اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
رئیس نظام صنفی کشاورزی هندیجان:
رئیس نظام صنفی کشاورزی هندیجان گفت: به سبب خشکی رودخانه زهره هندیجان کشاورزان مقابل دفتر امام‌جمعه شهرستان تجمع کردند.
فتح‌الله الهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار شوشان در بندر هندیجان، اظهار داشت: ارتحال حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای را به محضر ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: امروز کشاورزان هندیجان برای چندمین بار از تجمعات صورت گرفته به مقابل دفتر امام‌جمعه رفته تا از نماینده رهبری در شهرستان هندیجان بخواهند فریاد مظلومیت آن‌ها را به عرض رهبر معظم انقلاب برساند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی هندیجان بیان کرد: متأسفانه بیش از ۲ ماه است رودخانه زهره هندیجان به سبب برداشت‌های غیره قانونی و غیره اصولی خشک‌شده است.

وی گفت: برداشت‌های بی‌رویه در زیدون بهبهان و کانال‌های شهید رجایی در امیدیه بزرگ‌ترین ضربه را به حیات رودخانه هندیجان زده و باعث شده آب شرب منطقه به خطر بیفتد.

الهیاری عنوان کرد: چه کسی باید با متخلفین در شهرهای زیدون و امیدیه برخورد کند چرا باید رودخانه دائمی زهره خشک شود. مگر مردم هندیجان حق حیات ندارند.

وی افزود: بیش از ۲ ماه است که آبی در رودخانه زهره هندیجان جریان نداشته ما پیگیری‌های بسیاری انجام داده‌ایم تا آنجایی که استاندار خوزستان شخصاً از رودخانه بازدید کرد و دستور رهاسازی آب از سد کوثر را دادند اما توسط افرادی در بالادست رودخانه زیدون و امیدیه به‌طورکلی برداشت شد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی هندیجان بیان کرد: تنها راه‌حل برخورد با متخلفین حضور یگان ویژه نیروی انتظامی در زیدون و امیدیه است و مسئولان سازمان آب و برق خوزستان برنامه‌ریزی صحیحی برای حق آبِ هندیجان داشته باشند.

وی افزود: خشکی رودخانه زهره به سبب سهل‌انگاری مسئولان است و این خشکی زنگ خطری برای حیات‌وحش و محیط‌زیست به شمار می‌آید. امیدواریم آقایان چاره اساسی کنند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار