اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
جوابیه های اخبار منتشره از حواشی بازدید نی شکر
در پی خبر منتشره از خبرگزاری شوشان و اخبار غیر موثق درفضای مجازی پیرامون حواشی احتمالی بازدید نماینده محترم و جمعی از مسٶلین خرمشهر از محل تجمع زه آب نیشکر کشت و صنعت میرزا کوچک خان ، و با توجه به اظهارات اشخاص حقیقی و حقوقی طرفین این ماجرا ، دفتر روابط عمومی عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر و شخص مهندس نیشکر هرکدام بطور جداگانه بیانیه ای منتشر کرده اند .
شوشان : در پی خبر منتشره از خبرگزاری شوشان و اخبار غیر موثق درفضای مجازی پیرامون حواشی احتمالی بازدید نماینده محترم و جمعی از مسٶلین خرمشهر از محل تجمع زه آب نیشکر کشت و صنعت میرزا کوچک خان ، و با توجه  به اظهارات اشخاص حقیقی و حقوقی طرفین این ماجرا ، دفتر روابط عمومی عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر و شخص مهندس نیشکر هرکدام بطور جداگانه بیانیه ای منتشر کرده اند .

پیش از آن ذکر چند نکته ضروری ست که در ابتدای همه ی امور خدا را بیاد داشته باشیم و از هرگونه تهمت یا افترا به اشخاص که عواقب دنیوی و اخروی و بار حقوقی داشته باشد بپرهیزیم . متاسفانه در فضای مجازی شاهد هستیم تعدای از کاربران غیر مطلع با قضاوت های نادرست نماینده ی محترم شهر یا طرف نیشکر  را مورد بی حرمتی یا هجمه قرار داده و یا موضوعاتی را مطرح میکنند که  ارتباطی با  این پیشامد ندارد . فراموش نکنیم فضای مجازی محل تسویه حسابهای شخصی نیست و صرفا رسالت خبرنگاری و شفاف سازی بر عهده ی ماست و بهتر است قضاوت نهایی با مراجع قانونی و پروردگار متعال بسپاریم .  حرمت و   وجهه ی اشخاص را حفظ  کنیم باشد که پروردگار هم آبرو  و تمام عیوب مارا ستار باشد.

پیام مهندس کوروش شیرالی : 

(( با سلام
عذرخواهی میکنم در مورد اینکه گفتم در درگیری برادر اقای سامری بودند چون بنده نمیشناختم و پرسش کردم گفتند برادر اقای سامری هستن که ظاهرا اشتباه شد ضمن عذرخواهی ایشان از همراهان جناب سامری بودند   ))



 بیانیه ی دوم  دفتر نماینده محترم خرمشهر :


بسمه تعالی
مردم شریف خوزستان سلام علیکم
 
احتراما در پی انتشار برخی اخبار کذب مبنی بر ضرب و شتم و تصاویر غیر واقعی پیرامون بازدید میدانی خادم ملت عبدالله سامری نماینده خرمشهر و مینو شهر در مجلس شورای اسلامی که در معیت فرماندار ویژه محترم خرمشهر ،مدیر محترم جهاد کشاورزی خرمشهر ،مسئولين محترم شیلات و با حضور نمایندگان محترم صنایع نیشکر و در محل زه آب کانال شیردم  واقع در اطراف خرمشهر صورت گرفته بود موارد ذیل در جهت افکار عمومی بعرض میرسد:

۱.در باب طرح فاجعه آمیز و فشل نیشکر که باعث تحمیل هزینه های سنگین زیست محیطی و اقتصادی بر مردم استان بصورت خاص و بر کشور به صورت عام شده است ذکر این نکته ضرورت اساسی دارد که پسابهای شور و حامل انواع املاح و سموم ذخیره شده در دریاچه های اطراف خرمشهر به هر اکوسیستمی هدایت شود آن اکوسیستم را برهم زده در معرض نابودی قرار میدهد بطوریکه اگر این زه آبهای گسترده مسموم به تالابها هدایت شوند بمانند تالاب شادگان نابود و چنانچه به رودخانه کارون هدایت شوند علاوه بر تشدید فجایع زیست محیطی ،موجب مشکلات زیادی برای آب شرب مردم شهرهای پابین دست همچون آبادان و خرمشهر و فعالیتهای اقتصادی وکشاورزی منطقه بخصوص نخیلات میشود که شده اند .و متاسفانه و علیرغم جلسات تعاملی ، مکاتبات و درخواستهای مکرر مبنی بر رعایت استانداردها تا به امروز صنایع نیشکر هیچ گامی در جهت حل معضلات پیش آمده و تحقق مطالبات قانونی برنداشته است. بدیهی است پیگیری پرونده های قضایی از سوی دادگستری خرمشهر و مقام محترم دادستانی،حجم گسترده اعتراضات سازمانها و شکایات مردمی آنهم بطرفیت صنایع نیشکر بهترین شاهد برفعالیتهای غیر استاندارد و حجم گسترده تخلفات سازمان صنایع نیشکرمی باشد.

۲.در مورخه ۲۱ فروردین جاری و در راستای وظیفه ملی - نظارتی محوله و در معیت هیات همراه به بازدید میدانی از دریاچه عظیم شور و سراسر سموم که اطراف خرمشهر ابگیری شده و باعث شور شدن اراضی مالکین اطراف و تخریب زمینهای کشاورزی غرب کارون شده است و بعلت وسعت حجم در حال حاظر به تهدیدی بلقوه و در قالب پدیده سیل برای نیروهای مسلح مستقر در منطقه ، شهرک صنعتی خرمشهر و حتی شهرستان خرمشهر درآمده است بازدید نموده که در جهت برون رفت از این معضل خطرناک و افزایش ضریب امنیتی موارد لازم تذکر و از طریق استانداری پیگیری شد.

۳.قطعا مردم شریف خوزستان و بطور خاص مردم غیور خرمشهر و مینوشهر بر اخلاق مداری و حالت جسمانی نماینده و خادم خویش که دارای یک پای مصنوعی و پای دیگر که حاوی  چندین ترکش بجا مانده از آثار جنگ تحمیلی میباشد واقف هستند و بدیهی است که خادم انها با این وضعیت محدود جسمانی هرگز قادر به دنبال کردن افراد و انجام آن حرکتهای دروغین مورد زعم آنهم در مواجهه با آن مهندسین محترم تنومند نبوده علی القاعده در صورت مشاهده هر گونه قصور یا بی احترامی موارد صورتجلسه و از طریق مراجع بالادستی پیگیری میگردید .علی کل حال ضمن تکذیب شدید آن اخبار خلاف واقع بعرض میرساند که راه اندازی چنین فیلم نامه ناآشیانه ای از جانب صنایع نیشکر را میتوان در قالب انتقام جویی و تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی متعاقبا به چالش کشاندن پروسه قانونی طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی در صحن مجلس شورای اسلامی دانست که خادم شما در جهت پیگیری و استیفای حقوق حقه ملی و منطقه ای تصمیم به عملی شدن آن از قبل گرفته است . قطعا تبعات و آثار حقوقی طرح سوال از وزیر محترم جهاد کشاورزی خیلی بیشتر و فراتر از سیلی های مورد زعم حضرات قانون گریز صنایع نیشکر خواهد بود.


4 .متعاقبا و در زمینه اخبار کذب منتسب به مسئول دفترنماینده ،آقای امیر سامری همان بس که افکار عمومی را به صدر اظهارات مشروح مهندس صنعت نیشکر آقای شیرانی که در وبگاههای خبر گزاریها قابل دسترسی است رجوع داد. ایشان ابتدای اظهارات خویش شخصیتهای بازدید کننده را معرفی نموده و نامی از مسئول دفتر نماینده نمیبرد چرا که مسئول دفتر نماینده اساسا جزء  بازدید کنندگان نبوده است و آن زمان جهت پاره ای امور در ساختمان شهرداری حضور داشته که پس از رفع مهم و بعلت داشتن سمت مدیر عاملی باشگاه کارون اروند و در پیش بودن مسابقات ورزشی  ، شهرستان خرمشهر را به مقصد استان سمنان ترک میکند و کاملا بدیهی است که طرح اینگونه اخبار خلاف واقع آنهم در آستانه انتخابات شورای شهر هدفی جز تخریب شخصیتی و تشویش افکار عمومی بر علیه افراد محبوب و کارآمد مردمی نمیتوان متصور شد.

۵.در پایان ضمن تکذیب اخبار خلاف واقع منتشر شده ؛ از همه رسانه های عمومی که خبر مشارالیه را بصورت ناقص یا همراه با برجسته نمایی انشاء نموده اند اکیدا درخواست میشود بر اساس نص صریح مطبوعات و رسانه اقدام و در اسرع وقت نسبت به اصلاح خبر و انتشار متن کامل این بیانیه اقدام نمایند . بدیهی است در غیر این صورت حق شکایت قانونی در خصوص افتراء و نشر اکاذیب محفوظ خواهد ماند. و من الله التوفیق


روابط عمومی دفتر نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی



رسانه ی شوشان ضمن حفظ بی طرفی و حق جوابیه  برای طرفین و مطلعین با دعوت ازطرفین به آرامش ، سعی دارد با شفاف سازی از این چالش ، حقیقت حادثه برای تنویر افکار عموم روشن سازد.   

                                                                                                                                         
 پیش از این هم دفتر روابط عمومی نماینده نسبت به خطرات احتمالی  از سوی پس آب نیشکر و اثر آن بر کشاورزی و محیط زیست منطقه  اخباری را برای عموم مردم منتشر کرده بود که  ضمن انعکاس ذر رسانه ی صدای کرخه و توضیح آثار سو  این پساب ، عواقب احتمالی آن را به  مردم و مسولین گوشزد کرده بود که به شرح زیر است :                                                                                                                   


عبدالله سامرى : صدام ملعون با حمله به خرمشهر خانه های مردم را خراب کرد و نیشکر میرزا کوچک خان و امیرکبیر زمینهای کشاورزی خرمشهر را خراب کردند /در سکوت مسئولان سیل وارد خرمشهر خواهد شد/ در اثر وزش باد برعلاوه ریزگرد نمک وارد خرمشهر میشود / ورود هرچه سریعتر دادستان / وزیرجهادکشاورزی را به مجلس خواهم کشاند  



سامری نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی  در مصاحبه اختصاصی با نشریه صدای کرخه گفت:طرح نیشکر ( میرزا کوچک خان جنگلی )در سال ۸۲ نرسیده به خرمشهر پیاده گردید، متاسفانه آقایان احداث کننده این طرح  بدون کار کارشناسی شده در حق مردم خرمشهر اجحاف بزرگی را رقم زدند.

سامری گفت: از اجرای این طرح به وزارت جهاد کشاورزی و تعدادی از بانکهای عامل و تعدادی دیگر از موسسات یا شرکت های خصوصی که سهام دارند سود میبرند.

سامری افزود:اجرای طرح نیشکری (میرزا کوچک خان و امیر کبیر) ۳۶ هزار  هکتار از زمینهای کشاورزی بی زبان خرمشهر را از بین برد و همچنین بر آن زه آبهای نیشکری که الان در این زمین ها رها شده اند علاوه بر خرابی زمینهای کشاورزی مرغوب وارد بخشی از زمینهای کشاورزی سمت منطقه مکسر غرب کارون شده و باعث شوری این زمینها شدند. 

نماینده مردم‌ خرمشهر افزود:مضرات این طرح را با متولیان آن طی جلسات متعدد گوشزد کردیم ولی متاسفانه دریغ از گوش شنوا و برای حل این معضلات قدمی برای مردم خرمشهر برداشته نشد .

 سامری افزود: خدا گواه است وزرات جهاد کشاورزی ، بعضی از بانک ها با اجرای غیر کارشناسی این طرح کاری با مردم خرمشهر انجام دادند که صدام ملعون این بلا را سر مردم خرمشهر آورده بود، صدام حمله کرد و خانه های مردم خرمشهر را خراب کرد ، وزرات جهاد کشاورزی و مسئولان نیشکر زدند و زمینهای کشاورزی خرمشهر را خراب کردند و وضعیت کنونی این طرح ها  طوری است که برای این معضل نه راه پیشی است نه راه پس.

عضو کمیسیون انرژی اظهار کرد : اگر بخواهند این زه آبها را خشک کنند  این دفعه با وزش باد علاوه بر ریزگردها نمک سمت شهر خرمشهر خواهد وزید و وارد شهر خواهد شد و اگر این زه آبها به این صورت باقی بمانند زمینهای کشاورزی همجوار آنها از بین خواهند رفت .


سامری درخصوص حل معضلات این طرح به خبرنگار صدای کرخه گفت:طی دیروز همه مسئولان نیشکری را دعوت کردیم و از تشکیل  دریایی از آب در شعاع  ده الی پانزده کیلومتری خرمشهر مطلع نمودیم که  با شکستن سیل بندها این آبها وارد شهرک صنعتی شده و شهر خرمشهر را تهدید می کند که  در ابتدا این آقایان وانمود کردند که این زه آبها با این  وسعت زیاد به ما ارتباطی ندارد و مال ما  نیست که بعد از تماس با استاندار محترم خوزستان جلسه حاد و بحرانی با حضور آقایان هاشمی زاده ( معاونت عمرانی استانداری ) حاجی زاده ، معاونت ستاد بحران و خود مسئولان شرکت نیشکر میرزا کوچک خان جنگلی و امیر کبیر تشکیل شد که مصوب گردید شرکت های مذکور وسایلی را جهت تحکیم سیل بند اعزام کنند.

سامری افزود: تحکیم سیل بند کفاف امنیت شهر خرمشهر را نمیکند و ما شاهد نابودی کشاورزی در سمت غرب کارون توسط این شرکت ها هستیم.

وى گفت: مدیران این شرکت ها برایجاد زه آبهای با وسعت زیاد با بستن کانال المهدی هر آن احتمال  سرریز شدن  آب و ورود آن به سمت شهر خرمشهر پیش بینی میشود سامری گفت ایجاد این زه آبها به این وسعت و اقدامات غیر کارشناسی مدیران شرکتهای نیشکری را  علاوه بر تذکر کتبی، در سفر آقای روحانی به شلمچه و سوار شدن آن در هلی کوپتر آن را در وقایع ناگوار اجرای این طرح در جریان گذاشتیم. وهمچنین با طی کردن جاده اهواز تا خرمشهر با خودرو وضعیت را از نزدیک به رئیس جمهور نشان دادیم همچنین آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و تمام وزرا که همراه وی بودند، این تهدید ها را با چشم دیدند ولی متاسفانه نمیدانم چرا همه نسبت به این تهدیدها بی تفاوت هستند و به راحتی از این قضیه میگذرند. سود این طرحها فقط در جیب عده ای آدم میرود که بفکر خرمشهر و مردم شهر نیستند. نمیدانم چه کسی باید جوابگو باشد اجرای این طرحها و معضلات به وجود آمده ناشی از بی تفاوتی نماینده های سابق خرمشهر می باشد بطوری که ۳۶ هزارهکتار از زمین های کشاورزی بی زبان مردم خرمشهر به طور عملی خراب شده و این خرابی روز به روز به زمینهای کشاورزی  دیگر سرایت کرده وآنها را نابود کرده است. 

سامری افزود: هفته آینده یقینا وزیر جهاد کشاورزی را به مجلس خواهم کشاند و از این قضیه دست بر نخواهم کشید.

 سامری گفت: نسیم صادقی باید بیاید به این قضایا جواب بدهد و به فکر جابجایی آقای شکیبا مدیر شرکت میرزا کوچک خان جنگلی باشد. شکیبا خیلی در این قضیه کم کاری میکند و در حق مردم خرمشهر اجحاف میکند.

وی گفت: در جلسه ای که با مدیر کل محیط زیست استان داشتیم از ایشان خواستم  به دلیل اینکه این آبها ‌را نمیشود


به سمت رودخانه کارون هدایت کنند میبایست فکری برای خروجی زه آبها بشود.

سامری اظهار کرد :افزایش حجم این زه آبهای بزرگ ایجاد شده علاوه بر تهدید شهر خرمشهر ، نیز مرز نیروهای نظامی را تهدید میکند. چرا وزیر دفاع در خصوص معضلات به وجود آمده توسط این شرکت ها حرف نمیزند و سکوت اختیار کرده است ؟
چرا دبیر شورای امنیت ملی باز به این قضایا ورود نمیکند؟
 مگر مردم خرمشهر چه اجحافی به مملکت و دولت کرده اند که همه بیخیال ظلم های ناشی از این طرحهای غیر کارشناسی نیشکری هستند.

 وی اظهار داشت: حجم  آب این زه ها ثانیه به ثانیه بالا میرود اگر فردا این داکت یا سیل بند شکست و آب وارد شهر خرمشهر شد اولین کسی که زیر سوال می رود نماینده ی این شهر است و مردم از نماینده میخواهند که چرا گذاشتی این اتفاق بیفتد و جلوی این قضایا را نگرفتید. و ما زیر سوال میرویم نه دولت 

 نماینده خرمشهر در خانه ملت افزود : بنده از قوه قضاییه ، ریاست محترم داگستری و دادستان خرمشهر که دارند به این پرونده ها رسیدگی میکنند تقدیر و تشکر میکنم ولی دوست دارم هرچه سریع تر این خاطیان که دارند در حق مردم خرمشهر جفا و اجحاف میکنند‌ را  به سزای عمل خودشان  برسانند.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی ، آقایان شکیبا و نسیم صادقی دارند در حق مردم خرمشهر ظلم و اجحاف  میکنند بنده در هفته آینده ضمن تذکر در مجلس طرح سوال از وزیران کشاورزی و دفاع را انجام خواهم داد و باید جوابگوی اجرای غیر کارشناسی و سکوت آنان در قبال این تهدید بزرگ باشند.

سامری افزود ۲۲ درصد سهام شرکت نیشکری میرزا کوچک خان جنگلی مربوط به جهاد کشاورزی است که درآمدهای این شرکت ها به جیب این آقایان میرود و در این وسط مردم خرمشهر مورد ظلم قرار گرفته اند و من نمیدانم به کجا شکایت کنم اگر دستمان به خدا برسد به خدا هم شکایت میکردم اکنون از خدای خود کمک میخواهم در قبال این آدمها  که اجحاف کننده در حق مردم خرمشهر هستند کمک کند.


 روابط عمومی دفتر نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار