اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
بادامچیان: احمدی‌نژادی‌ها اهل بریدن بودند
حدود ۵ ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری گمانه زنی‌ها برای این رویداد سیاسی درحال افزایش است...

 امین نایینی: حدود ۵ ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری گمانه زنی‌ها برای این رویداد سیاسی درحال افزایش است. رئیس دولت دوازدهم چه کسی خواهد بود؟ این موضوعی است که در دو جناح اصلی ایران با روندی متفاوت پیگیری می‌شود. درحالی که اصلاح‌طلبان و اعتدالیون روی حسن روحانی اجماع دارند، در میان اصولگرایان آشفته بازار دیده می‌شود؛ گزینه‌هایی که هر روز نام آنها شنیده می‌شود و تکذیبیه‌های پی‌درپی را به همراه دارد. افرادی جدید و تکراری نامشان شنیده می‌شود.


هرچند محمدرضا باهنر که ۲۸ سال نمایندگی مجلس از طیف اصولگرایان را در پرونده دارد پیش از این گفته بود گزینه‌های تکراری و شکست‌خورده در ۹۶ نیایند. یکی از گزینه‌هایی که نام او از ابتدای گمانه زنی‌ها مطرح شده و تا کنون هم ادامه دارد پرویز فتاح است. فتاح که درحال حاضر ریاست کمیته امداد را برعهده دارد بارها حضور خود در انتخابات را تکذیب کرده است.


او دیروز هم در واکنش به اینکه برخی وی را یکی از گزینه‌های احتمالی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ می‌دانند، گفت:«من در این مورد مرتب جواب داده‌ام و هرگونه قصد برای کاندیداتوری را تکذیب کرده‌ام.» او درباره سفرهای خود و شائبه‌هایی که در این مورد وجود دارد، عنوان کرد: «اگر موضوع سفرهای من است باید بگویم که بنده به عنوان رئیس کمیته امداد مرتب به سفر می‌روم. باز هم خواهم رفت و نزدیک انتخابات هم در سفر خواهم بود. تا سفر نکنیم، شرایط را درک نمی‌کنیم.» نام دیگری که از سوی اصولگرایان مطرح شده، عزت‌ا... ضرغامی است.


ضرغامی که پیش از این برای بیش از ده سال ریاست سازمان صداو سیما را برعهده داشت، بدش نمی‌آید که ریاست بر دولت را تجربه کند. رئیس کمیته امداد درباره اخبار مربوط به دیدارهای انتخاباتی‌اش با ضرغامی گفت: «تاکنون هیچ جلسه‌ای با ضرغامی نداشتم.» او گفت: «امکان ندارد پوسترهای تبلیغاتی از بنده و آقای ضرغامی وجود داشته باشد.» فتاح وزیر نیروی دولت اول احمدی نژاد یادآور شد:«البته بعضا درباره درخواست حضور در انتخابات، دوستان اصولگرا با من صحبت‌هایی کرده‌اند اما پاسخ آنها را خیلی محکم داده‌ام.» هرچند او قویا تکذیب می‌کند اما نباید جمله «احساس تکیلف برای خدمت به مردم» در کشور را دست کم گرفت که بسیاری از معادلات را تغییر می‌دهد.


روحانی قادر به حل معضل برجام نیست


برای اصولگرایان، ناموفق نشان دادن برجام هم یکی دیگر از اقداماتی است که در دست دارند. در واقع این جناح درحالی که نامزدی با مقبولیت همگانی در میان مردم ندارد تلاش می‌کند تا از محبوبیت روحانی بکاهد. نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:«اصلاح‌طلبان با روحیه تمایل به تعامل با آمریکا و اروپا، به‌جای تدبیر صحیح در مذاکرات دچار خوشبینی بودند و عجله و شتاب داشتند که هرچه زودتر به تفاهمی با دنیای غرب برسند؛ لذا در مذاکرات تعهدات خود را قبل از آنکه تعهدات غربی‌ها به اجرا درآید اجرا کردند و حالا دست اینها خالی است.» بادامچیان خاطرنشان کرد:«امروز دست غربی‌ها نیز پر نیست و قطعا راه خروج از این بن بست، سپردن کار به دست عناصری با بینش‌ احمدی نژادی هم نیست، چراکه آنها فقط اهل بریدن بودند، در حالی که در مذاکرات باید به نتیجه اندیشید و همه تدبیر، توان و فرصت‌ها را برای دستیابی به آرمان خود به کار گرفت.»


 او با بیان اینکه مسلما دولت آقای روحانی، اصلاح‌طلبان و اعتدالیون دولتی قادر به حل معضل برجام نیستند، تاکید کرد:«اگر دولت آقای روحانی در انتخابات آینده مجددا رای بیاورد مشکل همین‌طور استخوان لای زخم خواهد ماند.» نایب‌رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: «ملت هوشمند در انتخابات آینده این مساله را با انتخابی صحیح به راه حل مطلوب خواهد رساند.»


جناح‌های سیاسی به استراحت بروند


درحالی که نبردهای سیاسی دو جناح برای انتخابات آینده ادامه دارد، ضلع سوم و ثابت انتخابات ایران هم از انتخابات اردیبهشت ۹۶ گفته است.


محسن رضایی که چندین بار شانس خود را آزمایش کرده پیش از این اعلام کرده: دیگر در ۹۶ کاندیدا نخواهد شد. اما آخرین اظهارنظر محسن رضایی هم نشان می‌دهد هر اتفاقی روز آخر می‌تواند رخ دهد. رضایی گفت:«در شرایط کنونی کشور نیازمند مدیریت پاکدست و مقتدر می‌باشد. جناح‌های سیاسی برای مدتی به مرخصی بروند تا پس از سر و سامان گرفتن اقتصاد و نظم و انضباط در کشور، دوباره بیایند سر سفره ملت و شهدا بنشینند.در دهه اول انقلاب شهدا امنیت و سیاست را درست کردند و به دست جناح‌های سیاسی سپردند. اکنون کشور ما نیازمند آمدن«دولت پاکدستان» است که کشور را با تدبیر و اقتدار اداره کنند، مشکل بیکاری، فساد و مواد مخدر را حل کنند، حضور هوشمندانه و موثری در روابط بین‌المللی داشته باشند و آزادی‌های مشروع را نیز تضمین کنند. هر دو جناح اکنون در قدرت هستند ولی نمی‌توانند کاری کنند، لذا مدتی به استراحت بروند.»


برچسب ها: رقبای روحانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار