چند روزي است که افزايش قيمت پسته نگراني‌هاي زيادي را در بين مسؤولين! به وجود آورده است؛ جلسه پشت جلسه، کنفرانس خبري پشت سر هم، تشکيل ستادهاي بازرسي و... تنها برخي از اقداماتي است که مسؤولين ذي‌ربط براي مهار افزايش قيمت پسته در پيش گرفته‌اند ... "> مسابقه براي خريد و فروش اجناس
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶

چند روزي است که افزايش قيمت پسته نگراني‌هاي زيادي را در بين مسؤولين! به وجود آورده است؛ جلسه پشت جلسه، کنفرانس خبري پشت سر هم، تشکيل ستادهاي بازرسي و... تنها برخي از اقداماتي است که مسؤولين ذي‌ربط براي مهار افزايش قيمت پسته در پيش گرفته‌اند ...

شوشان : چند روزي است که افزايش قيمت پسته نگراني‌هاي زيادي را در بين مسؤولين! به وجود آورده است؛ جلسه پشت جلسه، کنفرانس خبري پشت سر هم، تشکيل ستادهاي بازرسي و... تنها برخي از اقداماتي است که مسؤولين ذي‌ربط براي مهار افزايش قيمت پسته در پيش گرفته‌اند که الحق مي‌شود گفت از هيچ تلاشي در اين زمينه دريغ ننموده اند؛ انبارهاي محل احتکار را يکي پس از ديگري برملا کردند، بر فروش آن قيمت گذاشتند، صادراتش را تا شش ماه آينده به تعويق انداختند.

به گزارش شوشان، انگار پسته و آجيل شب عيد براي برنامه ريزان کشور از بسياري ازمشکلات جامعه که همه با آن درگيرند خيلي مهم تر است، مثل اينکه آنها از مردم رميده و تافته جدا بافته از جامعه هستند، انگار پسته تنها کالايي بوده که در اين چند سال دچار افزايش نجومي‌قيمت شده و فراموش کرده‌اند مرغ، برنج، خودرو، روغن و ده ها قلم کالاي ديگر همين سير صعودي را به خود گرفته و در بازار کمياب شدند و مسؤولان نيز جلسه گذاشته، قيمت‌گذاري کرده و در برخي موارد به واردات آنها نيز اقدام نمودند.

خلاصه اين سيکل همچنان ادامه داشته و دارد و مسؤولان نگران از وضعيت پيش آمده سعي در حل کوتاه مدت آن مي‌کنند. در اينجا سخن از علل بوجود آمدن اين مشکلات و تورم ايجاد شده نيست. بلکه نکته حائز اهميت عدم شناخت مسؤولان و نگراني بي‌مورد آنها از شرايط پيش آمده است نگاهي هر چند اندک به بازار و مردم در اين وضعيت، گوياي همه چيز است ولي مسؤولين از اين عمل بدون هزينه سرباز مي‌زنند و مشاهده نمي‌کنند که با افزايش قيمت‌ها مردم به جنب‌ و‌جوش بيشتري افتاده، همه سرحال اند از اينکه اجناس و کالاهايشان را مي‌توانند با قيمت‌هاي چند برابر گذشته بفروش برسانند.

نگاه کنيد به ميزان تقاضا براي خودرو، برنج، مرغ و تخم‌مرغ، مسکن و زمين‌هاي مسکوني و تجاري که همگی حاکي از اين است که جامعه نه تنها از افزايش قيمت‌ها نگران نيست بلکه هر روز بهتر از ديروز تعداد معاملات بيشتر شده و مشتاقانه در پي خريد هر چه بيشتر آنها هستند و گويا مردم مسابقه‌اي براي خريد و فروش اجناس در ميان خود برپا نموده اند.

در اين ميان عده زيادي بر ميزان سرمايه‌شان مي‌افزايند و تنها طبقات پايين جامعه خصوصاً کارمندان دون پايه شاغل در بخش دولتي و خصوصي هستند که فقط زيان مي‌بينند. البته با اين تورم تعريف شغل در جامعه به شغل کاذب تغيير يافته است والا بقيه جامعه از اين فرصت‌ها استفاده کرده و بر ميزان سرمايه خود افزوده اند. پس نتيجه مي‌توان گرفت اگر مسؤولين اضطراب و پريشان حالي خود را رسانه‌اي نکنند و به مردم انتقال ندهند مردم همچون نياکان خود و همانند خصلت جدانشدني شان که در طول تاريخ همراهشان بوده است، سازگارتر از قبل به زندگي خود ادامه مي‌دهند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار