شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
گزارش شوشان از برگزاری سالگرد درگذشت آیت‌الله غلامحسین جمی با حضور وزیر ارشاد ، معاون وزیر نفت ، استاندار و جمعی از مسئولین در آبادان/خوزستان انباشت سرمایه‌های ملی، دینی، سیاسی و اقتصادی است / در این استان هیچ فرصتی برای پرداختن به حواشی و مناقشات بی‌حاصل نیست
صالحی‌ امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم هشتمین سالگرد درگذشت آیت‌الله غلامحسین جمی...

شوشان: صالحی‌ امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم هشتمین سالگرد درگذشت آیت‌الله غلامحسین جمی که صبح امروز پنجشنبه ۲ دی‌ماه در آبادان برگزار شد، با بیان اینکه مفتخرم که سلام رئیس جمهور را به شما مردم آبادان ابلاغ کنم، گفت: این باور را از زبان ریاست جمهور اعلام می‌کنم که عزت و شرف ما در گرو انسانهای بزرگی بود که با خون خود، امنیت و شرافت و آرامش را برای ایرانیان به ارمغان آوردند.

به گزارش شوشان ، وی گفت: انصافا ایران اسلامی مدیون این منطقه و جغرافیا، خونهای پاک این دیار، شهدا و رزمندگان این خطه، مردم، روحانیت و پاسدارانی است که مفهوم مقاومت و صبر را به جهانیان آموختند. آبادان را از منظر یک سرزمین مقدس و نقطه عطف تاریخی و تمدنی می‌نگریم. بنابر احوال تاریخی، این جغرافیا نقطه ورود اسلام و تشیع بود. در این جغرافیا انسانهایی زیست می‌کردند که دل در گرو اهل‌بیت(ع) داشته و دارند؛ عشایر این منطقه حافظان حریم این دیار مقدس هستند و پیشینه طولانی در عشق به نبوت و اهل‌بیت(ع) و حریم تشیع دارند و از این منظر آبادان یک تاریخ و دارای حریم و حرمت است و انسان در آبادان و خرمشهر باید از اعمال خود مراقبت کند.

صالحی‌امیری با بیان اینکه جنگ ما صرف مقابله با دشمن نبود بلکه به مثابه یک امر مقدس برای تبیین یک گفتمان در انقلاب اسلامی بود، افزود: از این منظر در ادامه حیات این انقلاب جنگ را عامل مقاوم کننده آن می‌شناسیم. در ایران اسلامی جنگ به معنای مقابله برابر کفر تلقی شده است و آبادان با جنگ رابطه درونی دارد و اگر جنگ مقدس است، آبادان هم مقدس است و سخن گفتن از آبادان و خرمشهر سخن از ارزشها است. سخن گفتن از آیت‌الله جمی سخن گفتن از اخلاق، معرفت و فضیلت است؛ اینجا از شخصیت تجلیل می‌شود. آیت‌الله جمی به اعتراف همگان در معرفت به رسول اکرم(ص) و تمسک به اهل‎بیت(ع) پیشتاز بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حضور در این مراسم پیام روشنی دارد که بیانگر تداوم راه شهیدان، مسیر مقاومت، دیانت، اخلاق و انسانیت است، گفت: حضور مردم در این مراسم بیانگر آن است که ریشه‌های انقلاب اسلامی همیشه زنده است و زنده خواهد ماند و توجه به مشکلات مردم خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر را به عنوان تکلیف دائمی برای دولت می‌دانیم؛ دولت نسبت به مسائل این نقطه از کشور بی‌توجه نیست و مسائل آبادان و خرمشهر و خوزستان از مسائل اصلی دولت است.

وی ادامه داد: خوزستان انباشت سرمایه‌های ملی، دینی، سیاسی و اقتصادی است؛ در مبحث بودجه رئیس جمهور بر توجه به مسائل خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر تاکید داشتند. نمایندگان آبادان و خرمشهر هم به شدت پیگیر مسائل این دو شهر هستند. خدمت به مردم این دیار ضرورت قطعی است.


صالحی‌امیری درباره ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله جمی توضیح داد: ایشان نماد خوبی‌ها، پاکی‌ها، اخلاق، معرفت و فضیلت بود؛ صبر و تحمل ایشان مثال زدنی است؛ هیچگاه از شرایط احساس خستگی نکرد، به دنبال رفاه‌طلبی نبود و از مردم فاصله نگرفت. آیت‌الله جمی یک شخصیت انقلابی به معنای مقابله با همه سختی‌ها، ظلم ستم شاهی و صدام و صدامیان و در کنار مردم ایستادن بود. وی پیرو واقعی امام راحل و رهبری بود؛ ولایت مداری را در عمل باور داشت و حریم‌دار ولایت در این شهرستان بود.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آیت‌الله جمی نماد جنگ و نماز بود و میان جنگ و معنویت و نماز ارتباط برقرار کرد، گفت: ایشان به همه جریانات به عنوان فرزندان انقلاب اسلامی می‌‌نگریست و از این منظر پدری بزرگ برای این دیار و سرزمین به شمار می‌رفت. از انسانهای بزرگی همچون آیت‌الله دشتی، شیخ عیسی طرفی و همه آنانی یاد می‌کنم که برای دیانت، معنویت و بزرگی این خطه تلاش کردند تا ریشه‎‌های آبادان همیشه سبز بماند.

وی گفت: آبادان و خرمشهر به عنوان نماد مقاومت و جنگ در کشور شناخته می‌شود و از این منظر آبادان یک سرمایه ملی است و هرنوع خدمت به این مردم خدمت به همه مردم ایران است. از مسئولان شهری و استانی تقاضا دارم قدر این مردم را بدانند و در جهت رفع مشکلات آنها بیشتر تلاش کنند.

صالحی‌امیری عنوان کرد: مشکلات استان خوزستان در سفر رئیس جمهور و سفرهای متعدد وزیران دیده شده است و برطرف کردن این مشکلات در اولویت کاری دولت قرار دارد و مردم در آینده نزدیک اقدامات اساسی دولت در این استان را خواهند دید. در این استان هیچ فرصتی برای پرداختن به حواشی و مناقشات بی‌حاصل نیست و این موضوع مورد تاکید ریاست جمهوری است. همه باید در متن حرکت کنند و متن، خدمت به مردم است.


صالحی‌امیری افزود: آیت‌الله جمی شخصیتی بود که همیشه به مطالبات مردم توجه زیادی داشت و همیشه این موضوعات را به مسئولان متذکر می‌شد. روحانیت بداند که برای تداوم حیات این سلسله و شجره طیبه باید همیشه در دل و متن، همراه و همراز مردم باشد؛ نماد این همراهی و همرازی در آیت‌الله جمی دیده می‌شود؛ دگرخواهی در ایشان  موج می‌زد و هیچ‌چیز را برای خود و خانواده‌اش نمی‌خواست، هیچگاه از خون برادر شهید خود بهره نبرد. ایشان نماد شجاعت و اخلاق بود؛ دُر گرانبهایی که کمتر مشاهده می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر برجام به نتیجه می‌رسد و ما می‌توانیم از حقوق ملت دفاع کنیم به پشتوانه خونهایی است که در این سرزمین برای بقا و تداوم انقلاب اسلامی فدا شده است، به پشتوانه مقاومت تاریخی مردم، انسانهای سخت‌کوشی که بر ویلچر نشسته‌اند ، روحانیت و زنان این سرزمین است.

وی گفت: دنیا می‌داند که نمی‌تواند به این سرزمین طمع و حمله کند؛ مقاومت مردم بود که ما را در دنیا مقاوم کرده است و جهانیان جرات حمله به این سرزمین را نخواهد داشت. مقاومت پرچم و نماد ایران است؛ مفهوم انقلابی بودن معادل توجه به مصالح مردم در زمان و مکان خاص است. در بحرانی‌ترین نقطه جهان(خاورمیانه) امن‌ترین نقطه جهان ایران است.



 
معاون وزیر نفت :  آیت‌الله جمی را ماندگار کرد تخلق به ویژگی‌های اصیل بود

به گزارش شوشان ، در ادامه این مراسم ، رکن‌الدین جوادی معاون وزیر نفت در مراسم گرامیداشت هشتمین سالگرد درگذشت آیت‌الله جمی که امروز پنج‌‌شنبه ۲ دی‌ماه در آبادان برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که آیت‌الله جمی را ماندگار کرد تخلق به ویژگی‌های اصیلی بود که در قرآن کریم، احادیث ائمه اطهار(ع) و نهج‌البلاغه امام علی(ع) به تواتر درباره خصوصیات یک مومن یاد شده است.

وی با اشاره به آیات ابتدایی سوره مومنون « الَّذِينَ هُمْ فِي صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ، وَالَّذِينَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ؛ همانان كه در نمازشان فروتنند ، و آنان كه از بيهوده رويگردانند »گفت: آنانی که دوران زندگانی ایشان را به خاطر دارند؛ خشوع و تسلیم برابر خداوند را در آیت‌الله جمی می‌دیدند. همیشه با مردم خوشرو بود هیچگاه ضعف و بدی هیچکس را در جمع بیان نمی‌کرد. ایشان با بندگان خدا به عنوان امانت الهی برخورد می‌کرد. سعی بر آن داشتند که بندگان خدا را با روی خوش جذب کنند. همه افراد با تفکرات متفاوت سیاسی، اجتماعی و قومیتی در مورد آیت‌الله جمی اتفاق نظر داشته و او را مردی شایسته می‌دانستند.

جوادی گفت: در دوران جنگ هیچگاه ترس از مرگ و شهادت نداشت، چراکه به آخرت ایمان داشت. در دوران جنگ تلاش کرد تا شهر را نگهدارد و اغراق نیست اگر بگوییم استقامت آبادان مرهون باور و استقامت مرحوم جمی در این شهر بود.

معاون وزیر نفت عنوان کرد: ایشان به باورهای اعتقادی خود باور داشت و به سخنان خود عامل بود؛ «کونوا دعاة الناس بغیر ألسنتکم» مصداق عینی عملکرد مرحوم جمی بود.

وی گفت: رفتارهای آیت‌الله جمی با استواری و وفاداری، مبتنی بر تواضع بود و در سختی‌ها شکیبا بود؛ پس از شهادت برادرشان آرامش، توکل و شکر خداوند از ایشان مشاهده می‌شد.

 استاندار خوزستان :  آیت‌الله جمی اسوه مقاومت، ایستادگی و ایثار است.

به گزارش شوشان ، دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه گرامیداشت هشتمین سالگرد درگذشت آیت‌الله جمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیت‌الله جمی علاوه بر دارا بودن مناصب رسمی در آبادان همچون امام جمعه و نماینده امام خمینی(ره)، به عنوان اسوه مقاومت، ایستادگی و ایثار است.

وی ادامه داد: آیت‌الله جمی نماد اقتدار، بزرگی، صلابت و ایستادگی مردم آبادان در برابر دشمنان میهن و اسلام عزیز است و به همین دلیل یاد ایشان همیشه باید گرامی داشته شود. از سوی دیگر گرامیداشت و بزرگداشت آیت‌الله جمی بزرگداشت غرور و صلابت و اقتدار مردم ایران و به ویژه مردم آبادان است و این پاسداشت موجب افزایش روحیه اعتماد به نفس مردم این منطقه می‌شود.

شریعتی گفت: اینگونه گرامیداشت‌ها همیشه بر روحیه ایستادگی واستقلال کشور و این منطقه می‌افزاید و ما وظیفه داریم این مراسم را سال به سال گرم‌تر برگزار کنیم تا این روحیه به نسل‌های بعدی منتقل شود.

فرماندار ویژه آبادان : آیت الله جمی زندگی خود را وقف حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی کرد

 به گزارش شوشان ، عزیزالله شهبازی فرماندار ویژه آبادان در حاشیه برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله جمی گفت: ایشان در صف اول دفاع از اسلام و ارزش‌های انقلاب اسلامی قرار داشت.

وی بیان کرد: آیت الله جمی زندگی خود را وقف حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و دین کرد و با ولایت مداری نام جاودانه‌ای از خود برجای گذاشتند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار