شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که قرار بود در آئین نخستین یادواره 14شهید مدافع حرم در خوزستان سخنرانی کند به علت شرایط نامساعد جوی ناشی از بارش برف در فرودگاه مهرآباد ، نتوانست به اهواز سفر کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا طبق برنامه ، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه قرار بود ساعت 7صبح پنجشنبه با هواپیما از تهران به اهواز سفر کند ولی با لغو این پرواز ، تغییراتی در برنامه های گرامیداشت اولین سالگرد 14شهید مدافع حرم در شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا به وجود آمد.

سردار پاسدار حسن شاهوارپور در این آئین که شماری از مسئولان اجرایی ، تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، فرماندهان ارشد انتظامی و نظامی و خانواده های معظم شهدای مدافع حرم حضور داشتند از انجام نشدن سفر سرلشکر جعفری به اهواز و حضور نیافتن وی در این مراسم عذرخواهی کرد. وی گفت: سرلشکر جعفری پس از دو ساعت ماندن در هواپیمایی که عازم اهواز بود ، بناچار سفرش را به خوزستان لغو کرد.

با حضور نیافتن سرلشکر جعفری ، برنامه گرامیداشت سالگرد شهدای مدافع حرم در اهواز با یک ساعت تاخیر 10 صبح شروع شد. فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم اظهار کرد: شهدای مدافع حرم نثار خون خود درخت اسلام را آبیاری کردند و اجازه ندادند تروریست های خون آشام به اهداف نامشروع خود برسند.

سردارشاهوارپور با تجلیل از صبر و استقامت خانواده های شهدای معظم مدافع حرم افزود: خانواده های شهدا الگو و نماد صبوری ملت ایران هستند. حجت الاسلام غلامرضا شفیع زاده مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در یادواره 14شهید مدافع حرم خوزستان با تبیین جایگاه شهدا از دیدگاه قرآن و احادیت رسیده از معصومین علیهم السلام اظهار داشت:شهدا بالاترین جایگاه را در نزد خداوند و در روز قیامت دارند.

وی شهدا را مظهر تمام و کمال اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا بیان کرد وگفت: قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران ، امریکا را در تحولات خاورمیانه به انفعال کشانده و به حاشیه رانده است.

اهدای لوح سپاس به خانواده های 14شهید مدافع حرم ، رونمایی از دو کتاب ویژه شهدای مدافع حرم تحت عنوان 'ایستاده در آتش' ، سرودهای انقلابی در وصف شهدای مدافع حرم توسط نوجوانان بسیجی و خاطره گویی از شهدای مدافع حرم و چگونگی آزاد سازی شهرهای نبل و الزهرا در سوریه از دیگر برنامه های نخستین یادواره شهدای مدافع حرم در اهواز بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار