شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۶

بهره‌برداری از فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان شوشتر روز یکشنبه همزمان با دور چهارم سفر استانی هیات وزیران به خوزستان با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور انجام شد.

به گزارش شوشان به نقل از ایسنا، در آیین بهره‌برداری از این طرح "محمدجواد محمدی‌زاده" رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با قدردانی از اجرای این پروژه بزرگ، اظهارداشت: با اجرای این طرح، یکی از اهداف زیست‌محیطی کشور که حل معضل آلودگی‌های مسیر رودخانه بزرگ کارون است، برآورده می‌شود.

وی با اشاره به از پیگیری‌های مجموعه آب و فاضلاب درخصوص اهتمام ویژه نسبت به رفع مشکل فاضلاب استان خوزستان، از عملکرد این شرکت در جذب اعتبار ویژه برای تسریع در اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب ابراز رضایت‌کرد و افزود: با اقدام‌های صورت‌گرفته، بخش بزرگ مشکل ورود فاضلاب به رودخانه کارون در مقطع شهرهای دزفول، شوشتر، شادگان و دیگر شهرهای جنوبی استان برطرف شده است.

محمدی‌زاده جلوگیری از آلایندگی منابع آبی، حفظ محیط زیست، رعایت شاخص‌های زیست محیطی و دفع بهداشتی فاضلاب و بهره‌گیری از پسماند فاضلاب پس از تصفیه و استفاده از آب حاصل از آن در آبیاری و احیای فضای سبز را از جمله دلایلی برشمرد که باعث شده تا احداث تصفیه خانه های فاضلاب در کانون توجه وزارت نیرو و آبفای کشور قرار گرفته شود.

وی خاطرنشان‌کرد: دستیابی به محیط‌زیست سالم‌تر، هوای پاکتر و زندگی سالمتر و رسیدن به آسایش و آرامش روانی، مشارکت مردم و دستگاه‌هایی اجرایی را می‌طلبد.

همچنين مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در آیین بهره‌برداری از فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شوشتر گفت: افتخار داریم که با استفاده از اوراق مشارکت که نشان از دیدگاه ویژه دولت به مردم خطه خوزستان دارد، یکی از آرزوهای دیرینه مردم این خطه برآورده می‌شود.

محمدعلی صنیعی‌نژاد با بیان این‌که برای احداث فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شوشتر و از محل تملک دارایی‌ها حدود 200 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، جلوگیری از ورود روزانه 22 هزار مترمکعب فاضلاب خام در شبانه‌روز به رودخانه کارون و گرگر و زیرپوشش قراردادن 110 هزار نفر در افق 1415 را از ویژگی‌های فنی این طرح عنوان کرد.

وی با بیان این‌که این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت 10 هکتار احداث شده است، فرآیند تصفیه‌خانه فاضلاب را لجن فعال با هوادهی کامل توصیف‌کرد و یادآورشد: در زمان حاضر دفع فاضلاب و آب های سطحی در شهرستان شوشتر از طریق کانال‌هایی به چاه‌های جذبی هدایت و به صورت غیربهداشتی و سنتی دفع می‌شود.

رییس هیات مدیره آبفای خوزستان افزود: در مدت 10 ماه گذشته، 280 میلیارد ریال در شبکه آب و فاضلاب شوشتر هزینه شده که در مقایسه با 10 سال گذشته، 18 برابر رشد داشته است.

صنیعی‌نژاد ادامه‌داد: در زمان حاضر به میزان پنج هزار و 400 میلیارد ریال کار در پروژه اجرای شبکه فاضلاب شوشتر از محل مشارکت‌های مردمی تعریف شده که تاکنون سه هزار و 90 میلیارد ریال از این اعتبار در 16 شهر استان در جبهه‌های کاری مختلف هزینه شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار