اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
 محمدسعید بهوندی

 

شوراها را میتوان آینه ای پاک و شفاف و همچنین تبلور زیبای اراده ی عملی مردم در سرنوشت خود دانست. مردمی که برای عمران و آبادانی شهر و دیار خود انواع مالیاتها را مستقیم و غیر مستقیم بصورت اختیاری پرداخت می نمایند. آنها حق دارند بدانند، این وجوهی که پرداخت می کنند کجا ؟ چگونه ؟ و با چه کمیت و کیفیتی هزینه می شود.

در تمامی کشورهای پیشرفته، توسعه یافته و حتی در حال توسعه ی دنیا تمامی امور مربوط به اداره ی شهرها مستقیما به مردم سپرده شده است. زیرا با واگذاری مستقیم مسئولیتها به نمایندگان مردم آنها با شوق و رغبت بیشتری نسبت به پرداخت مخارج آبادانی و زیباسازی شهر خود همت خواهند گماشت. مردم وقتی مشاهده کنند که منتخبین آنها در شورای شهر بر کلیه ی دریافتها، پرداختها و هزینه های نگهداری و توسعه ی  زیرساختهای شهر نظارت کامل دارند، طبیعتا با دلسوزی و همکاری بیشتر و مطلوبتری وارد عمل گردیده و وظیفه شان در قبال پرداخت آنچه قانون و مقررات معین کرده است انجام خواهند داد.

با چنین نگرش و توصیفی از اهمیت شوراها مشخص میشود که؛ موضوع تا چه اندازه اساسی و مهم خواهد بود. پس بنابراین کسانی که بعنوان نمایندگان مردم در شورای شهر انتخاب میشوند، باید دارای شاخصهای مؤثر و مفیدی از حیث توانایی و دانایی باشند، تا بتوانند با قدرت و صلابت تمام انجام وظیفه نمایند. شاخصهای مهمی مانند: دانش، مهارت، تجربه، تعهد، دلسوزی، سلامت جسمی و روحی، تلاش بی وقفه، پاک دستی، امانت داری و شجاعت.

متأسفانه تاکنون در هر جا که ایرادی و اشکالی در کار و عملکرد شوراها دیده شده است، بیشتر ناشی از این نقیصه ی مهم بوده که اعضای شوراها به دلایل گوناگون از حداقل این شاخصها نیز برخوردار نبوده اند. امید است در انتخابات پیش رو مردم فهیم ما با درک مطلوب اهمیت و حساسیت کار شوراها، نسبت به انتخاب افراد شایسته و اصلح و دارای توانمندیها در حد بالا اقدام نمایند، تا شاهد اوضاعی چنین تأسف برانگیز نباشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار