اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
اعضای موتلفه در حالی از نامزدی میرسلیم حمایت می‌کنند که دیگر جریان‌های اصول‌گرا چندان اقبالی به نامزدی وزیر ارشاد هاشمی ندارند.
از ۹۲ تا امروز حزب موتلفه روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. می‌توان حساب موتلفه‌ای‌ها را با دیگر احزاب اصولگرا جدا کرد. رهبر معنوی آن‌ها یعنی مرحوم حبیب الله عسگراولادی معتقد بود «حسن روحانی خیرالموجودینی بود که مردم به او رای دادند، ضمن آنکه همکاری ما با او صمیمانه است.» اما تفکرات دیگری هم در موتلفه است که نسبت سیاسی با حسن روحانی را به گونه‌ای دیگر در ذهن دارد. و همه نگاه مساوی به وضعیت دوران ندارند.

بادامچیان سیاست جدید حزب را معرفی یک نامزد موتلفه‌ای مستقل اعلام کرده بود. و پس از تایید و تکذیب‌ها، میر سلیم بعنوان گزینه بر‌تر موتلفه انتخاب شد. مصطفی میر سلیم در دولت هاشمی رفسنجانی چند سالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و دوران وزارت وی به عصر یخبندان فرهنگی شهرت یافت.

می‌گویند موتلفه‌ای‌ها این بار آمده‌اند تا در انتخابات بمانند نه اینکه باز با‌‌ همان مدل سال ۹۲ مواجه شوند. شاید این سخنان اسدالله بادامچیان نشانه‌ای باشد بر اینکه؛ «پس از تعیین کاندیدای حزب موتلفه اسلامی، با دیگر اصولگرایان در معرض کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری مذاکراتی انجام شود، مبنی بر این‌که آیا شما با توجه به شرایط، ضوابط و ارزش‌های اسلامی خودتان را ارجح، افضل و اصلح از نامزد موتلفه اسلامی می‌دانید یا خیر».

انواری: میرسلیم سرآمد نامزدهای دیگر خواهد بود

حسین انواری عضو شورای مرکزی موتلفه اما در گفتگو با خبرنگار عصر ایران گفت: میرسلیم تا روز نهایی، گزینه موتلفه باقی خواهد ماند. ما موظف به انتخاب نامزدی اصلح بودیم گروه‌های سیاسی دیگر هم بر همین منوال، اما در ‌‌نهایت هر کاندیدی که امتیازات بیشتری داشته باشد باقی خواهد ماند و ما فکر می‌کنیم آقای می‌رسلیم، سرآمد نامزدهای دیگر خواهد بود.

نماینده دوره‌های پنجم و ششم مجلس در پاسخ به این موضع برخی تحلیلگران اصولگرا که معتقدند؛ میرسلیم مقبولیت اجتماعی وسیاسی ندارد، و آیا ظرفیت نهایی و تنها گزینه قابل کاندیداتوری موتلفه، مصطفی می‌رسلیم بود؟ می‌گوید:«حزب از مدت‌ها قبل برنامه‌های خود را تدارک دیده و در گروه‌های مختلف کار‌شناسی، معضلات کشور و راه حل‌هایی را تدوین کرده است. ظرفیت‌های میر سلیم هم در همین راستا سنجش شد و تمام مواردی که منطبق بر شرایط روز و باعث برطرف کردن معضلات می‌شود، با ظرفیت‌های ایشان یکی است.

وی یادآوری کرد: سوابق اجرایی ایشان درکارهای مختلف، و برخی از خصوصیات اخلاقی مثل ساده زیستی، اسلام‌شناسی و خیلی از مزایایی که اگر بخواهیم رجل سیاسی را تعریف کنیم، می‌رسلیم مصداق کامل این تعریف قانون اساسی است.

بیادی: انتخاب میرسلیم اشتباهی استراتژیک است

حسن بیادی فعال سیاسی اصول گرا در گفتگو با خبرنگار عصر ایران؛ انتخاب میرسلیم را اشتباهی استراتژیک می‌داند و خاطرنشان می‌کند: میرسلیم، انسان متدین و با تقوایی است اما سوال اساسی این است که آیا مقبولیتی هم در بین مردم دارد یا خیر؟ موتلفه باید پاسخگوی این سوال باشد. میر سلیم در سطح یک وزیر و یا مشاور ریاست جمهوری می‌تواند موفق باشد اما ظرفیت ریاست بر قوه مجریه را ندارند.

دبیر کل جامعه آبادگران جوان که از طرفداران حضور قالیباف در انتخابات است، گفت: تنها استراتژی که می‌تواند باعث پیروزی اصولگرایان در انتخابات ۹۶ شود، شرکت تک نامزدی اصولگرایان است. و قالیباف نامزد پرقدرت و تاثیر گذاری می‌تواند باشد در صورتی که دیگر اصولگرایان بر حضور وی اجماع کنند. به عنوان یک تحلیل گر سیاسی بنده اگر جای قالیباف بودم به این شرط در انتخابات شرکت می‌کردم که اشخاص دیگر بخاطر من کناره گیری کنند. در سال ۹۲ نسبت به آقای قالیباف نامهربانی کردند، اگر آن‌ها نبودند شاید در انتخابات پیروز شده بودند.

عضو سابق شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به ابهامی که بر املاک واگذاری شهرداری رخ داد باز هم قالیباف رقیبی قدرتمند برای حسن روحانی محسوب می‌شود اشاره کرد: بعضی از گروه‌های سیاسی به دنبال این هستند که با ترفندهای سیاسی مردم را ناامید و باعث مشارکت حداقلی مردم شوند.

وی افزود: علی رغم اینکه من یک سری اختلاف نظرهایی با قالیباف دارم، به نظرم با توانمندی‌های ایشان بوده است که همین الان با تمام محدودیت و‌ها و تحریم‌ها و نامهربانی‌ها به شهرداری توانسته است، شهر بزرگی مثل تهران را اداره کند. بنابر این هر چقدر که تعداد کاندیدهای اصولگرا بیشتر باشد رقابت سخت‌تر، و برای آقای روحانی راحت‌تر خواهد بود.

بیادی با تاکید بر اینکه: املاک شهرداری در زمان آقای قالیباف نبوده است و سابقه‌ای طولانی مدت داشته است، گفت: علی رغم اینکه املاک نجومی مذموم است اما باید فکر کنیم در این شش ماه اتفاق افتاده یا سابقه‌ای پشت این جریان بوده است. این شکلی که جدیدا طرح می‌شود پازلی است که توسط نفوذی‌های دشمن، مسائلی را طرح می‌کنند اگر چه واقعی است، اما شک نکنید قطعه‌ای از پازل فتنه جدید است.

وی در پایان گفت: این بازی‌ها جدید تنها به شهرداری اختصاص ندارد. مثل همین قضیه کنسرت‌ها، که با تخریب دولت قصد نا‌امید کردن مردم را داشتند. و به نظر بنده، اینطور مسائلی مثل« املاک شهرداری حاشیه است و تاثیری بر قدرتمندی و تاثیر گذاری قالیباف نخواهد داشت.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار