اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۹۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
سید موسی بلادیان 

امروز سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس سال 1361 می باشد. به همین مناسبت آن را روز مقاومت ، ایثار و پیروزی نامیده اند. امام خمینی به مناسبت فتح خرمشهر طی پیامی فرمودند که : «... سپاس بی حد بر خداوند قادر که کشور اسلامی و رزمندگان متعهد و فداکار آن را مورد عنایت و حمایت خویش قرار داد و نصر بزرگ خود را نصیب ما فرمود. اینجانب با یقین به آن که « ما النصر الامن عنداله» از فرزندان اسلام و قوای سلحشور مسلح که دست قدرت حق از آستین آنان بیرون آمد و کشور بقیته الله الاعظم را از چنگ گرگان آدمخوار که آلت هایی در دست ابرقدرتان، خصوصا آمریکای جهانخوارند، بیرون آورد و ندای اله اکبر را در خرمشهر عزیز طنین انداز کرد و پرچم پر افتخار لااله الااله را بر فراز آن شهر خرم که با دست پلید جنایتکاران غرب به خون کشیده شده و خونین شهر نام گرفت.

 تشکر می کنم و آنان فوق تشکر امثال من هستند...» به همین مناسبت رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در دیدار با اقشار مختلف مردم روز اول خرداد 1381 طی مطالبی فرمودند که « .... آنچه در اختیار ملت ایران بود از یک اراده ای قوی و نشاط همه جانبه که برخاسته از ایمان و آگاهی بود. این که امام خمینی فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد، یعنی این ... خوب است در اینجا یاد شهید عزیزمان صیاد شیرازی را گرامی بداریم، خیلی از فرماندهان آن روز بحمداله امروز زنده و سرحال و مشغول انجام وظیفه اند و بعضی هم به شهادت رسیدند. هیچکس در دنیا باور نمی کرد که نیروهای مسلح ما بتوانند خرمشهر را پس بگیرند، چون خرمشهر رفته بود...»

فتح خرمشهر تنها یک پیروزی جنگی نبود، فتح خاک نبود، حتی ضرب شستی به دیکتاتور دیوانه عراق هم نبود، فتح خرمشهر در واقع فتح ارزش ها بود. نگین درخشان هشت سال دفاع مردانه بود در برابر تجاوز و تمام استعمار، تمام خودکامگی و رذالت. فتح خرمشهر در عملیات غرور آفرین بیت المقدس انجام شد و گفته می شود که این عملیات غرور آفرین یکی از بزرگترین حوادث تاریخ معاصر کشور و یکی از عظیم ترین رخدادهای تاریخ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس هشت ساله ملت نجیب ایران است. عملیات پیروز بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر پس از 575 روز گردید. ضربه اساسی و تعیین کننده ای بر پیکر دشمن وارد ساخت و تمامی معادلات آنان را برهم زد . بسیاری از کارشناسان نظامی و تحلیل گران رسانه های خارجی در برابر سرعت عمل و ویژگی های عملیاتی نیروهای ایرانی به هنگام فتح خرمشهر غافلگیر، مبهوت و شگفت زده شدند.

با فتح خرمشهر ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای مطرح گردید و جهان استکباری پی برد که قدرت و مدیریت در ایران خیلی بیش از آن هست که تصور می کردند. فتح خرمشهر از نظر دیکتاتور معدوم عراق تا آنجا غیرممکن می نمود که وی اعلام کرده بود که اگر ایران بر خرمشهر استیلا پیدا کند کلید بصره را تقدیم خواهد کرد. بالاخره خدا خرمشهر را با نیروی بندگان مخلص خود که در ظاهر بسیجی و ارتشی در نبرد بودند آزاد نمود و شادی زایدالوصفی برای ایرانیان با غیرت و شرافتمند به وجود آورد. به گفته عزیزی شادی آن روز بزرگ مثل لبخندی جاوید بر تارک این سرزمین حک شده است و اگر از آن روز به بعد ما هرسوم خرداد به جشن و سرور می نشینیم به واسطه ایثارگری بهترین فرزندان ایران است.

و در پایان بحث دو نکته را برای انجام رسالت مطبوعاتی خود ضروری می دانم. اول اینکه دولتمردان و مسئولانی که موفق به انجام خدمتی می شوند مغرر نگردند و همه موفقیت ها را مرهون لطف خدا بدانند به همان صورتی که امام در فتح خرمشهر نشان داد.

و نکته بعدی اینکه مردم صبور خرمشهر بحمداله نجابت خوبی دارند و در برابر شدائد و مشکلات خویشتنداری می کنند اما این وضعیت دلیل آن نمی شود که کوتاهی ها و قصوری در کار نباشد. این مردم شریف و ولایتمدار هر چند به خدماتی که شده وقوف کامل دارند و شاکرند اما نیازمند به خدمات بیشتری هستند. باید در زمینه اشتغال، امنیت و مسائل رفاهی و بهداشتی و فرهنگی دولت خدمتگزار بیشتر خدمت کند و انشاء اله در آینده ای نه چندان دور خرمشهر به عنوان یک شهر نمونه جلوه گر گردد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار