آرش دُر شهردار شوشتر در ابتدای نشست خبری خود در روزنامه فرهنگ جنوب و پایگاه خبری شوشان گفت: از 15 مهرماه سال گذشته سمت شهرداری شوشتر را با 15 میلیون تومان موجودی حساب شهرداری و 12 میلیارد تومان بدهی فعال و حدود 20 میلیارد تومان که اضافه می شد به انضمام 12 ماه حقوق عقب افتاده و ... عهده دار شدم، متاسفانه در زمان تحویل گرفتن شهرداری برخی از پارک های بزرگ شهر سند نداشتند و تنها برای تملک نمودن 3 پارک می بایست 20 میلیارد تومان به صاحبان آن پرداخت نمائیم.

"> شوشتر از مناسب ترین شهرهای خوزستان جهت سرمایه گذاری است
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۲

 

آرش دُر شهردار شوشتر در ابتدای نشست خبری خود در روزنامه فرهنگ جنوب و پایگاه خبری شوشان گفت: از 15 مهرماه سال گذشته سمت شهرداری شوشتر را با 15 میلیون تومان موجودی حساب شهرداری و 12 میلیارد تومان بدهی فعال و حدود 20 میلیارد تومان که اضافه می شد به انضمام 12 ماه حقوق عقب افتاده و ... عهده دار شدم، متاسفانه در زمان تحویل گرفتن شهرداری برخی از پارک های بزرگ شهر سند نداشتند و تنها برای تملک نمودن 3 پارک می بایست 20 میلیارد تومان به صاحبان آن پرداخت نمائیم.

 

شوشان- میثم حلالی نصب: آرش دُر شهردار شوشتر در ابتدای نشست خبری خود در روزنامه فرهنگ جنوب و پایگاه خبری شوشان گفت: از 15 مهرماه سال گذشته سمت شهرداری شوشتر را با 15 میلیون تومان موجودی حساب شهرداری و 12 میلیارد تومان بدهی فعال و حدود 20 میلیارد تومان که اضافه می شد به انضمام 12 ماه حقوق عقب افتاده و ... عهده دار شدم، متاسفانه در زمان تحویل گرفتن شهرداری برخی از پارک های بزرگ شهر سند نداشتند و تنها برای تملک نمودن 3 پارک می بایست 20 میلیارد تومان به صاحبان آن پرداخت نمائیم.

به گزارش شوشان، شهردار شوشتر ادامه داد: شهرداری شوشتر 280 نفر پرسنل رسمی و پیمانکاری وجود داشت و 234 نفر هم بر این بدنه اضافه شده بود، تمامی این مشکلات یک طرف و اینکه از سال 1385 اعتبارات دولتی و کمک های نقدی دولت هم با کاهش مواجه بود به گونه ایی که در سال 1388 دولت یک میلیارد و 700 میلیون تومان به ما کمک کرد و شهرداری تا پایان آذرماه مبلغی حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان درآمد داشت، در سال 1389 دولت 2 میلیارد تومان به ما کمک کرد و شهرداری یک میلیارد و 700 میلیون تومان درآمد داشت و در سال 1390 دولت 870 میلیون تومان به ما اعتبار داد به اضافه 390 میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده و شهرداری 5 میلیارد و 193 میلیون تومان درآمد داشت.

 


دُر گفت: همین مسائل باعث ایجاد ناامیدی در بین پرسنل شده بود و سال رو به اتمام و تنها از بودجه 5/6 میلیارد تومانی تنها یک میلیارد و 120 میلیون تومان محقق شده بود و با توکل به خدا و همکاری تمامی پرسنل توانستیم تا 28 اسفند 6 میلیارد و 818 میلیون تومان درآمد داشته باشیم که بعد از 20 سال اقدامی بی سابقه در راستای محقق شدن بودجه شهرداری شوشتر اتفاق افتاد و حقوق های عقب افتاده پرسنل را به 6 ماه برسانیم و مابه تفاوت 12 ماه و حقوق 84 و 85 و بن 87 و 88 و مالیات 90 را به پرسنل بپردازیم. وی تصریح کرد: زمانی که شهرداری شوشتر را تحویل گرفتیم 2 میلیارد و 800 میلیون تومان بودجه عمرانی بود که دولت به شهرداری کمک کرد که خوشبختانه با حمایت استاندار و امام جمعه اهواز توانستیم 3میلیارد و 300 میلیون تومان دیگر هم برای ساحل سازی، پل روگذر و پل بزرگ و ... بودجه دریافت کنیم و همچنین برای پارک قاضی نوراله و پارک شادروان برنامه ریزی های عظیمی صورت گرفت.

شهردار شوشتر در گفتگو با شوشان گفت: یکی از نیازهای شهرداری شوشتر برای جلوگیری از بدهی های فراوان جلوگیری از هزینه های غیرضروری بود و توانستیم با ارائه لایحه های جدید به شورا از این موضوع جلوگیری به عمل آوریم، مثلا بر اساس قانون سخت و زیان آور باید عده ای از کارمندان ما ترخیص می شدند که با کمک تامین اجتماعی و فرمانداری توانستیم 76 نفر را بدون ایجاد مشکل بازنشسته کنیم شهردار شوشتر بیان داشت: در همین ایام توانستیم 6 هکتار به فضای سبز شهر اضافه کنیم. این در حالی بود که با آن تعداد نیرو حتی یک سانت هم به فضای سبز شوشتر اضافه نشده بود، همچنین طبق برنامه ریزی های صورت گرفته 82 نفر را بازنشسته و 41 نفر دیگر را هم در شرف بازنشستگی داریم. وی ادامه داد: از دیگر اقدامات شهرداری شوشتر در راستای کاهش هزینه ها این بود که ما می بایست ماهیانه 258 میلیون تومان هزینه جمع آوری زباله می کردیم که این رقم به 170 میلیون تومان کاهش یافت و سالیانه حدود یک میلیارد تومان به نفع شهرداری شده است و در کل توانسته ایم با اقدامات موثری که صورت گرفت در 3 مجموعه هزینه ای بالغ بر 3میلیارد و 400 میلیون تومان کاهش داشته باشیم و شهرداری را به استقلال مالی نزدیک کنیم 303 درصد افزایش درآمدها داشته باشیم. آرش دُر گفت: ما برای جمع آوری زباله دانشگاه آزاد شوشتر که 17 هزار دانشجو دارد سالانه تنها 500 هزار تومان دریافت می کردیم که این رقم به 10 میلیون و اکنون به بالاتر از این رسیده است، زیرا روزانه 1360 تومان برای نظافت و جمع آوری زباله دانشگاه آزاد از این مجموعه دریافت می کردیم اما اکنون خدا را شاکریم که 10 شهرداری از لایحه عوارضی که ما وضع کردیم استفاده می کنند.

شهردار شوشتر گفت: یکی از معضلاتی که شهرداری شوشتر با آن دست و پنجه نرم می کرد وجود بیش از 160 وسیله نقلیه فرسوده و بدون استفاده در معابر عمومی بود که 80 مورد آن را جمع آوری کردیم و طی ابلاغیه ای به شهروندان اعلام کردیم در صورت عدم جابجایی و تعیین تکلیف در وهله اول 250 هزار تومان ، در وهله دوم 500 هزار تومان جریمخ می شوند و همچنین هزینه جرثقیل را جهت جابجایی می بایست مالک خودرو پرداخت نماید.

وی بیان داشت: یکی دیگر از اقداماتی که در شهرداری شوشتر برای حذف مناظر نازیبا صورت گرفت برداشت تابلوها بود که در یک شب 2000 تابلو را علیرغم تمامی مخالفت ها برداشتیم، 18 دکه غیرمجاز را برداشتیم و 8 مورد را تخریب کردیم، همچنین دکه ای از سال 1373 با کرایه 3000 تومان واگذار شده بود که هنوز یک ریال به شهرداری پرداخت نکرده بود، یا مغازه هایی بودند از سال 1387 که می بایست ماهیانه 5 هزار تومان به شهرداری می پرداختند که این اتفاق رخ نداده بود و این مغازه ها هم ردیف ساختمان شورای شهر می باشند و یا غرفه های ترمینال مسافربری از ماهیانه 260 هزار تومان تا 900 هزار تومان واگذار شده بود که آن هم کرایه پرداخت نمی کردند و تمامی اینها به درآمدهای شهرداری اضافه شد.

 


دُر گفت: به طور مثال هتل جهانگردی شوشتر با ارزش 4 میلیارد تومان 11 سال بود که بدلیل اختلاف مالی با شهرداری هیچگونه عوارضی به شهرداری نمی داد در حالی که فردی که این هتل را در اختیار گرفته بود می بایست ماهیانه 700 هزار تومان کرایه این هتل را بدهد که بدلیل مابه تفاوت 4 میلیون تومانی از این کار صرف نظر می کرد و ما با پرداخت 4 میلیون تومان ملک را از دست مستاجر گرفتیم و یا مثلا به شوشتر سازمان اتوبوسرانی تعلق گرفته بود ولی اتوبوس های این شهر در اصفهان و مشهد و دیگر شهرها بودند که توانستیم آنها را به شوشتر بازگردانیم این در حالی است که مشکل شوشتر با خودروهای ون حل می شود. شهردار شوشتر با اشاره به اینکه از روز اول با سختی ها کنار آمده ام گفت: در شوشتر بعد از 40 سال موفق به حل مشکل خانه سازی شده ایم، در صحرای بلبل بعد از 16 سال موفق به حل مشکل تعاونی کارون شده ایم. با آموزش پرسنل موفق شده ایم قوانین را به خوبی اجرا و بسیاری از گره های شهر را حل کنیم، در زمینه جمع آوری زباله کار را به پیمانکار سپردیم و 30 نفری را که از سوی وزارت کشور استخدام رسمی شده بودند با آموزش های لازم به واحد فضای سبز فرستادیم و توانستیم 26 هزار متر انواع درختان و گیاهان را بکاریم و 20 هزار درخت را هرس کنیم که به هیچ عنوان نمی شد از سایه سار آنها استفاده کنیم و سرانه مطلوب شوشتر را در فضای سبز به 11 متر برای هر نفر ارتقا دهیم.

شهردار شوشتر ادامه داد: در زمینه سوخت خودروها ماهیانه حدود 40 میلیون تومان هزینه وسایل نقلیه بود که موفق شدیم این رقم را به 240 میلیون تومانی در سال کاهش دهیم، در تاکسیرانی ظرف یک سال 10 میلیون و 70 هزار تومان درآمد داشتیم که این رقم در 4 ماه محقق شد، در پارک بانوان 17 نفر مشغول کار بودند که این تعداد را به 2 نفر رساندیم و اکنون این پارک به یکی از بهترین پارک های بانوان استان تبدیل شده است. وی بیان داشت: سن کار با تاکسی تا 55 سال است، اما در شوشتر تا 74 سالگی هم مشغول کار بودند و آنها را بازنشسته کردیم و یا در زمینه صدور قبوض عوارض بسیار عقب مانده بودیم که به تکنولوژی روز و صدور قبوض به صورت رایانه ای مجهز شدیم. آرش دُر تصریح کرد: متاسفانه در تاکسیرانی فاقد نرم افزار بودیم و در این زمینه کار ساختاری کردیم، در آتش نشانی و امور مالی هم به همین نحو به گونه ایی که تمامی کارهای اداری و مالی ما به صورت سنتی انجام می شد و اکنون به صورت رایانه ای درآمده اند، همچنین در زمینه تعدیل قیمت های دارایی در برخی نقاط با اداره دارایی نشست هایی را برگزار کردیم و این مشکل را برطرف نمودیم. شهردار شوشتر گفت: شهرداری شوشتر 6 سال حسابرسی نشده بود و به شدت این مهم را پیگیری نمودیم و قرار است به زودی این اتفاق رخ دهد . شهردار شوشتر در پاسخ به این سوال خبرنگار ما مبنی بر نازیبا بودن ورودی این شهر از سمت اهواز گفت: منطقه گاومیش آباد یکی از مشکلاتی است که متاسفانه بیشتر متوجه شوشتر می شود، علیرغم اینکه این منطقه جزء بخشداری محسوب می شود و بخشداری هم در اداره آن ناتوان است و در حال حاضر تنها خدماتی که شهرداری به آن ارائه می کند جمع آوری زباله این منطقه است و امیدواریم این بخش به شهر تبدیل شود تا مشکلات آن هم برطرف شود.

دُر خاطر نشان ساخت: در حال حاضر رتبه شهرداری شوشتر 8 است و من فکر می کنم اگر بافت فرسوده و تاریخی این شهر یک شهرداری مستقل داشته باشد با اختیارات کافی بتوانیم شاهد پیشرفت هر دو بخش باشیم و رتبه شهرداری را بهتر ببینیم. وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که به ما ضربات فراوانی وارد کرد ورود قیر به بورس و گرانی آن می باشد، شما در نظر بگیرید مهم ترین مصرف کنندگان قیر شهرداری و وزارت راه و شهرسازی برای جاده سازی است و آسفالت می باشد و قیمت این محصول از 12 میلیون تومان به 35 میلیون تومان رسیده است و دست دستگاه های عمرانی را برای انجام کارها بسته است، این در حالی است که عدم آسفالت مناطق حادثه خیز در هر ثانیه یک کشته برجای می گذارد. شهردار شوشتر بیان داشت: یکی دیگر از اقداماتی که برای افزایش درآمدهای شهرداری مد نظر است بازیافت زباله مثل تفکیک شیشه و فلزات می باشد و انشاء الله در آینده نزدیک زباله های تر را که اغلب زباله های کشاورزی می باشند برای تولید کود ورمی کمپوست تفکیک نمائیم و امیدواریم بتوانیم به این مهم دست یابیم.

 


دُر گفت: خوشبختانه تا 31/9/91 موفق به محقق نمودن 76 درصد بودجه شهرداری شده ایم و 71 درصد این مبلغ را به حقوق و احکام دادگاهی اختصاص دادیم و 29 درصد مابقی را به تصفیه حساب بدهی های گذشته و اتمام کارهای عمرانی و تسهیلات بانکی اختصاص داده ایم. وی با اشاره به پروژه هایی که در دهه فجر سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرند گفت: در دهه فجر سال جاری پارک قاضی نوراله، پارک شادروان، پارک 20 هکتاری که به زیر کشت رفته است و نمادی در میدان 17 شهریور را به بهره برداری خواهیم رساند. شهردار شوشتر تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب دولت در شوشتر در زمینه تعریض خیابان طالقانی می باشد که نزدیک به یک میلیارد تومان برای این مهم و بدنه سازی به ما اختصاص داد که مرحله اول را در 2 ماه و مرحله دوم را در 3 ماه به اتمام رسانیدیم ولی اکنون بدلیل مشکل کمبود اعتبار این طرح راکد مانده است. دُر گفت: در 15 ماهی که شهردار شهر شوشتر هستم موفق به پرداخت 570 میلیون تومان پاداش و سنوات از 600 میلیون بازنشسته های قدیم و 855 میلیون تومان بازنشسته های جدید شده ایم. وی با اشاره به برگزاری انتخابات شورای شهر و احتمال تغییر در شهرداری شوشتر نیز گفت: من به عنوان شهردار شوشتر و کارشناس شهرداری به خوبی می دانم در خردادماه سال آینده چه اتفاقاتی رخ می دهد ولی وظیفه من سبک نمودن ساختار شهرداری است. از این رو بدنبال برون سپاری کارها تا روی کار آمدن شورای شهر جدید هستم، به طور مثال اکنون با برون سپاری تمامی امور کشتارگاه در این زمینه دیگر مشکلی نداریم و یا در زمینه فضای سبز بسیار خوب عمل کرده ایم. شهردار شوشتر گفت: یکی از مهم ترین اهداف و برنامه هایی که به عنوان سند چشم انداز به دنبال محقق نمودن آن هستیم جذب سرمایه و جمعیت است، زیرا حاضرم به تمامی سرمایه گذاران این قول را بدهم که شوشتر در تمامی ابعاد و زمینه ها پتانسیل سرمایه گذاری و برگشت سرمایه را در کوتاه ترین مدت دارد و در هر زمینه ایی هم که لازم باشد بدون شک کمک حال سرمایه گذاران خواهیم بود.

دُر گفت: نگاهی که در شهرداری ما توانسته ایم به تمامی کارمندان انتقال دهیم چشم پوشیدن به روی کمک های دولتی است و باید خودمان به درآمدزایی پایداری برسیم که تمامی امورات شهر را اداره کنیم، از این رو هر فردی که می خواهد هتل، مهمانسرا، مرکز تفریحی و توریستی، خانه طبیب و ... را احداث کند ریالی از او عوارض دریافت نمی کنیم و تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد که سرریز و سرمایه شهرهای کوچک و بزرگ اطراف را به خود جلب کنیم و این مهم می تواند موتور توسعه شهر شوشتر را بیش از پیش گرم تر برای حرکت کند. وی بیان داشت: وجود پرسنل داری مدرک تحصیلی زیرسیکل در شهرداری معضلی دیگری بود که اکنون این مهم را به زیر دیپلم رسانده ایم و قطعا در آینده ایی نزدیک به زیر لیسانس می رسانیم، همچنین 33 نفر مجوز استخدامی مربوط به این شهرداری می شد که 8 نفر سهمیه خانواده شهدا را به کار گرفته ایم و انشاءاله در آینده نزدیک مابقی افراد را که افرادی تحصیلکرده هستند در شهرداری جذب خواهیم کرد.

شهردار شوشتر گفت: شوشتر از قدیم محلی برای تفرج بوده و بزرگترین جزیره وسط رودخانه در جنوب کشور را داراست و هر فردی که در این زمینه علاقه به سرمایه گذاری دارد،برای نصب بازی های آبی و وسایل بازی از او استقبال می کنیم و امیدواریم این مهم در شهر شوشتر صورت گیرد، از این رو یکی از اقداماتی که صورت گرفت و باعث شد شاهد هیچ گونه کشته ایی در پلاژهای مربوط به شهرداری نباشیم سپردن پلاژها به 50 قایق دار و همچنین ماهیانه 10 میلیون تومان هم برای نگهداری از این پلاژها به آنها پرداخت کردیم و موفق شده ایم با توجه به اینکه پارسال 40 کشته در این منطقه داده بودیم از این موضوع جلوگیری به عمل آوریم. دُر در پایان گفت: خوشبختانه پارسال جشنواره غذاهای سنتی شوشتر را در دستور کار قرار دادیم و اکنون به عنوان یک دستورالعمل ملی در دستور کار میراث فرهنگی قرار گرفته است و همچنین در تلاش هستیم تا شعر شوشتری را هم به ثبت جهانی برسانیم.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار