شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
سرلشکر جعفری:
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه با این مردم انقلابی هیچ تهدیدی جدی نیست، گفت: تهدیدهای نرم فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خطرناک‌ترین تهدید علیه انقلاب است.
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ظهر امروز سرلشکر محمدعلی جعفری در آئین افتتاح 150 واحد مسکن محرومان مازندرانی که در سالن الغدیر سپاه کربلا انجام شد، با بیان اینکه مسیر سختی را باید در آینده طی کنیم، اظهار کرد: باید به تبیین انقلاب اسلامی پرداخته شود و از این طریق راهبرد خود را پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران در دفاع از انقلاب اسلامی بنا به خواسته و تدبیر فرمانده معظم کل قوا به مأموریت‌های خود به‌طور ویژه پرداخته است، افزود: در گذشته و شاید حال برای بعضی‌ها جای تعجب باشد که سپاه باید در عرصه نظامی و امنیتی وارد شود چرا در عرصه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، محرومیت‌زدایی و ... وارد شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اضافه کرد: پاسخ این سؤال روشن است که سپاه مأمور حفظ انقلاب و پیشبرد اهداف انقلاب است.

این مسؤول تصریح کرد: بنا به تاکیدات رهبری حفظ انقلاب از سوی سپاه اگر به دو صورت انجام شود باید به شکل محافظه کارانه و غیر محافظه کارانه و پاسداری درست و به‌موقع صورت گیرد.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه پاسداری از انقلاب اسلامی باید به شکل پیش‌برندگی حفظ شود و اگر سپاه از انقلاب اسلامی که در حال درجا زدن باشد محافظت کند همان محافظت محافظه‌کارانه است، تصریح کرد: پاسداری غیر محافظه‌کارانه همان توجه به پویایی انقلاب اسلامی است تحقق عدالت اجتماعی بالاترین هدف انقلاب است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید در جامعه شاهد رشد توسعه فکری و معنوی که هدف انقلاب اسلامی است باشیم، افزود: رشد معنوی جامعه هدف انبیا و اولیا دین بوده است رشد و این پیشرفت بدون امنیت، عدالت اجتماعی و اخلاق اسلامی امکان‌پذیر نیست.

این مسؤول با تاکید براینکه فضای جامعه باید اخلاقی و عدالت محور باشد، خاطرنشان کرد: موضوع اقتصاد و اخلاق بر می‌گردد به مسائل فرهنگی و سیاسی که باید در جامعه تأمین شود.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه رهبری در سال 90 وظیفه سپاه پاسداران را در سه ربع ساعت به‌طور کامل تشریح فرمودند، گفت: این نکته را همه پاسداران و بسیجیان بدانند برای حفظ انقلاب اسلامی باید مهم‌ترین تهدید علیه انقلاب را بدانیم.

وی با بیان اینکه با این مردم انقلابی کشور هیچ تهدیدی جدی نیست، اضافه کرد: تهدیدهای نرم فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خطرناک‌ترین تهدید علیه انقلاب است که سپاه در این شکل باید به حفظ انقلاب بپردازد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به مردم که با عنوان بسیجی پای انقلاب ایستادند، اظهار کرد: بسیجیان باید بدانند برای انقلاب چه خطری مهم است.

این مسؤول با بیان اینکه در رابطه با انقلاب اسلامی تهدید نظامی و امنیتی خطر نیست بلکه فرصت است، افزود: در طول جنگ هشت ساله انقلاب درس مقاومت و ایستادگی در برابر همه قدرت‌های شرق و غرب را آموخت.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه تهدیدهای امنیتی برای انقلاب اسلامی مانند فتنه 88 بود که به حماسه 9 دی به‌فرصت تبدیل شد، اضافه کرد: مردم ما با بصیرت و ولایتمداری در طول انقلاب تهدیدها را به فرصت علیه دشمنان تبدیل کردند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعلام اینکه خطر در عرصه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است و این عوامل موجب تهدید انقلاب اسلامی می‌شود، گفت: در شهریور امسال رهبری حرکت‌های اقتصادی سپاه را تعیین کردند و این عرصه‌ها با حمایت سازمان بسیج مستضعفین به وسیله مردم با حمایت، هدایت‌های اولیه و توانمند سازی رونق می‌گیرد.

این مسؤول خطاب به دست‌اندرکاران اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی مسؤولان باید بدانند صنایع تبدیلی و تضمین فروش محصولات تولید شده را در اولویت کار خود قرار دهند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه سپاه در هدایت سرمایه‌های سرمایه‌داران انقلابی و مومنی که در راستای انقلاب دلسوز هستند و می‌خواهند برای مردم کار کنند، در عرصه اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کند، ادامه داد: بگذریم از برخی سرمایه‌داران یک روزه سرمایه‌دار شدند و مسیر دیگری را طی می‌کنند و ما کاری به آنها نداریم.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری بزرگ وظیفه دولت است که امیدواریم انجام دهد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مهم‌ترین کار سپاه را در عرصه اقتصادی مقاومتی به غیر از آموزش و توانمندسازی ایجاد زمینه فروش محصولات تولیدی و صنایع تبدیلی دانست و گفت: وظیفه سپاه در عرصه جهاد اقتصادی محرومیت‌زدایی است.

این مسؤول رفع جهاد سازندگی در کشور را لطمه بزرگ اقتصادی دانست و ادامه داد: محرومیت‌زدایی از جنس کارهای جهاد سازندگی بود که تعطیل شد و پرچم آن را به تدبیر رهبری بسیج به دست گرفت و ما باید این را هم از وظایف و مأموریت‌های سپاه و بسیج بدانیم.

سرلشگر جعفری با اشاره به اینکه رفع محرومیت از جامعه وظیفه‌ای برای برقراری عدالت در جامعه است، تصریح کرد: موضوع محرومیت‌زدایی توان مردمی انقلاب را می‌طلبد که همان بسیج است.

وی با بیان اینکه در هر حرکتی در راستای انقلاب روی توان مردمی باید سرمایه‌گذاری شود، افزود: اگر برای رفع نقطه چالشی انقلاب اسلامی با توان بسیجی پاسداری شود می‌توان تضمین قطعی برای پاسداری از انقلاب اسلامی ارائه کرد که همان وظایف غیر محافظه‌کارانه است.

سرلشکر جعفری در بخش پایانی سخنانش، گفت: بابت وجود نعمت بسیج و ولایت از خداوند سپاسگذاریم و می‌خواهیم تا مسؤولان بسیجی و متعهد نصیب ما کند.

به گزارش فارس، در این مراسم کلید 150 واحد مسکن محرومان که با همکاری بسیج سازندگی احداث شد افتتاح و کلید آن به مالکان اهدا شد.

تجلیل از طلایه‌داران عرصه اقتصاد مقاومتی و  نشست صمیمی با خانواده‌های شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه‌های سرلشکر جعفری در سفر یک روزه به مازندران بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار