اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
شهردار اهواز در جلسه شورای اداری مطرح شد:
موسوی: شهرداری و شورای شهر یک خانواده هستند و بین ما فاصله ای نیست و ما همواره در خدمت به مردم با هم متحد هستیم و در جهت همفکری و پیشبرد امورات مردم با شهرداری همکاری می کنیم.
شوشان: جلسه ی شورای اداری شهرداری اهواز با حضور شهردار اهواز، رییس و تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز، معاونین و مدیران شهرداری برگزار شد.

سید خلف موسوی در ابتدا با خیرمقدم به رییس و اعضای شورای اسلامی شهر اظهار داشت: ماههای پایانی سال جاری را پشت سر می گذاریم و یک سال دیگر از خدمت و تلاش صادقانه پرسنل شهرداری اهواز در حال سپری شدن است و به کارنامه ی درخشان شهرداری اهواز اضافه می شود و امیدوارم این تلاشها مورد قبول درگاه الهی قرار گیرد.


وی افزود: قطعاً آنچه در ذهن مردم می ماند کارهای ماندگار و برجسته ای است که مدیران بخشهای مختلف به مردم ارائه می دهند و یکی از مهمترین این بخش ها، شهرداری است که خدماتی از قبیل پروژه های عمرانی، خدمات ترافیکی و حمل و نقل و فضای سبز را به مردم ارائه می دهد.

شهردار اهواز به جلسه ی خود با نخبگان چشم پزشکی اهواز اشاره و گفت: در این جلسه توافقات اولیه جهت احداث یکی از بزرگترین مجتمع های چشم پزشکی در سطح کشور در اهواز انجام شد.

وی با اشاره به ضعف توریسم درمانی در خوزستان گفت: زمانی استان ما در خدمات رسانی مقام اول کشور را داشت ولی هم اکنون در رده های پایین هستیم که یکی از دلایل آن بی توجهی به توریسم درمانی است.استان خوزستان بیشترین مرز را با کشور عراق دارد اما متاسفانه شاهد مراجعه ی بیماران خوزستانی به سایر استانها هستیم.

موسوی ضعف در سرمایه گذاری را یکی از دلایل عدم رونق خوزستان دانست و گفت: ما باید بسته های تشویقی سرمایه گذاری را ارائه کرده و سرمایه گذاران را مجاب به سرمایه گذاری در شهرمان کنیم تا بتوانیم اهواز را توسعه یافته ببینیم.

 شهردار اهواز با اشاره به ظرفیتهای شهری گفت: در کنار احداث زیرساختهای عمرانی باید به توانمند سازی و اشتغال شهروندان توجه کرد و شهر باید این طرفیتها را در خود داشته باشد و آنگاه این شهر می تواند از شرایط بالقوه به شرایط بالفعل  رسیده و به یکی از مولفه های توسعه یافتگی دست یابد.

وی افزود: ما در شهرداری اهواز جهت حمایت از سرمایه گذاری، میثاق نامه ای آماده کردیم که انتظار می رود همه ی مسئولین استان آن را امضا و به نوعی حمایت خود را از سرمایه گذاری اعلام کنند.

شهردار اهوازبه لوایح اخیر ارسال شده به شورای اسلامی شهر اشاره کرد و گفت: جهت رونق در ساخت و ساز لایحه ی تخفیف 15 درصدی در عوارض را به شورای اسلامی شهر ارسال کردیم که خوشبختانه تصویب شد که جا دارد من از رییس و اعضای شورای شهر در این خصوص تشکر کنم.

سیدخلف موسوی به لایحه ی تشویقی دیگر شهرداری اشاره کرد و گفت: با توافق صورت پذیرفته با بانک شهر، تسهیلات لازم جهت پروانه ی ساخت و ساز در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت و علاوه بر این دیگر معضل تقسیط و چکهای برگشتی را نخواهیم داشت و تخلفات نیز کاهش می یابد.

وی در پایان از تلاش بی وقفه ی معاونت خدمات شهری بویژه سازمان آتش نشانی جهت نظافت و شستشوی معابر اصلی شهر پس از وقوع طوفان و گرد و غبار تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه رییس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به جایگاه مهم شهرداری ها در زندگی روزمره ی مردم گفت: به دلیل شرایط خاص شهرداری هاست که قانونگذار به مردم اجازه داده است که با تشکیل پارلمان های محلی بر کار مدیریت شهری نظارت لازم را داشته باشند.

وی افزود: شوراهای شهر به عنوان نمایندگان مردم، وظیفه ی وضع مقررات محلی را با توجه به نیازها و اقتضائات منطقه و نظارت بر شهرداری ها به عهده دارند.

شیرمردی، توجه به خودسازی و تهذیب نفس و مراعات قانون را دو راه حل اساسی برای جلوگیری از تخلفات عنوان کرد و در عین حال گفت: اگر کارمندی مورد حمایت مدیر خود نباشد نمی تواند کارایی لازم را داشته باشد و اگر مدیری تحت حمایت شهردار نباشد او نیز کارا نیست و به همان نسبت شهردار نیز اگر مورد حمایت شورای شهر نباشد توان و جسارت لازم را برای خدمت کردن نخواهد داشت و اگر در این زنجیره شخصی تخلف کند ارزش خدمات کل سیستم را نیز زیر سوال می برد.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز افزود: شورای اسلامی شهر نیز طبق قانون و سوگندی که در برابر مردم و خداوند دارد موظف به نظارت بر عملکرد شهرداری است و طبیعتاً در مسایل کاری اختلاف نظرهایی همواره وجود دارد و همکاران زحمتکش ما در شهرداری نباید از اینکه مورد سوال قرار می گیرند آزرده شوند زیرا  ما نیز هدفمان خدمت به مردم شریف اهواز است.

وی در پایان با تاکید بر حمایت از شهرداری افزود: شهرداری و شورای شهر یک خانواده هستند و بین ما فاصله ای نیست و ما همواره در خدمت به مردم با هم متحد هستیم و در جهت همفکری و پیشبرد امورات مردم با شهرداری همکاری می کنیم.

در ادامه جلسه سبزعلی از اعضای شورای اسلامی شهر در سخنانی اظهار داشت: همه ما اعضای شورای شهر در عملکرد شهرداری سهیم هستیم و من همواره از عملکرد شهرداری اهواز دفاع کرده ام.

وی افزود: اینکه برخی می گویند در اهواز کاری انجام نشده است جفای بزرگ در حق شهرداری و شورای شهر است. در این شرایط رکود اقتصادی و قطع کمکهای دولتی و کاهش درآمدهای شهرداری، این سازمان توانسته است پروژه های عظیم عمرانی را در شهر به سرانجام برساند.

غلامرضا سبزعلی ادامه داد:  اما اینکه اهواز نقاط ضعف بسیاری دارد سخن صحیحی است و باید در بررسی این موضوع دقت داشت. تنها در یک مورد شهر ما  هشت سال درگیر جنگ بود که همین مسئله مانع بزرگی سد راه توسعه ی خوزستان و اهواز بود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اقدامات عمرانی گسترده صورت گرفته اظهار داشت: پروژه های بزرگی نظیر تعریض پل شهید دقایقی، روگذر شهدای مدافع حرم، زیرگذر شریعتی، زیرگذر خلیج فارس، پل ولایت و تقاطع چند سطحی شهیدبندر و دهها پروژه ی دیگر در دوران این مدیریت شهری طراحی و اجرا شده و می شود.

سبزعلی با تاکید بر لزوم نقد کردن عملکردها افزود: بیاییم در هر جایگاهی که هستیم منصفانه قضاوت کنیم و مواظب عملکرد و رفتار خودمان باشیم.

وی در پایان بر همدلی بین شورای شهر و شهرداری جهت خدمت به مردم با حفظ جایگاههای طرفین تاکید کرد.

حیدری عضو شورای اسلامی شهر در سخنانی با تشکر از زحمات پرسنل شهرداری اهواز بر لزوم همدلی بین شورا و شهرداری تاکید کرد و خطاب به مدیران شهرداری گفت: قطعاً موفقیت شما موفقیت ماست و همه ما مجموعه ی مدیریت شهری را تشکیل می دهیم.

وی به همکاری های گسترده شورای اسلامی شهر با شهرداری اهواز طی سه سال و نیم گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت شورای چهارم جهت تسریع و پیشرفت امور مردم و شهرداری همه گونه همکاری را با شهرداری داشته است، بیش از 90 درصد لوایح ارسالی از شهرداری تصویب شد.

حسین حیدری به رویکردهای اساسی در این دوره مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: شورا و شهرداری با هدایت اعتبارات به سمت احداث زیرساختها و پروژه های عمرانی خود را فدا نمود چه بسا اگر بودجه ها را به سمت امور ظاهری شهر می بردیم شاید محبوبیت بیشتری داشتیم.

وی با اشاره به درخواستهای مردمی گفت: دسترسی آسان به مدیران شهرداری، کوتاه شدن فرآیندهای اداری و اصلاح سیستم در برخی از سازمانها و مناطق شهرداری و تسریع در بهره برداری پروژه های عمرانی از جمله انتظارات به حق شهروندان اهوازی است.

حیدری با اشاره به حادثه ی آتش سوزی مجتمع پلاسکوی تهران با گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای آتش نشان بر لزوم آمادگی شهرداری اهواز در مقابله با حوادث غیر مترقبه تاکید کرد.

وی در پایان خواستار وحدت شورای شهر و شهرداری در ماههای باقیمانده از این دوره مدیریت شهری جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام شد.

در ادامه جلسه، جمعی از معاونین و مدیران به ارائه گزارش هایی از عملکرد خود پرداختند.







نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار