اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴
فرماندار شوش:
رضا نجاتی در نشست بررسی مسایل و مشکلات این شهرستان به ریاست سرپرست معاونت عمرانی استانداری و جمعی از مدیران کل این استان افزود:خسارت وارده به بخش کشاورزی ناشی از تگرگ اواخر پارسال و سیل اوایل فروردین امسال تاکنون جبران نشده ست. "نجاتی" با اشاره به محاصره 22 روستای شهرستان شوش در سیلاب و خسارت جدی به زیر ساخت های کشاورزی،جاده ها، آب روستایی و سیل بندها خاطر نشان کرد:تاکنون خسارات این سیل پرداخت نشده است.

فرماندار شوش با تشریح مسایل و مشکلات این شهرستان در بخش های مختلف گفت: شوش در بسیاری از بخش ها نیازمند توجه جدی است.
رضا نجاتی فرماندار  در نشست بررسی مسایل و مشکلات این شهرستان به ریاست سرپرست معاونت عمرانی استانداری و جمعی از مدیران کل این استان افزود:خسارت وارده به بخش کشاورزی ناشی از تگرگ اواخر پارسال و سیل اوایل فروردین امسال تاکنون جبران نشده ست.
"نجاتی" با اشاره به محاصره 22 روستای شهرستان شوش در سیلاب و خسارت جدی به زیر ساخت های کشاورزی،جاده ها، آب روستایی و سیل بندها خاطر نشان کرد:تاکنون خسارات این سیل پرداخت نشده است.
وی خواستار توجه ویژه مجموعه مدیریت استان خوزستان به این شهرستان شد و گفت:با وجود اینکه شهرستان شوش در ایام نوروز پذیرای حجم زیادی از مسافر نوروزی و کاروان راهیان نور می باشد نیاز است تا اعتباری جدای از اعتبارات معمول به صورت خاص و ویژه جهت میزبانی و خدمات رسانی هرچه بهتر از مهمانان نوروزی به شهرداری های شهرستان خصوصا شهرداری شوش و سایر دستگاه های خدماتی پرداخت شود.
**مسکن مهر
فرماندار شهرستان شوش همچنین با اشاره به برخی از مشکلات پیش روی مسکن مهر شهر شوش گفت: با توج به اینکه هیچ گونه اعتباری برای انجام فاضلاب، برق رسانی و آسفالت  این منازل تخصیص داده نشده است لذا نیاز است تا اعتبار لازم برای اجرای زیرساخت های مسکن مهر نیز تامین شود.
** طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری
فرماندار شهرستان شوش با اشاره به قرارگیری بیش از 80 هزار هکتار از اراضی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در شهرستان شوش گفت: با توجه به اینکه بیشترین میزان از این طرح در شهرستان شوش واقع شده است و با توجه با اینکه برخی از این اراضی نیز آماده شده است موضوع توسعه و برق رسانی به این اراضی در جهت اجرای طرح های نوین آبیاری مطرح می باشد که در اعتبارات شرکت جهاد نصر پیش بینی نشده است .
"نجاتی" اعتبار لازم برای توسعه  شبکه برق این اراضی را بالغ بر 200 میلیارد ریال عنوان کرد وگفت: بر اساس اعلام وزارت نیرو این اعتبار می بایست از سوی شرکت جهاد نصر پرداخت تا عملیات برق رسانی به این اراضی آغاز شود و شرکت جهاد نصر نیز  این موضوع را در قراردادهای خود پیش بینی نکرده است.
وی گفت: با توجه به اعلام وزارت نیر و شرکت جهاد نصر نیاز است تا تصمیم جدی در این خصوص اتخاذ گردد. 
** منطقه ویژه اقتصادی شوش
فرماندار شوش ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شوش با رویکرد کشاورزی را یکی از مطالبات مردم این شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به زیر ساخت های کشاورزی شوش انتظار می رود تا ایجاد منطقه اقتصادی شوش وارد گام اجرایی شود.
**شهرک کشاورزی شوش
"نجاتی" همچنین با اشاره به  ظرفیت بالای کشاورزی شهرستان شوش خواستار پیگیری های لازم در جهت تاسیس شهرک کشاورزی شوش شد.
**پل شهید ناجیان
عالی ترین نماینده دولت در شهرستان شوش گفت: پل ناجیان که در زمان جنگ تحمیلی بر روی رودخانه کرخه ایجاد شده و شوش را به یکی از بخش های مهم شهرستان که عمده ترین زمین های کشاورزی ، طرح 550 هزارهکتاری مقام معظم رهبری و مسیر تردد کاروان های راهیان نور در آن واقع می باشد نیازمند نگاه ویژ ه در جهت تامین اعتبار لازم برای تعریض آن می باشد.
وی گفت: این پل یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی شهرستان شوش است که روزانه وسایل نقلیه زیادی از روی آن عبور می کنند ضمن اینکه این پل شهرستان شوش را به استان ایلام متصل می کند.
"نجاتی" با اشاره به اینکه قسمتی از کار تعریض این پل توسط پیمانکار مربوطه انجام شده و عرشه آن نیز در شهرک صنعتی شماره 2 اهواز آماده شده است گفت: ادامه روند کار نیازمند تامین 20 میلیار ریال اعتبار می باشد.
**پل روگذر نظام مافی 
فرماندار شهرستان شوش با اشاره به پل روگذر نظام مافی اظهار کرد: ساخت این پل یکی از درخواست ها ومطالبات به حق مردم شهرستان شوش می باشد.
"نجاتی” با اشاره به اینکه پل رو گذر نظام مافی در ضلع شمالی بیمارستان نظام مافی و بر روی جاده ی ترانزیتی اهواز به اندیمشک ساخته خواهد شد گفت: این پل شرق و غرب شوش را به هم متصل می کند.
وی تصریح کرد: وجود جاده ی ترانزیتی مشکلاتی را برای شهروندان و مسافران عبوری در سالهای اخیر ایجاد کرده که با ساخت پل روگذر بخشی از این مشکلات برطرف خواهد شد.
فرماندار شهرستان شوش گفت: تاکنون بیش از 20 میلیارد ریال برای ساخت این پل پرداخت و اقدمات اولیه آن از جمله شمع کوبی و ایجاد ستون ها انجام شده است ولی به جهت قرار گیری در محدوده تعریف شده میراث فرهنگی ادامه ی این طرح متوقف شده است که با توجه به نیاز و ضرورت اجرای آن, می طلبد تا این پل جهت استفاده مردم احداث شود.
**اجرای پل زیر گذر چهار راه شوش 
فرماندار شهرستان شوش با اشاره به اینکه شهر شوش یک شهر تاریخی, فرهنگی ومذهبی است گفت: با توجه به این مقوله ها نیاز است تا شهر را در تمامی زمینه ها معرفی نماییم.
وی گفت: پل چهار راه شوش به دلیل اینکه در پیشانی شهر قرار گرفته و در زمان ساخت آن به وضعیت تاریخی شهر توجه چندانی صورت نگرفته است و با توجه به اینکه برداشتن این پل و تبدیل آن به زیر گذر به عنوان یکی از خواسته های جدی مردم شهر شوش و مورد تاکید مسوولان استانی و شهرستان می باشد لذا نیاز است تا در جهت تامین اعتبار لازم برای اجرای آن دستورات لازم صادر شود.
** توقف طرح توسعه حرم دانیال(ع)
نجاتی تکمیل طرح توسعه حرم دانیال نبی(ع) را در راستای توسعه گردشگری مذهبی در این شهرستان ضروری دانست و گفت: با توجه به نیمه کاره رها شدن طرح توسعه حرم دانیال(ع) انتظار می رود این طرح با تامین اعتبار لازم تکمیل شود.
** توقف ساخت ساختمان پیش دانشگاهی شوش
فرماندار شوش همچنین با اشاره به توقف ساخت دبیرستان پیش دانشگاهی مجاور فرمانداری با 35 درصد پیشرفت فیزیکی گفت:از اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان خوزستان انتظار می رود با تامین اعتبار لازم این طرح آموزشی را برای سال تحصیلی آینده تکمیل کند.
مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان نیز در این نشست اعتبار تکمیل این واحد آموزشی را 11 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:این واحد آموزشی ابتدا در چهار طبقه طراحی شده بود که با نظر سازمان میراث فرهنگی یک طبقه آن حذف شد.
رضایی ابرز امیدواری کرد با تامین اعتبار لازم این فضای آموزشی تا قبل از آغاز سال تحصیلی 96 تکمیل شود.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری خوزستان ، مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان ودیگر مدیران شرکت کننده در این نشست از پل ناجیان ، طرح توسعه حرم دانیال نبی(ع) ، پل نظام مافی و بیمارستان در دست ساخت شوش دیدن کرده و از نزدیک در جریان مشکلات این طرح های قرار گرفتند.
شهرستان شوش با 215 هزار نفر جمعی ، 220 روستا و پنج شهر در شمال خوزستان واقع است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار