اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
رئیس مجلس شورای اسلامی سپاه پاسداران و نیروی قدس را خط قرمز ایران عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در مراسم وداع با شهدای ترور که صبح امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به حوادث تروریستی روز چهارشنبه در حرم مطهر امام (ره) و مجلس گفت که  تمرکز تروریست ها بر محورهای اصلی مردم سالاری نظام بود.

وی افزود: امروز روز سختی برای ملت ایران است، وداع با عزیزانی که مظلومانه در اقدام تروریستی روز چهارشنبه در حرم امام (ره) و مجلس به شهادت رسیدند، به ارواح مطهر این شهدای عزیز درود می فرستیم.

وی افزود: در این روز همزمان به دو مرکز مورد توجه ملت ایران حمله تروریستی شد که نشان‌دهنده تمرکز آن‌ها بر محورهای اصلی مردم سالاری دینی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس مجلس ضمن قدردانی از پیام ارزشمند مقام معظم رهبری آن را مایه دلگرمی خانواده شهدا عنوان و خاطر نشان کرد: نگاهی به شهدای این واقعه نشان می‌دهد تروریست ها ناتوان از دسترسی به اهداف خود یعنی حرم امام خمینی (ره) و صحن مجلس بودند و با هدف گیری کور،  مردم و نمایندگان مجلس را به شهادت رساندند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه روز حادثه تروریستی در مجلس را حاوی صحنه‌های غرورآفرین توصیف کرد و افزود: این حادثه مجلس را مصمم‌تر از قبل برای تثبیت نظام کرد.

وی با اشاره به آزمونی که در روز حادثه تروریستی مجلس رخ داد، عنوان کرد: تروریست‌ها همکاران مجلس و مراجعه کنندگان به نماینده ها را مورد هدف ترور قرار دادند که در این بین برخی همکاران برای مقابله با تروریست‌ها تقاضای سلاح می‌کردند یا نمایندگان اصرار بر ادامه جلسه علنی مجلس داشتند تا تروریست‌های نادان بدانند با ملتی شجاع و مصمم روبرو هستند از این رو صحنه‌های غرورآفرین را در مجلس شاهد بودیم.

لاریجانی همچنین با بیان اینکه روز چهارشنبه صحنه‌های تلخ و شورآفرین را با هم تجربه کردیم، اظهار داشت: این صحنه‌ها در تاریخ ملت و مجلس ماندگار می‌شود و تروریست‌ها و حامیان آنها باید بدانند با مجلسی روبرو هستند که حاضرند شهادت را در آغوش بگیرند تا انقلاب راسخ‌تر باشد.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: ما مصمم هستیم تا تمامی تروریست‌ها را از میدان زندگی مسلمانان به درک واصل کنیم و این ننگ را از امت اسلام حذف کنیم و در این راه شهادت را افتخار خود می‌دانیم.

لاریجانی در ادامه به ابراز همدردی سران کشورها اشاره و بیان کرد: همدردی سران کشورها و مسئولان نهادهای بین‌المللی نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران نگین قدرتمند و تکیه گاه آنها در ایجاد امنیت منطقه است.

علی لاریجانی در ادامه، اظهارات وزیر خارجه عربستان و رئیس‌جمهور آمریکا را ننگین توصیف کرد و گفت: این اظهارات نشان می‌دهد که این دوره ،‌ دوره برزخ مبارزات تروریستی ملت ها است. البته از سعودی ها توقعی بیش از این نبود؛ آن‌ها امروز مظهریت مبارزه با مردم سالاری و حمایت از تروریست ها را نصب سینه خود کرده اند اما کار آمریکا که زمانی مدعی مدیریت جهانی برای وصول به دموکراسی و حقوق بشر بود به جایی رسیده که رئیس‌جمهور آن دموکراسی را با پول معاوضه می‌کند.

وی ادامه داد: آمریکا سیاست درب های چرخان را به پیش گرفته و دموکراسی حقوق بشر را ذبح نموده و چندصدمیلیون دلار از سعودی ها را به بهانه نشست ریاض می‌بلعد و ننگ چپاول اموال کشورها به بهانه‌های واهی آینده آمریکا را تاریک‌تر می‌کند؛ آن‌ها نشست ریاض را برگزار کردند و مدعی شدند که ایران را منزوی کردند در حالیکه بسیاری از کشورها پس از حادثه روز چهارشنبه در کنار ایران قرار گرفتند.

رئیس مجلس، مصوبه اخیر سنای آمریکا را در راستای حمایت از تروریست ها و ایجاد تحریم های جدید عنوان و خاطر نشان کرد: این اقدام درست در حالی اتفاق افتاد که ملت درگیری با تروریست ها در پارلمان را شاهد بود و سنا قانونی علیه ملت و حمایت از تروریست ها تصویب کرد که نشان می‌دهد سنای آمریکا از کمترین عاطفه انسانی برخوردار است.

لاریجانی با بیان اینکه اقدام ننگین آمریکا نشانگر مواجهه ما با دو داعش است گفت:‌ ما با دو داعش در مصاف هستیم ؛ یکی داعش منطقه ای و دیگری داعش بین‌المللی . آمریکا با این کار خود را در کنار داعش منطقه ای قرار و نشان داد که خودش داعش بین‌المللی است. این اقدام صحت گفته های امام (ره) و مقام معظم رهبری را بار دیگر به اثبات رساند که آمریکا شیطان بزرگ است و کسانی که می خواهند تروریسم را ریشه کن کنند چاره ای جز مبارزه با داعش بین‌المللی یعنی ‌آمریکا ندارند.

وی با اشاره به وضع تحریم های جدید علیه فناوری هسته‌ای ایران سپاه و نیروی قدس اظهار کرد: آن‌ها گستاخی را از حد بدر کردند چرا که سپاه پاسداران و نیروی قدس مهمترین رزمنده منطقه ای علیه تروریست ها در منطقه هستند و این اقدام آمریکا همراهی با تروریست های منطقه ای را نشان می‌دهد.

رئیس مجلس یادآور شد: آن‌ها تصور نکنند که اختلاف نظرها در ایران مجال مانور شیطانی شان را فراهم می‌کند. سپاه پاسداران یک نیروی مردمی فداکار برای انقلاب اسلامی است و نیروی قدس و سپاه خط قرمز ایران هستند.

لاریجانی با بیان اینکه ارتش آمریکا و سازمان سیا پایگاه اصلی تروریسم در منطقه هستند، گفت:‌ این اقدام آمریکا صحنه منطقه را شفاف ترو ملت ایران را در مقابله با استکبار و تروریست ها دست ساز آن مصمم کرد، نیرویهای مسلح و ملت در این مبارزه هم فکرند.

وی ضمن قدردانی از نیروهای مسلح ، نیروی انتظامی و سپاه که در سرکوب تروریست ها در روز چهارشنبه با قاطعیت عمل کردند ، از سردار عزیز جعفری فرمانده سپاه نیز که از لحظات اولیه در مجلس حضور پیدا کرده بود قدردانی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی از حضور رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضاییه ، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، فرماندهان نظامی، نمایندگان، وزراء و کارکنان مجلس در مراسم وداع با شهدای ترور قدردانی کرد و گفت که این حضور نشانگر عزم جدی نظام در این مبارزه اصیل است.

لاریجانی در پایان برای شهدای حوادث تروریستی روز چهارشنبه علو درجات و برای ملت ایران آینده بهتر آرزو کرد.

برچسب ها: سپاه ، نیروی قدس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار