازم جهت فعالیت‌های اقتصادي اشتغال‌زا مبتني بر فناوري‌هاي نوين، در دی‌ماه سال 82 تأسيس و در آذرماه سال 83 به‌صورت رسمي فعاليت خود را آغاز کرد و در تاریخ 17/11/86 موفق به کسب مجوز قطعی شد.

مهم‌ترین مزيت استقرار در مراكز رشد بهره‌مندي از فضاي تحقيقاتي، رقابتي و هم‌افزايي است؛ تبادل مستمر افكار، اطلاعات علمي و فني، همكاري در موارد مرتبط با همديگر، واحدها را در پيشبرد اهدافشان ياري خواهد کرد.

تأمين محل كار (به صورت اجاره)، بهره‌مندی از خدمات آزمايشگاهي‌كارگاهي، اطلاع‌رساني، خدمات مشاوره‌اي (مديريتي،حقوقي،مالی، اعتباری، پروژه‌یابی، بازاريابی و ...)، آموزش و مشاوره‌هاي تخصصي ويژه با كمك‌گيري از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه و ساير خدمات مرتبط با توسعه، رشد و ارتقاي واحدهاي فناوري از دیگر تسهیلات این مرکز است.

بسترسازی جهت تجاری‌کردن دستاوردهای تحقیقاتی، ايجاد زمينه كارآفريني و حمايت از نوآوري و خلاقيت نيروهاي محقق، کمک به رونق اقتصاد محلي مبتني بر فناوري، ایجاد فضای لازم جهت گسترش و رشد واحدهای کوچک و متوسط دانشگاه، ايجاد فرصت‌های شغلي مناسب جهت جذب كارآفرينان و دانش‌آموختگان دانشگاهي در زمینه‌های فناوری، تجاری‌سازی نتايج تحقيقات و ارتباط بخش‌های تحقيقاتی، توليدی و خدماتی جامعه و توليد و توسعه محصولات و فرآيندهاي فناوري قابل‌عرضه به بازار از دیگر مزایای مرکز رشد است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار