اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
در چند روز گذشته بحث‌های گسترده‌ای از سوی محافل عمومی، فضای مجازی شهرستان هندیجان درباره حواله خرید لودر از سوی استانداری خوزستان جهت شهرداری هندیجان به‌سرعت در حال مطرح‌ شدن است.
به گزارش خبرگزاری شوشان از بندرهندیجان، جریان از این‌قرار است که استانداری خوزستان حواله 300 میلیونی خرید لودر از شرکت هپکو را به شهرداری هندیجان داده تا ماشین‌آلات سنگین خود را تکمیل کند؛ اما چیزی که در محافل اعلام‌شده این است که شهرداری حواله را به شهرداری یک شهر دیگر واگذار و قرار شده بجای آن آمبولانس حمل جنازه دریافت کند.

از حواله 300 میلیونی استانداری خوزستان، شهرداری هندیجان باید 90 میلیون تومان نقداً به شرکت هپکو پرداخت تا لودر را دریافت کند و مابقی هزینه را استانداری پرداخت کند.

به سبب بی‌کیفیت بودن لودر چینی شهرداری هندیجان از خرید آن امتناع کرد

جریان امتناع شهرداری هندیجان از خرید لودر به سبب هزینه بسیار زیاد آن‌که از توانایی شهرداری خارج بود، وجود یک دستگاه لودر در شهرداری، سوم چینی بودن دستگاه بود که بسیار ضعیف و کیفیت لازم را نداشته است. اقدام شهرداری هندیجان در رد محصول چینی قابل پسندیده و جایز بوده است.

شهرداری هندیجان با توجه به ضعف کیفیت لودر چینی از خرید آن خودداری کرده و بجای آن، بک هول» خریداری و به مجموعه ماشین‌آلات شهرداری افزوده است؛ اما طی یک توافق شهرداری هندیجان حواله لودر را به یک شهرداری منطقه خوزستان داده و بجای آن آمبولانس حمل جنازه درخواست کرده است.

شهرداری هندیجان ضمن اعطای حواله به شهردار آن شهر خوزستان و انتقال لودر به آن شهرداری موضوع خاتمه می‌یابد؛ اما آمبولانس حمل جنازه که قبلاً به توافق رسیده بوده‌اند به شهرداری هندیجان داده نشده است.

چرا تولیدات خارجی توسط دستگاه‌های دولتی بفروش می‌رسد؟

سؤال اینجاست که چرا مسئولان کشور ماشین‌آلات سنگین چینی وارد می‌کنند و تولید داخلی را به حاشیه برده‌اند؟ آیا بک هولی» که شهرداری هندیجان دریافت کرده چینی بوده یا خیر؟ آیا آمبولانس حمل جنازه که در آینده به شهرداری هندیجان می‌خواهند بدهند از چه کشوری وارد می‌شود؟ ترکیه، چین، عربستان، آمریکا، انگلیس و یا ...؟

شورای شهر چهارم هندیجان در این سه سال و نیم از عمر خود چه اقداماتی برای تجهیز شهرداری هندیجان با ماشین‌آلات سنگین و تجهیزات ساخت ایران کرده است؟ آیا اگر شورای چهارم هندیجان مصوبه‌ای برای خرید محصولات داشته تأکید بر ایرانی بوده یا خارجی؟

چرا دولت یازدهم اقدام به واردکردن محصولات چینی و بی‌کیفیت می‌کند و آن را به ادارات و سازمان‌های دولتی می‌فروشد؟

یوسف شکاری رئیس شورای شهر هندیجان در این خصوص، اظهار داشت: ما اصلاً همچنین چیزی را ندیده‌ایم و تا هزینه خرید هر محصولی را پرداخت نکنید قطعاً محصول درخواست شده به شما نمی‌دهند.

وی افزود: ما دو ماشین‌آلات سنگین به ارزش 550 میلیون تومان و دیگری بیش از 100 میلیون تومان برای شهرداری هندیجان خریداری کرده‌ایم. ما انتظار داریم دلسوزان به ما کمک و همیاری کنند. اگر سؤالی در این خصوص دارید از شهردار هندیجان بپرسید.

رئیس شورای شهر هندیجان بیان کرد: همه این بحث‌هایی که در فضای مجازی و بین مردم مطرح می‌شود را بشدت تکذیب می‌کنم و ازنظر صحت مطلب باید از شهردار سؤال کرد تا اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهد.

غلامرضا درویشی شهردار هندیجان در این خصوص، اظهار داشت: از سوی دستگاه مافوق یک لودر به شهرداری هندیجان اختصاص دادند که چینی بوده، ما لودر را رد کرده و درخواست یک بک هول» کردیم به سبب کیفیت پایین و قیمت بالایی که لودر داشت.

وی افزود: درنهایت ما لودر را رد و بک هول» را دریافت کردیم. هزینه بک هول 75 میلیون و به‌صورت قسطی بود اما هزینه لودر بیش از 180 میلیون تومان بوده که توانایی پرداخت نداشتیم.

شهردار هندیجان بیان کرد: چند شهر خوزستان لودر نیاز داشته و ما سهمیه لودر خود را به آن‌ها دادیم تا در عوض آمبولانس حمل جنازه دریافت کنیم؛ اما لودر بعد از سه ماه در شهرداری فلان شهر خوزستان به سبب بی‌کیفیتی ازکارافتاده است.

وی گفت: آمبولانس حمل جنازه وعده داده‌شده بعد از تعطیلات نوروزی به شهرداری هندیجان داده خواهد شد و از این بابت جای هیچ نگرانی نیست. ما برای احقاق حقوق شهر هندیجان تمام سعی و تلاش خود را می‌کنیم.

درویشی عنوان کرد: از بیان نام شهری که در خصوص آمبولانس حمل جنازه توافق کرده بودیم معذورم و از شما خواهشمندم موضوع به‌صورت محرمانه باشد تا حواشی بیشتری به خود نگیرد.

وی در خصوص کانکس فروش غذاهای غیره بهداشتی، تخریب چمن، شکستن درختان در پارک دولت واقع در هندیجان شمالی که مخارج گزافی از سوی شهرداری برای آباد کردن آن صورت گرفته؛ افزود: این موضوع را به جد پیگیری خواهم کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار