شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
طبیشی دبیر شورای مشترک فعالان عرب خوزستان در گفتگو با شوشان: بسیاری از فرمانداران خوزستان با دولت روحانی نیستند / بحث انتصاب ها و عبور از شایستگان عرب از یکی از دلایل رای پایین روحانی در شهرهای جنوبی است
تفکیک آرا روحانی در خوزستان نشان می دهد که شهرهای جنوبی استان نسبت به انتخابات سال 92 ، اقبال کمتری به روحانی نشان دادند ...
 


شوشان: تفکیک آرا روحانی در خوزستان نشان می دهد که شهرهای جنوبی استان نسبت به انتخابات سال 92 ، اقبال کمتری به روحانی نشان دادند و علی رغم شکل گیری ستاد عربی شهرهای جنوبی ، اما آمار تفکیکی حاکی از برتری سید ابراهیم رییسی در انتخابات در شهرهای جنوبی استان است.

در همین زمینه  طبیشی دبیر شورای مشترک فعالان عرب خوزستان در گفتگو با شوشان در واکاوی علل رای پایین روحانی در شهرهای جنوبی استان ، گفت:  رای آوری کاندیداهای ریاست جمهوری تابع یک سری از متغییرها و شرایطی است که دولت در آن گام برداشته است. قبل از انتخابات جو تخریبی شدید علیه دولت روحانی به دلیل عملکرد ضعیف دولت در برخی از حوزه ها از جمله انتقال آب، مسائل زیست محیطی و انتصاب ها ایجاد شده بود که در روز انتخابات خود را نشان داد.

وی افزود: این نوع تخریب ها در شهرهای شمالی وجود نداشت. به عنوان مثال ، در بحث خشک شدن تالاب ها ، طبیعی است که دشت آزادگان بیشتر از مناطق دیگر متاثر می شود. یا در بحث انتقال آب که مشکل کلی است شهرهای جنوبی بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته بودند.

دبیر شورای مشترک فعالان عرب خوزستان بحث انتصاب ها و عبور از شایستگان عرب را یکی دیگر از دلایل رای پایین روحانی در شهرهای جنوبی دانست و افزود: عبور از مدیران نخبه عرب باعث شده بود تا قبل از ورود به انتخابات بسیاری از رای دهنده ها در شهرهای جنوبی از مدیریت ارشد استان ناراضی باشند. 

طبیشی با اشاره به شکل گیری کمپینی تحت عنوان " یک میلیون رای سفید در خوزستان " گفت: هدف از این کمپین ترغیب مردم شهرهای جنوبی به شرکت در انتخابات بود اما از آنها خواسته شده بود که رای سفید بدهند. در واقع نقش نقش نخبگان و فعالین عرب به عنوان نیروهای ستادی در خنثی سازی این کمپین و تلاش برای رای آوری دکتر روحانی بی نظیر بود. 

وی افزود: تبعیض و گذر از نیروهای عرب در ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در خوزستان نیز یکی دیگر از علل کاهش رای روحانی در شهرهای جنوبی بود.  در معاونت های ستاد از نیروهای شایسته عرب کمتر استفاده شده بود که البته پس از صحبت با کهرام رئیس ستاد مرکزی روحانی در خوزستان این اختیار عمل داده شد تا بتوانیم از بعضی نیروهای عرب استفاده کنیم اما دخالت های برخی از معاونت ها باعث کندی کارها می شد و قدرت عمل نیز سلب گردید.

طبیشی اضافه کرد: در بسیاری از شهرها در بحث فرمانداری ها با مشکل رو به رو بودیم و بسیاری از فرمانداران نه تنها با دولت نبودند بلکه در زمین رقیب بازی می کردند و برخلاف منافع و گرایشات دولت گام بر می داشتند.

عضو شوراي مركزي مجمع اصلاح طلبان خوزستان ، حوزه فرهنگی را یکی از مطالبات استان دانست و بیان کرد: در حوزه فرهنگی استان دچار یک رکود و رخوت شده است، احتیاج است که دولت در این زمینه گام های اساسی بردارد. همه ما انتظار داریم که دولت حتی قبل از تنفیذ در قسمت هایی که لازم است مدیران ضعیف و غیرهمسو را برکنار کند. وزارت کشور باید از وضعیتی که نه با اصلاح طلبان است و نه اعتدال گرایان ، خارج شود تا دولت بتواند به شعارهای اصلاح طلبی خودش جامعه عمل بپوشاند. قابل قبول نیست که بعد از 4 سال شاهد مدیریت افرادی با گرایشات اصولگرایی مفرط و پایداری باشیم.

وی افزود: در زمینه مدیرت کلان استان نیز اتفاقات قابل تاثیری رخ نداده است، استاندار در بسیاری از حوزه ها گام هایی برداشته است اما در انتصاب مدیران زیاد همسو و کارآمد تغییری حاصل نشده و به وظیفه ذاتی خود که انتخاب مدیرانی هم فکر و همراه دولت باشد گام برنداشته است. 

وی ادامه داد: همه ما در انتظار این خواهیم ماند که نمایندگان دولت با انتصاب مدیرانی  در حوزه ستادی و فرمانداری ها به سوی اصلاحات گام بردارد. به عنوان دبیر شورای مشترک فعالان عرب خوزستان این انتظار از مدیرت کلان استان است که در دوره پیش رو فعالیت های دولت به سمتی حرکت کند که شاهد رفع تبعیض و بی مهری نسبت به مدیران و جوانان شایسته عرب باشیم. 

طبیشی در پایان با اشاره به جوسازی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصولگرایان باید به خواست مردم احترام بگذارند و فکری به حال جریان خود نمایند. در حال حاضر اگر ده بار دیگر هم انتخابات برگزار شود اصولگرایان باز شکست می خورند، زیرا اصولگرایان دچار یک بحران و رکود شده اند و هویت خود را از دست داده اند و فاقد قوه متحرکه قبلی هستند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار