اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
  استاندار خوزستان با تائید مسایل و مشکلات جامعه کارگری شاغل در کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: مسایل و مشکلات کارکنان و بازنشستگان این شرکت در دست پیگیری است.

غلامرضا شریعتی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در محل گروه صنایع کاغذ پارس در هفت تپه با بیان اینکه دستگاه های اجرایی و معاونت امور اقتصادی استانداری خوزستان تلاش می کنند تا کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که به بخش خصوصی واگذار شده به ظرفیت اسمی با تولید بالا بازگردد افزود:مدیریت این شرکت باید تلاش کند تا حقوق کارگران را به موقع پرداخت کند و حق سنوات بازنشستگان خود را نیز بتدریج پرداخت نماید.

وی افزود:از آنجا که شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه مدت کوتاهی است که به بخش خصوصی واگذار شده لذا باید به آن فرصت داد و آنرا یاری کرد تا بتواند به روند فعالیت و تولید خود با رویکرد افزایش تولید ادامه دهد اما نمی توان از حقوق کارگران و مطالبات بازنشستگان این شرکت چشم پوشی کرد.

استاندار خوزستان تاکید کرد:کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شرایطی به بخش خصوصی واگذار شد که هفت ماه حقوق معوقه داشت و مشکلات بسیاری شرکت را زمینگیر کرده بود و سطح زیر کشت مزارع نیشکر نیز به شدت کاهش یافته بود ، اما در مدت حدود یکسال بخش خصوصی برای احیای این شرکت بزرگ تولید شکر به خوبی وارد عمل شده به طوریکه حقوق معوقه کارگران آن به یک ماه کاهش یافته است.

وی مجموع کارگران و افراد شاغل در این شرکت را بیش از سه هزار و 500 نفر عنوان کرد و اظهار داشت:با احتساب خانوارهای این کارکنان ، بیش از 13 هزار نفر به صورت مستقیم از این شرکت ارتزاق می کنند ، لذا نباید کاری کرد که روند تولید و فعالیت در این شرکت مختل شود.

شریعتی تاکید کرد:در راستای فعالیت این واحد بزرگ تولید شکر کشور ، بخش دولتی در رابطه با بدهی برق ، آب ، گاز و بیمه تامین اجتماعی کارکنان نهایت همکاری را با مدیریت جدید این شرکت داشته است تا این شرکت بتواند به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهد.

وی ابراز امیدواری کرد: کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با مدیریت جدید بتواند بر مشکلات فائق آمده و با افزایش تولید مطالبات کارگران و بازنشستگان خود را پرداخت کند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان اظهار کرد: در حالیکه چاره ای جز حمایت از این واحد بزرگ تولیدی وجود ندارد ، پرداخت مطالبات کارگران و نیز بازنشستگان آن نیز پیگیری می شود. 

وی از تلاش فرماندار شوش و شورای تامین این شهرستان برای پیگیری مطالبات کارگران و بازنشستگان کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تقدیر کرد و گفت: با افزایش سطح زیر کشت مزارع نیشکر با هدف افزایش تولید و نیز تلاش برای راه اندازی خط تولید الکل ، چشم انداز روشنی را می توان برای این شرکت ترسیم کرد اما باید به مدیریت جدید آن فرصت داد تا برنامه های خود را عملی کند. 

جمعی از کارکنان بازنشسته کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال خوزستان روز شنبه در محل این شرکت تجمع صنفی برگزار کردند. تاخیر در پرداخت حقوق و مطالبات کارگران شاغل در این شرکت بارها مورد اعتراض جامعه کارگری قرار گرفته است.

کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر پارسال از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذر شد.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در 15کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است. 

**حمایت استاندار از راه اندازی خط تولید ظروف یکبار مصرف سلولزی در شوش

به گزارش ایرنا استاندار خوزستان همچنین در این گفت و گو تلاش مدیریت گروه صنایع کاغذ پارس که پس از واگذاری به بخش خصوصی با برنامه ریزی بر مشکلات فائق آمد را ستود و گفت:صادرات محصول گروه صنایع کاغذ پارس به کشورهای مختلف و تلاش برای اجرای طرح توسعه با راه اندازی خط تولید محصولات سلولزی در این شرکت حرکیت مثبت در راستای افزایش تولید و اشتغال است.

شریعتی راه اندازی خط تولید ظروف یکبار مصرف سلولزی سازگار با محیط زیست را برای ارتقای شاخص های سلامت در استان خوزستان و کشور مهم دانست و گفت:آمادگی داریم تا مجوزهای قانونی راه اندازی این خط تولید در کوتاهترین زمان ممکن اخذ شود ضمن اینکه از محل صندوق توسعه ملی نیز اعتبار مورد نیاز این واحد که یکهزار میلیارد ریال بر آورد شده پیگیری می شود.

وی ابراز امیدواری کرد خط تولید ظروف یکبار مصرف سلولزی ظرف مدت یکسال تا 18 ماه در گروه صنایع کاغذ پارس راه اندازی شود.

کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شنبه شب به ریاست استاندار خوزستان در گروه صنایع کاغذ پارس در هفت تپه تشکیل شد

برچسب ها: نیشکر هفت تپه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار