اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
یکشنبه 17 بهمن ماه روز هشتم نمایش فیلم ها در برج میلاد و روز هفتم نمایش فیلم ها در سینماهای مردمی بود.
 سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر این روزها در حال برگزاری است و در برج میلاد به عنوان کاخ جشنواره روز هشتم خود را سپری کرد.

یکشنبه 17 بهمن ماه روز هشتم نمایش فیلم ها در برج میلاد و روز هفتم نمایش فیلم ها در سینماهای مردمی بود. در این روز 5 فیلم در برج میلاد برای اهالی رسانه، سینماگران و منتقدان به نمایش درآمد.

نخستین سانس برج میلاد در روز هشتم به مستند «متهمین دایره بیستم» به کارگردانی حسام اسلامی اختصاص داشت. این مستند شش سال از زندگی چند بزهکار نوجوان از سن هفده تا بیست و سه چهار سالگی‌شان را به تصویر می کشد. اسلامی کارگردان این مستند پیش از این گفته بود: «این مستند زندگی بی‌واسطه از چند نوجوان بزهکاررا روایت می‌کند، نوجوانانی که به من اعتماد کرده‌اند و من از خصوصی‌ترین لحظات زندگی‌شان فیلمبرداری کرده‌ام و به آنها تعهد داده‌ام که نمایش عمومی نداشته باشد. در نتیجه این فیلم امکان نمایش خارج از جشنواره را ندارد.»

بازی متفاوت الناز شاکردوست در فیلم جدید فریدون جیرانی با اقبال مخاطبان مواجه شد.
بازی متفاوت الناز شاکردوست در فیلم جدید فریدون جیرانی با اقبال مخاطبان مواجه شد.
دومین فیلمی که روز هشتم کاخ جشنواره به نمایش درآمد فیلم سینمایی «یک روز بخصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان بود. در خلاصه داستان «یک روز بخصوص» که فیلمی در ژانر اجتماعی است، آمده: حامد باید برای عمل قلب خواهرش دست به یک انتخاب بزند، انتخابی که در آینده مسیرهای متفاوتی را پیش روی او قرار داده است. در جدیدترین فیلم اسعدیان بازیگرانی چون مصطفی زمانی، فرهاد اصلانی، پریناز ایزد یار، محسن کیایی، شیرین آقا کاشی و شیرین یزدان بخش حضور دارند.

نمایش این فیلم با استقبال نسبی مخاطبان کاخ جشنواره مواجه شد. اسعدیان در نشست خبری این فیلم گفت: « زماني كه قتل ميدان كاج پيش آمد و همه فقط تماشا كردند و سلفي گرفتند، اين سئوال براي من به وجود آمد كه مسئوليت اجتماعي ما كجاست و اين موضوع براي من دغدغه شد، كه شروع به نگارش فيلمنامه‌اي در اين‌باره كردم. من دوست داشتم موقعيتي خلق كنم كه تماشاگر بگويد من اگر در اين موقعيت بودم چه مي‌كردم؟»

فیلم دیگری که روز هشتم در برج میلاد به نمایش درآمد فیلم سینمایی «خفه گی» به کارگردانی فریدون جیرانی بود. در «خفه گی» که مضمونی اجتماعی دارد الناز شاکردوست و نوید محمدزاده ، پولاد کیمیایی، ماهایا پطروسیان و پردیس احمدیه حضور دارند. جیرانی در نشست خبری بعد از نمایش فیلم با اشاره به اینکه در همان ابتدا لحن سرد را برای فیلم انتخاب کرده بود، عنوان کرد: «روزی که نوشتن فیلمنامه را شروع کردم، می‌دانستم فیلم لحنی سرد و شبیه به فیلم‌های فرانسوی دارد، می‌دانستم که ممکن است مخاطب عام با آن ارتباط نگیرد، اما این ریسک را پذیرفتم و خوشبختانه سرمایه‌گذارها در این مسیر کنار من قرار گرفتند.» 

نمایش فیلم جیرانی در برج میلاد با استقبال نسبی اهالی رسانه و منتقدان مواجه شد.

لیلا حاتمی و حمید نعمت الله (غایب در جشنواره) چهره های مورد توجه روز هشتم جشنواره بودند.
لیلا حاتمی و حمید نعمت الله (غایب در جشنواره) چهره های مورد توجه روز هشتم جشنواره بودند.
اما مهمترین فیلم روز هشتم جشنواره در برج میلاد به نمایش «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت الله با بازی درخشان لیلا حاتمی اختصاص داشت. نشست این فیلم بدون حضور حمید نعمت الله برگزار شد. در این نشست لیلا حاتمی با اشاره به اینکه این فیلم ضدمرد نیست، گفت: «واقعیت این است که دیدن فیلم برای من نیز غافلگیرکننده است و تحت‌تأثیر هستم. با بازی در «رگ خواب» به آرزویم رسیدم و خوشحالم که یک بار دیگر در مقابل دوربین نعمت‌اله قرار گرفتم.»

نمایش این فیلم با استقبال اهالی رسانه و مخاطبان حاضر در کاخ جشنواره مواجه شد.

در سانس آخر نمایش فیلم ها در برج میلاد فیلم «کارگرساده نیازمندیم» به کارگردانی منوچهر هادی به نمایش درآمد. در این فیلم اجتماعی بازیگرانی مانند آتیلا پسیانی، یکتا ناصر، سیامک صفری، سحر قریشی، فاطمه رستمی و مهران احمدی حضور دارند. 

هشتمین روز جشنواره با اعلام هفت فیلم‌ منتخب آرای مردمی جشنواره آغاز شد که در این لیست بدون اولویت فیلم‌های بیست و یک روز بعد، انزوا، ماجرای نیمروز، بدون تاریخ بدون امضا، خوب بد جلف، آباجان، گشت2 حضور داشتند.

همچنین نمایش سه فیلم «ماجرای نیمروز»، «رگ خواب» و «قاتل اهلی» در سینماهای مردمی به سانس فوق‌العاده رسیده است. یکشنبه شب در سینما آزادی فیلم‌های «ماجرای نیمروز» (محمدحسین مهدویان) و «رگ خواب» (حمید نعمت‌اله)، در سالن‌های یک و دو سینما فرهنگ فیلم «ماجرای نیمروز» (محمدحسین مهدویان) و در پردیس چارسو فیلم «قاتل اهلی» (مسعود کیمیایی) به سانس فوق‌العاده رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار