اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
آخرین حواشی انتخاباتی خرمشهر
خبرهای جالبی از اتفاقات حاشیه ای پیرامون انتخابات شوراها و ریاست جمهوری بگوش میرسد که فارغ از صحیح یا کذب بودنشان نشان از تنش ها و جذابیت زیاد این انتخابات برای شهروندان و بخصوص کاندیداها دارد
شوشان : هرچه به انتهای اردیبهشت نزدیکتر میشویم تب و تاب انتخاباتی بیشتری کشور و خرمشهر را فرا میگیرد . این تب و تاب علی رغم جذب مردم برای مشارکت سرنوشت خود ، در برخی کاندیداها و حامیانشان ،توهم نفر اول شدن یا پدیده انتخابات شدن را هم بوجود آورده است. در این یادداشت میپردازیم به آخرین اخبار و حواشی واصله از انتخابات .


طی نشست خصوصی دیروز حامیان روحانی در خرمشهر ، نهایتا مقرر شد ستادهای انتخاباتی دکتر حسن روحانی به دو ستاد افزایش یابد . این تصمیم در حالی  بنا به صلاح دید اعضای ستادهای روحانی و اعضای شورای هماهنگی اصلاح طلبان خرمشهر به جمع بندی رسید که پیش از آن حامیان دولت بدنبال استقرار تمام نیروها و امکانات در یک ستاد بودند ولی ظاهرا بنا به دلایلی این اتفاق حاصل نشد. 


در جلسه ی ستاد شماره 35 روحانی در تالار فانوس خرمشهر که به دعوت خانم اکبری رئیس ستاد و با حضور : سمیرا جلیلیان مسئول روابط عمومی اداره ورزش و جوانان برای پوشش و اعلام نظرات ورزشکاران ، شریف طوری بازنشسته ی فرهنگی اداری برای هماهنگی با بازنشستگان و پیشکسوتان ، عزیز ساعدی شهردار محترم جهت تعیین خطوط قرمز تعیین مکان ستاد و شیوه تعامل با شهرداری ، غلام عباس کاظمی سردبیر خبرگزاری خورنا در خرمشهر برای تعاملات رسانه ای ، نادر خادمی ایثارگر و هنرمند خرمشهری برای تبیین نظرات ایثارگران و خانواده های معزز شهدا و هنرمندان ، کیوان لرنی فرهنگی پیشکسوت برای تعامل با کاندیداهای شورای شهر و همچنین فرهنگیان ، حشمت طهماسبی و حسین کلبعلی پور از مشاغل فنی و آزاد جهت نظر دهی و بررسی ارکان ستادها و تبادل نظر با قومیت ها ، 

عقیل وجدانی ، علی ثوامر احمدی ، امین وجدانی و حامد عباسیان برای تعامل ، جذب و هماهنگی بیشتر با جوانان و دانشجویان و انسجام فضای مجازی انجام شد ، عزیز ساعدی گفت : شهرداری کمک به تمام ستادها را وظیفه ی خود میداند تا با ایجاد فضایی بانشاط و عادلانه مردم بتوانند به بهترین گزینه رای بدهند.وی افزود از هرگونه کمک که در توان شهرداری باشد دریغ نخواهد کرد .





از دیگر ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری هم نشانه هایی در شهر دیده میشود . از بریدن شبانه ی بنرهای تبلیغاتی ستاد محمد باقر قالیباف  و جابجایی آن از ابتدای خیابان حافظ نو به خیابان نقدی گرفته تا افتتاح ستاد ابراهیم رئیسی در خیابان نقدی . طبق اخبار منتشر آقای امانت بهبهانی رئیس ستاد رئیسی ست و گمانه ها از افزایش احتمالی ستاد های رئیسی به دو ستاد دارد.


 
در گوشه ی دیگر شهر از برگزاری انتخابات نمایشی- آموزشی توسط معاونت سیاسی فرمانداری خرمشهر خبر میرسد . معاونت سیاسی فرمانداری خرمشهر جهت آشنایی مردم با انتخابات الکترونیکی اقدام به برگزاری یک دوره انتخابات صوری در مسجد جامع بصورت الکترونیک کرده است . بنظر میرسد با توجه به الکترونیکی شدن انتخابات شوراها در چهار شهر استان خوزستان از جمله خرمشهر برگزاری چنین برنامه های آموزشی یک نیاز باشد. فرایند آموزش رای گیری الکترونیکی در مسجد جامع با حضور بهردینی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر و دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی صورت گرفت. همچنین این برنامه در مسجد امام رضا (ع) نیز برگزار شد.




از هرچه بگذریم سخن از انتخابات شورای شهر جای خود دارد . با توجه به رد صلاحیتها و انتظار برخی کاندیداهای معترض به نتایج برای تاییدیه ، شاهد شکستن برخی ائتلافات ویا تغییر برخی لیستها هستیم. در مجموعه های منتسب به  نماینده ی پیشین  و فعلی  پس از عدم تایید یکی از اعضای هردو لیست ، خبرها از رایزنی های مکرر برای یافتن جایگزین مناسب حکایت دارند . همچنین خبر رسیده یکی از اعضای مجموعه های فوق الذکر علی رغم کسب صلاحیت ، از لیست خط خورده است . هنوز علت این جدایی مشخص نیست . ولی احتمالا حضور شخص مذکور در این ائتلاف از ابتدا برای کسب صلاحیت بوده است .
در نگاهی دیگر تعدد کاندیداهای هم فکر یا هم قومیت جلب نظر میکند. فرهنگیان که کاندیداهایی بیشتر از تعداد کرسی های شورا دارند هنوز به اتفاق نظر برای معرفی لیستی واحد که مورد حمایت فرهنگیان باشد نرسیده اند . این عدم انسجام و رسیدن به توافق نهایی و تمرکز بر یک لیست واحد که باعث شکستن آرا میشود در همشهریان خرمشهری یکی از قومیتها هم مشهود است . گرچه طبق معمول اغلب کاندیداها خود را اصلح دانسته و توهم  بیشترین رای را در سر میپرورانند به مسئله ی کاهش کاندیداها فقط زمانی روی خوش نشان میدهند که دیگران به نفعشان کنار روند . و اغلب هم این تفکر و توهم پس از نتایج ازبین میرود که سودی ندارد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار