اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۲۲۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
حاشیه نگاری شوشان از جلسه ارتقای کنکور/ وقتی پای پست های برق، فاضلاب و زیر ساخت های فرسوده اهواز به جلسه آموزش و پرورش کشیده می شود/ دردل های زیر ساختی استاندار از وضعیت شهری در جلسه ارتقای کنکور: حال زیر ساخت های خوزستان خوب نیست! / حسین زاده: حمایت از آموزش و پرورش کار سختی نیست/تقی زاده: خوزستان دارای بالاترین ارتقا رتبه کنکور در کشور /مشاور استاندار خوزستان: آموزش و پرورش فقط توانایی پرداخت حقوق فرهنگیان را دارد!/ نمی گذاریم کودکی به خاطر فقر ترک تحصیل کند
امکانات موجود در آموزش و پرورش پاسخگوی نیازها، برنامه ها و مطالبات موجود نیست در نتیجه ما باید به آموزش و پرورش کمک کنیم
شوشان: استاندار خوزستان صبح امروز در جلسه ارتقای کنکور گفت: خوزستان در زمینه زیر ساخت ها حال و روز خوبی ندارد و در این حوزه مشکلات زیادی متوجه این استان است. وی با اشاره به قطعی برق گسترده در خوزستان که چندی پیش به دلیل پدیده ریز گردها اتفاق افتاد ،افزود: تمامی پست های فوق توزیع ما در استانی که بیشترین تولید برق کشور را دارد وضعیت نامناسبی دارند و مشاهده می کنیم که استانی مثل فارس با چهار هزار مگاوات برق، ۲۷۰ پست وجود دارد ولی در استان خوزستان با هشت هزار مگاوات برق مصرفی تنها۲۱۰ پست برق هست که ۷۵ مورد آن نیز موقتی است و این شرایطی را پیش می آورد که ترانس به دلیل مصرف بالا آتش می گیرد. شریعتی با انتقاد از اینکه در هیچ کشوری پست موقتی برق وجود ندارد، گفت: به استان خوزستان کم توجهی می شود و سکوت در مقابل این بی توجهی سبب می شود که همین روند ادامه یابد. 

شریعتی با گریزی به وضعیت فاضلاب در استان، به مرگ کودک سه ساله اهوازی در اثر سقوط در چاه فاضلاب اشاره کرد و گفت: مسئله فاضلاب و مرگ کودک اهوازی استان خوزستان را از نظر اجتماعی و سیاسی با مشکل روبرو کرده و به روح و روان مردم آسیب رسانده است.

استاندار در این جلسه شهرک های حاشیه ای ماهشهر را نیز برای اسکان مردم مناسب ندانست و گفت: این شهرک ها اصلا جای زندگی نیست و این درحالی است که در کنار آنها بنگاه های اقتصادی بزرگی وجود دارد اما نمی توانند اثر برای حال و روز این شهرک ها اثر بخش باشند. البته هزینه هایی هم از سوی این بنگاه های اقتصادی صورت می گیرد اما اثر بخشی مناسبی برای مردم منطقه ندارد و احساس رضایت ایجاد نمی کند.

وی منبع آب اهواز را نیز دارای مشکل زیر ساختی دانست و گفت: چند ماه قبل طی بازدید از منبع آب مشاهده کردیم که چند خانه روی تپه در معرض ریزش هستند که متاسفانه روز گذشته یک نفر از همین ساکنان به علت لغزش فوت کرد و اینجاست که من تاکید می کنم منابع استان باید برای مردم هزینه شود نه برای خوشایند مسئولان!

شریعتی با بیان اینکه برخی دانش آموزان به دلیل فقر ترک تحصیل می کنند، گفت: ما اعلام کردیم به هر نحوی که شده هزینه تحصیل این کودکان را تأمین می کنیم تا از آموزش برخوردار شوند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه باید به مدارس در معرض تخریب ، مدارس کانکسی و مدارسی که در موقعیت های خطرناکی قرار دارند رسیدگی شود، گفت: دانش آموزان امروز فردای استان را می سازند البته ما در حوزه پیش‌دبستانی یک بسیج عمومی انجام دادیم که موجب به کار گیری چهار هزار نفر از فارغ التحصیلان استان در آموزش و پرورش شد و استان خوزستان در زمینه پیش‌دبستانی از رتبه 18 به رتبه اول کشور ارتقا پیدا کرد و اگر این کار تداوم پیدا کند نتیجه آن در سال‌های آینده مشخص می شود.

شریعتی همچنین با اظهار اینکه رتبه کنکور خوزستان نیز با ارتقای 8 پله ای در جایگاه بهتری قرار گرفته است، افزود: 20 درصد دانش‌آموزان استان بنیه علمی خوبی دارند اما از نظر مالی ضعیف هستند از این رو تأکید کردیم برای این دانش‌آموزان جلساتی در قالب کلاس های کنکور برگزار شود و اعتبارات لازم از طریق حمایت دستگاه ها از آموزش و پرورش در این حوزه تأمین شود و انتظار داریم مدیران ارتقای کنکور در استان را مورد حمایت های جدی قرار دهند و با یک بسیج همگانی این روند ادامه پیدا کند.

حمایت از آموزش و پرورش کار سختی نیست!

حسین زاده معاون سیاسی استاندار نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه حمایت از آموزش و پرورش اصلا کار پیچیده ای نیست ،گفت: امکانات موجود در آموزش و پرورش پاسخگوی نیازها، برنامه ها و مطالبات موجود نیست در نتیجه ما باید به آموزش و پرورش کمک کنیم تا روند رو به رشدی را که آغاز کرده است، ادامه دهد.

وی رشد آموزش و پرورش در این دوره را مطلوب دانست و افزود: ارتقای رتبه کنکور و پیش دبستانی در خوزستان در این دوره به دست آمد و دستگاه های خوزستان نیز باید به تعهدات مالی خود در قبال آموزش و پرورش عمل کنند. این جلسه نیز در راستای دستور استاندار مبنی بر کمک به آموزش و پرورش برگزار شده است تا تکلیف آموزش‌ و پرورش مشخص شود و برای مدیران دستگاه ها روشن شود که در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و... چه مقدار باید هزینه کنند چون اگر از ابتدای سال این موضوع مشخص باشد فرآیند کار بهتر طی می شود. 

خوزستان دارای بالاترین ارتقا رتبه کنکور در کشور 

مدیرکل آموزش و پرورش نیز کنکور را یکی از شاخص ها در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در این شاخص کارهای خوبی در استان انجام شده است و توانستیم رتبه کنکور استان را که در سال 92، ‌27 بود ، در سال 93 به رتبه 23، در سال 94 به رتبه 21 و در سال 95 به رتبه 19 ارتقا دهیم. استان خوزستان در این زمینه بالاترین ارتقاء رتبه را در کشور کسب کرد و امیدواریم با پشتیبانی که از کنکور در استان صورت می گیرد، در سال جاری و سال‌های آینده نیز این روند رو به رشد حفظ شود و سیر صعودی در این حوزه ادامه پیدا کند.

آموزش و پرورش فقط توانایی پرداخت حقوق فرهنگیان را دارد!

عبدالرسول ممتازان مشاور استاندار خوزستان در امور تجهیز منابع نیز در این جلسه بار مالی تعیین شده برای پیش دبستانی در خوزستان را 12 میلیارد برآورد کرد و گفت: امسال آموزش ‌و پرورش، اعتباراتی برای پیش‌دبستانی پیش‌بینی کرد و با توجه به کمبود منابع، نمی‌توانست اهداف استان را برای پوشش 100 درصد نوآموزان پیش‌دبستانی به‌ویژه در مناطق روستایی و محروم، تأمین کند از این رو با حمایت های استاندار از دستگاه های اجرایی، شرکت ها و بنگاه های اقتصادی خواسته شد به آموزش و پرورش در این حوزه کمک کنند. چون آموزش و پرورش فقط قادر به پرداخت حقوق فرهنگیان است و به تنهایی قادر نیست اهداف آموزشی و پرورش را محقق کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار