اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
در پی بازداشت 10 تن از کارگران معترض نیشکر هفت‌ تپه
رئیس مجمع نمایندگان کارگران خوزستان در خصوص بازداشت و زندانی شدن 10 نفر از کارگران نیشکر هفت تپه، گفت: مجامع قضایی، کارگران معترض را به دید خرابکار و مخل امنیت کشور نگاه نکنند زیرا کارگران به دنبال نان حلال و حقوق خود هستند.  
 
محمدرضا راهداری‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه اکنون وضعیت به شکلی شده است که اگر کارگر حقوق حقه و مکتسبه خود را مدعی شود، با برخورد قضایی مواجه می‌شود.  
 
وی افزود: کارگری که چند ماه حقوق نگیرد و کسی جوابگو خود و خانواده‌اش نباشد، در برخی از مواقع به نوعی کنترل شرایط از دستش خارج می‌شود. در این شرایط باید کارفرما پاسخگو باشد که چرا حقوق نمی‌دهد و متاسفانه تمام برخوردها به سمت کارگر برمی‌گردد و با کارگر برخورد قضایی می‌شود. 
 
رئیس مجمع نمایندگان کارگران خوزستان تصریح کرد: کارگر اگر نان نداشته باشد ممکن است دست به هزار خطا بزند اما بحث این است که کمک شود تا پرداخت‌ها به موقع انجام گیرد و کارفرما مکلف به پرداخت حقوق شود تا کارگر دست به اعتراض نزند. 
 
راهداری زاده با اشاره به اعتراض و تجمع کارگران نیشکر هفت تپه در جاده شوش – اهواز، عنوان کرد: دادستان عمومی عنوان کرده است که کارگران جرم کرده‌اند اما کارگران خواسته‌های خود را مطرح کرده‌اند تا کسی آن‌ها را ببیند و دیگران بدانند که حقوق‌شان را می‌خواهند و به دنبال نان هستند. 
 
وی گفت: کارگران تنها به دنبال دیده شدن بودند. روند عدم پرداخت حقوق در نیشکر هفت تپه سال‌هاست که ادامه دارد. این شرکت به بخش خصوصی واگذار شده است اما بخش خصوص تکالیف قانونی خود را به درستی انجام نمی‌دهد. 
 
رئیس مجمع نمایندگان کارگران خوزستان با بیان این‌که کارگران خواهان حقوق و مزد خود هستند، اظهار کرد: مزد، و حقوق مکتسبه، جزو دیون ممتازه است و کارفرما مکلف است تا این دیون را پرداخت کند اما متاسفانه در بحث پرداخت دیون ممتازه کسی به کارگران توجه نمی‌کند. 
 
راهداری زاده با بیان این‌که مجامع قضایی کارگران را به دید خرابکار و مخل امنیت کشور نگاه نکنند زیرا کارگران به دنبال نان حلال هستند، خاطرنشان کرد: مجمع کارگران استان از برخورد انجام‌گرفته در بحث بازداشت 10 کارگر نیشکر هفت تپه رضایت ندارد و در این زمینه پیگیر هستیم تا کارگران آزاد شوند. ان‌شاالله مقامات قضایی استان با دیدی نگاه کنند که کارگران به دنبال برهم زدن آسایش کشور نیستند و به دنبال حقوق خود هستند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار