شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸

شوشان: خبرها در سال جديد حكايت از گراني خزنده با شروع تعطيلات نوروز و در ادامه آن در کشور و به تبع آن خوزستان دارد. مردم مي‌گويند قيمت‌ها روند رو ‌به‌ رشدي را در پيش گرفته‌اند، افزايش خودسرانه قيمت‌ها در بازار به حدي بي‌ضابطه شده كه گويي مسوولان كنترل بازار را رها كردند و بنا بر گفته برخی از کارشناسان اقتصادی، افزايش قيمت كالاهاي اساسي ريشه در بار تورمي اجراي فاز دوم و 28 هزار تومان غيرقابل برداشت دارد و اين اقدام تورم غیر قابل انتظاري را بركالبد اقتصاد خانواده دميد.

آنچه كه مردم در اين مدت از تورم حس مي‌كنند نيز با آمارهايي كه از سوی نهادهای رسمی ارايه مي‌شود، فاصله دارد و بسيار سنگين‌تر است. در سال 90 شاخص قيمت اقلام خوراكي تغييري حدود 28‌ درصدي را تجربه كرده، يعني هشت‌‌ درصد بيش از نرخ تورم اعلام شده، هزينه‌هاي حمل‌ و‌ نقل در اين دوره 33‌ درصد‌ گران شده، يعني يك سوار و پياده شدن از تاكسي يا خودروي آژانس در اين دوره براي ما تورم قابل لمس 33‌ درصدي را تداعي مي‌كند و البته افزايش 23‌ درصدي در هزينه‌هاي مسكن نيز در شاخص‌هاي قيمت بانك ‌مركزي قابل شناسايي است.

به گزارش شوشان، در مورد پوشاك نيز اين مساله صادق است. آنچه مسلم است اینکه در اقلام اساسي كه بيشترين هزينه خانوار را به خود اختصاص مي‌دهند شاهد افزايشي شبه انفجاري بوده‌ايم. حالا همه چشم انتظار تمهیدات استاندار خوزستان به عنوان نماینده عالی دولت در خوزستان می نشینیم. به نظر می رسد استاندار خوزستان با تشکیل کارگروه ویژه با عضویت ادارات و نهادهای ذیربط و اقتصادی ضمن بررسی علل گرانی افسار گسیخته راهکارهای مهار آن را بررسی کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار