اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱

نشست بررسی موازین بهداشتی در استخرهای شنا با حضور رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز، رئیس نجات غریق استان خوزستان، مدیران استخرهای شنا حوزه غرب اهواز و کارشناسان بهداشت محیط  برگزار شد.

مهندس مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز هدف از این نشست را پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب همزمان با شروع فصل گرما اعلام کرد و بر ضرورت اقدامات کنترلی مدیران و مسئولان فنی استخرها در این مقطع و نظارت هرچه دقیق‌تر بر گند زدایی آب استخر با کلر کنترل تعداد افراد شناگر متناسب با حجم استخر و همچنین حساسیت بر جلوگیری از ورود افراد بیمار به استخرها تاکید ورزید.

رئیس مرکز بهداشت  غرب شهرستان اهواز نسبت به رعایت نکات بهداشتی در استفاده از استخرها به ویژه در فصل تابستان هشدار داد و افزود: بیماری‌های دستگاه گوارش،گوش و حلق و بینی، چشم، پوستی و انگلی از جمله بیماری هایی هستند که ممکن است در صورت کم توجهی به مسایل بهداشتی، طیفی از شناگران را در معرض خطر قرار دهد.

وی،شناکردن در آب رودخانه ها، استخرهای کشاورزی و برکه ها را به دلیل آلودگی به انواع میکروب ها،خطرناک دانست و گفت: در بازدید از استخرهای شهرستان توسط کارشناسان بهداشت محیط میزان استاندارد کلر،شرایط اسیدی، کدورت و بار میکروبی آب سنجش می شود و در صورت مشاهده هر مورد مشکوک، موارد با حساسیت پیگیری خواهد شد.

شریفی در ادامه به تحلیل وضعیت بهداشت استخرهای حوزه غرب اهواز در یکسال گذشته پرداخت.

در ادامه رئیس نجات غریق استان خوزستان حضور اعضای نجات غریق در استخرها را منوط به داشتن تاییدیه مرکز بهداشت دانست و افزود: اگر استخری، تاییدیه از مرکز بهداشت نداشته باشد، نجات غریق نیز نمی تواند داشته باشد و در این صورت باید مسئولیت عواقب بعدی را نیز بپذیرد.

وی از رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز خواست با مشارکت کارشناسان این مرکز جلسات آموزشی برای مدیران و کارکنان استخرهای حوزه شرق و غرب اهواز برگزار نماید.

زهرا کرمیان مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت غرب اهواز نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نزدیک به 19 استخر بزرگ  در منطقه تحت پوشش مرکز بهداشت غرب فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: تاکید بر بهداشت شناگران و سالم سازی مستمر آب استخر، رفع نواقص بهداشتی استخرها و سرویس های بهداشتی، رختکن و دوش های حمام مواردی هستند که باید مورد توجه همیشگی مدیران استخرها قرار گیرد.

وی افزود: شناگران  باید از مایو،کلاه،حوله و دمپایی مجزا در استخر استفاده کنند و به منظور پیشگیری از هر حادثه احتمالی، از شوخی در محوطه استخر بپرهیزند.

وی همچنین از شهروندان خواست هرگونه تخلف بهداشتی در این زمینه  را با سامانه 190 در میان بگذارند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار