شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
مدیر تجاری‌سازی فناوری جهاددانشگاهی خوزستان عنوان کرد:
مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به پتانسیل‌ها و روش‌های درآمدزایی در حوزه تولید محتوای دیجیتال، گفت: علی‌رغم پتانسیل بالایی که در خوزستان در این زمینه وجود دارد، سهم استان از استفاده از این فضا اندک است.
سیدرضا علوی در کارگاه آموزشی درآمدزایی از طریق تولید محتوا و کسب‌وکار اینترنتی که امروز، چهارشنبه (13 اردیبهشت‌ماه) در اداره‌کل مخابرات خوزستان برگزار شد، با اشاره به اینکه این کارگاه با همکاری استانداری، اداره‌کل فناوری ارتباطات و اطلاعات، دانشگاه شهید چمران اهواز و جهاد دانشگاهی در حال برگزاری است، اظهار کرد: 170 نفر برای شرکت در این کارگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.
 
وی افزود: در این کارگاه به‌دنبال آن هستیم که پتانسیل‌ها و روش‌های درآمدزایی موجود را به علاقه‌مندان معرفی کنیم. علی‌رغم پتانسیل بالایی که در خوزستان در این زمینه وجود دارد، سهم استان از استفاده از این فضا اندک است. این در حالی است که بقیه استان‌ها از این فضا استفاده بیشتری می‌کنند.
 
مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: با برگزاری چنین کارگاه‌هایی به‌دنبال فرهنگ‌سازی در این زمینه هستیم تا علاقه‌مندان از روش‌های موجود برای درآمدزایی استفاده کنند؛ به‌طور مثال یکی از روش‌ها آن است که یک محل پربازدید ایجاد کنید و تبلیغات و آگهی دهید، البته روش‌های دیگری نیز وجود دارد که در این کارگاه مطرح می‌شوند.
 
علوی افزود: از سوی دیگر به چگونگی انجام کار می‌پردازیم که به آن کارآفرینی محتوایی گفته می‌شود و یکی از مباحث جدید در این حوزه است. کارآفرینان محتوایی کسانی هستند که از طریق آموزش می‌توانند کسب درآمد داشته باشند. نیازی نیست که این افراد حتماً معلم و مربی بوده یا دوره خاصی را گذرانده باشند. در این دوره به شرکت‌کنندگان می‌آموزیم که ایده خود را چه‌طور خلق کنند. چه‌طور محیط کسب‌وکار خود را به گونه‌ای انتخاب کنند که مناسب آن‌ها باشد.
 
وی تصریح کرد: کسانی که این کارگاه را می‌گذرانند با کارآفرینی محتوایی و پنج گام آن و مراکز شتاب‌دهی آشنا می‌شوند؛ همچنین منابع لازم به آن‌ها معرفی می‌شود، البته در یک روز نمی‌توان همه چیز را به شرکت‌کنندگان آموخت. این دوره یک آشنایی و نقطه شروع است.
 
مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی خوزستان عنوان کرد: ما به‌دنبال شناسایی و تقویت اکوسیستم کارآفرینی در استان هستیم. قطعاً یکی از عوامل این اکوسیستم علاقه‌مندان آن هستند. در گذشته به خود کارآفرین آموزش و هزینه لازم داده می‌شد اما امروزه در دنیا متوجه شده‌اند که این روش درست نیست و در ایران نیز چندان مؤثر نبوده است. باید بستر برای فعالیت کارآفرینان فراهم باشد تا بتوانیم کارآفرینی را توسعه دهیم.
 
علوی با بیان اینکه استان پتانسیل بالایی برای کارآفرینی دارد، گفت: امروز دیگر فعالیت سازمان‌های دولتی جزیره‌ای نیست و بسیاری از فعالیت‌هایی که انجام می‌شود مشارکتی است. مسأله ما دیگر تنها آموزش نیست، البته برای توانمندسازی افراد بهترین راه آموزش است اما نه آموزش‌های تئوری بلکه آموزش‌های عملی که در حین کار انجام می‌شوند و بیشتر حالت مربیگری دارد.

ایسنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار