شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰

شوشان – اميد فراز: اقدامات تعاون روستايي اهواز در خصوص خريد گندم از كشاورزان در سال جاري موجبات رضايتمندي گندمكاران را فراهم كرده است به گونه اي كه با اجراي اين اقدامات حدود 600 هزار تومان در هر 10 هكتار به كشاورزان اهوازي آن هم بصورت مستقيم كمك شده است.

سيد شريف موسوي رييس تعاون روستايي اهواز در همين خصوص به شوشان گفت: در سال هاي گذشته كشاورزان براي تحويل گندم برداشتي خود نزديك 8 ساعت بايد معطل مي شدند تا گندم آنها خريداري شود اما امسال اين ميزان به 45 دقيقه رسيده است. دليل آن هم اين است كه امسال كشاورزان گندم خود را مستقيما از سر زمين وارد ماشين حمل گندم مي كنند و آن هم سريعا گندم را تحويل مراكز خريد مي دهد و همين امر باعث شده ديگر گندم در مزرعه روي زمين نماند و سريعا حمل شود چرا كه در سال هاي قبل بدليل كمبود ماشين حمل، كشاورز مجبور بود گندم برداشت شده را تا ساعتها روي زمين نگه دارد كه افزايش هزينه حمل را در پي داشت كه اين اقدام موجب شده هم كرايه حمل از سوي كشاورز به ميزان 50 درصد كاهش يابد هم اينكه بدليل افزايش ماشين هاي حمل، معطلي براي تحويل گندم به 45 دقيقه رسيده است.

وي گفت: هم اكنون روزانه به شكل شبانه روزي نزديك 8 هزار تن گندم به مراكز خريد تحويل داده مي شود و پس از 48 ساعت نيز وجه خريد از سوي بانك سپه به حساب كشاورزان واريز مي شود. پيش بيني هم مي شود امسال با توجه به توليد مطلوب و كمكهاي شركت غله و خدمات بازرگاني بالغ بر 170 هزار تن گندم مازاد بر نياز از كشاورزان اهواز، باوي، حميديه و كارون تحويل گرفته شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار