اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
در نشست خبری وزیر بهداشت در اهواز مطرح شد:
مطالبات بیمارستان ها از بیمه‌ها معضل بسیار جدی را برای وزارت بهداشت و درمان ایجاده کرده و تاکنون دستور رئیس جمهور...
شوشان: فاز جدید مجتمع روانشناسی بیمارستان گلستان اهواز همزمان با بیمارستانهای کل کشور با حضور وزیر بهداشت، معاون روانپزشکی، استاندار خوزستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دیگر مسئولان عالی مقام استانی و کشوری صبح امروز افتتاح شد. 

گفتنی است 120 تخت از 1000 تخت کل کشور سهم استان که شامل 20 بخش روانپزشکی بیمارستان سلامت اهواز، 15 تخت بخش روانپزشکی بیمارستان 22 بهمن مسجدسلیمان و 15 تخت بخش روانپزشکی بیمارستان امام رامهرمز بود که همزمان با دیگر بیمارستانهای کل کشور در اهواز افتتاح شد. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری که در سالن شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، گفت: امروز بطور همزمان 1000 تخت بیمارستانی برای بیماران اعصاب و روان در کشور افتتاح شد که به اندازه بیست سال زحمت به بهره‌برداری رسید که البته نیاز کشور به بیش از این تعداد است که بطور اورژانسی باید آماده بهره‌برداری شوند. 


حسن قاضی زاده هاشمی افزود: این بیماران، افرادی محروم و نیازمند هستند که نیاز به حمایت های جدی خانواده‌ها، شهروندان و بیمه ها دارند، همچنین بیشتر دلایل بروز این بیماری در این افراد طلاق، بیکاری، اعتیاد، حوادث دوران جنگ تحمیلی و حوادث طبیعی از جمله زلزله، سیل و دیگر حوادث روزمره همانند حوادث رانندگی، مشکلات منطقه‌ای و جغرافیایی که عوامل تولید این بیماری و تاثیر عمده‌ی تلفات در این حوزه می باشد.

وی بیان کرد: رسانه و فضای مجازی می تواند در کنترل بیماری های اعصاب و روان وحدت آفرین و آرمش بخش باشد اما در کارکردی دوگانه از بخش منفی آن استفاده می شود که در نهایت شایعه و دروغ عامل افزایش این بیماری می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: طریق درمان این بیماری افزایش تخت‌های بیمارستانی و تعداد پزشکان نیست بلکه توجه والدین به اعضای خانواده و تغییر سبک زندگی است که باید به جنبه‌های معنوی و اخلالقی دینمان توجه بکنیم و فضای موجود را از سیاست زدگی دور کنیم که با این روش از پیشرفت این بیماری جلوگیری کردیم. 

هاشمی با اشاره به پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها از شرکتهای بیمه‌ای، تصریح کرد: مطالبات بیمارستانها از بیمه‌ها معضل بسیار جدی است که برای ما مشکلاتی را ایجاد کرده و تاکنون دستور رئیس جمهور در زمینه پرداخت مطالبات آن گونه که شایسته بوده اجرایی نشده است و درعین حال مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر تزریق 8 هزار میلیارد اوراق که سبب تامین منابع مورد نیاز بیمه ها را تامین کند به طور جامع محقق نشده و بیمه تامین اجتماعی نیز به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرده است.

وی اضافه کرد: روسای دانشگاه‌ها به صورت کتبی به من اعلام کردند، در صورتی که تامین اجتماعی نتواند معوقات خود را پرداخت کند، بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات به شهروندان دچار مشکل می شوند و در نهایت اجبار به پذیرش بصورت هستند.




نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار