شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به علاقه دانشجویان به مسائل سیاسی گفت: مسئولان نباید اجازه دهند جریان‌های غرض‌ورز و وابسته وارد دانشگاه شوند و از این فضا علیه انقلاب استفاده کنند؛ جوانان باید روابط خود را به گونه‌ای تنظیم کنند تا میان جریان‌های سالم و غرض‌ورز تفاوت قائل شوند.
 
حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمحسن شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: دانشگاه مجموعه و مجمعی از نسل جوان بانشاط و پا در راه گذاشته‌ای است که با انگیزه علم‌جویی و دانش‌خواهی گردهم جمع شده‌اند و یک محیط استثنایی و منحصر به فرد را ایجاد کرده‌اند، محیطی که مسیرش علم‌خواهی است و نقش‌آفرینان آن اساتید و دانشجویان هستند.
 
وی افزود: دانشگاه جریان نسل جوان است و اقتضای نسل جوان طبیعت آرمان‌گرا و فطرت راستی‌جو و درستی‌طلب است. زمانی که این ویژگی‌ها و نسل جوان واجد آن‌ها در یک محیط علمی قرار گیرد، نگاه نقد، تحصیل، بررسی و دلیل‌خواهی حاکم می‌شود. نسل جوان بدون دلیل چیزی را نمی‌پذیرد و به دنبال استدلال و ارائه دلیل و مستندات است.
 
رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان اینکه نسل جوان با فطرت پاک خود تظاهر و ریا را تشخیص می‌دهد و از آن دوری می‌کند، گفت: نسل جوان دو رنگی را بر نمی‌تابد و در بسیاری از موارد در برابر کژی‌ها و زاویه گرفتن از آرمان‌ها و فضیلت‌ها عکس‌العمل نشان می‌دهد و موضع می‌گیرد.
 
شفیعی تصریح کرد: انقلاب اسلامی دوره جدیدی از حیات سیاسی ملت ایران است که در تاریخ خود دوره‌های مختلفی مانند مشروطه، ملی شدن نفت و شکل‌گیری انقلاب اسلامی را دیده است. طبعاً نسل جوان این ملت که اغلب در دانشگاه متمرکزند با مسائل سیاسی آشنا بوده و تحلیل خاص خود را دارند و می‌فهمند. نشانه فهم نیز کارهای بی‌بدیلی است که در مقاطع مختلف انجام داده‌اند.
 
رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با تصریح بر اینکه 16 آذر سال 1332 بر آشفتن جوانان دانشجو علیه نظام سلطه و زیادی‌خواهی‌های آمریکا و انگلیس بود، خاطرنشان کرد: 13 آبان سال 58 نیز همین جوانان با یک اقدام تعیین‌کننده و تأثیرگذار سفارت آمریکا را تسخیر کردند و پا بر روی نظام سلطه گذاشتند.
 
وی ادامه داد: جوانان ما در مقاطع مختلف تا امروز فعالیت کرده‌اند و امروز نیز در مسائل سیاسی اظهارنظر، نقد و بررسی می‌کنند و مسئولان نظام را در برابر پرسش‌ها و واکاوی‌های خود قرار می‌دهند. حتی گاهی می‌بینیم که بهترین و زیباترین جلساتی که در حضور مقام معظم رهبری برگزار می‌شود، جلسه گفت‌وگو و دیدار با جوانان دانشجو است.
 
رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به علاقه‌مندی دانشجویان به کار سیاسی و تجزیه و تحلیل مسائل مختلف، افزود: البته این مسأله را آفاتی نیز تهدید می‌کند. به‌طور صریح دیدیم که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که جوانان کار سیاسی انجام دهند اما سیاسی‌کاری نکنند. امروزه ما شاهد آن هستیم که جریان‌های سیاسی غیر علاقه‌مند به انقلاب و برخی جریان‌های وابسته به نظام سلطه به دانشگاه طمع دارند و تلاش می‌کنند به دانشگاه نفوذ و از آن برای امیال خود استفاده کنند.
 
شفیعی ادامه داد: این مسأله یکی از آسیب‌هایی است که باید به آن توجه کرد و در برابر آن هوشیار بود. باید تلاش کنیم تا فضای سیاسی دانشگاه با سلامت در مسیر فضیلت و کمال پیش برود. تصور می‌کنم اساسی‌ترین کار در این زمینه نیز آن است که جریان‌های سیاسی از طمع‌ورزی به دانشگاه‌ها خودداری کنند.
 
وی افزود: در بسیاری مواقع نگاه جریان‌های سیاسی به حرکت‌های دانشجویی نگاه ابزاری است، یعنی حرکت دانشجویی را در راستای منافع خود می‌خواهند که این یک خطر جدی است. مسئولان و مدیران دانشگاه‌ها باید این را بدانند که اساسی‌ترین پاسخ‌گویی، پاسخ‌گویی الهی در محضر خداوند است. جوانان دانشجو اماناتی هستند که جامعه اسلامی به مسئولان دانشگاه‌ها تحویل می‌دهد.
 
رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان تأکید کرد: مسئولان نباید اجازه دهند جریان‌های انحرافی غرض‌ورز یا دشمنان کینه‌توز انقلاب فرصت پیدا کنند تا وارد در دانشگاه شوند، یارگیری کرده و از فضا و موقعیت دانشگاه برخلاف آرمان‌های انقلاب اسلامی استفاده کنند. جوانان نیز باید با دقت، چشم باز، نگاه نافذ و بصیر به دنبال آن باشند تا بدانند چه کسانی خیرخواه و چه کسانی غرض‌ورز هستند و روابط و ارتباطات خود با جریان‌ها، رجال، شخصیت‌ها و سلیقه‌های سیاسی مختلف را به گونه‌ای تنظیم کنند تا بتوانند میان جریان سالم و وابسته مرز و تغییر قائل شوند.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار