اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۲
آبادان _ شوشان ؛ هفته گذشته مدیریت " شرکت گلایل کار اروند  " مهرداد بابارحمتی " در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس مطالبی را عنوان کرد که با واکنش شدید کسبه و غرفه داران مجتمع تجاری کنزالمال مواجه شد. 

در همین راستا جمال یکی از غرفه داران کنزالمال در این باره در گفت و گو با خبرنگار شوشان اظهار داشت : بازارکنزالمال با سرمایه و همت کسبه به کنزالمال تبدیل شد نه با نصب چند ساندویچ پنل غیر استاندارد توسط شرکت " گلایل کار اروند ".
وی با اشاره به نا ایمن بودن سازه مجتمع افزود: در سه سال گذشته شرکت های بیمه به سختی غرفه ها را بیمه کردند و هر سال در فصل زمستان و هنگام بارندگی سقف اکثر غرفه ها و انبارها چکه می کند و کالاهای ما آسیب می بینند و اعتراض ما به پیمانکار جهت رفع مشکل نیز بی نتیجه بوده است. 

بهادر یکی دیگر از غرفه داران مجتمع اظهار داشت: به دلیل ناکارآمدی و ضعف پیمانکار مجتمع ، غرفه داران همیشه با مشکلات عدیده ای مواجه بوده اند.
وی از مواردی چون دریافت اجاره بها و پول پیش بیشتر از نرخ مصوب سازمان صنعت و معدن توسط پیمانکار ، دریافت هزینه انبارداری به صورت تصاعدی و عدم اجازه نصب کنتور برق در غرفه ها و دریافت مبلغ برق مصرفی بر اساس متراژ ( 90 هزار تومان به ازای هر غرفه 14 متری برای 5 ساعت فعالیت در شبانه روز ) نام برد و ادامه داد: مبلغ بدهی پیمانکار به سازمان برق بیش از یک میلیارد تومان است و این در حالی است که هر ماه از غرفه داران پول برق دریافت شده است.
وی گفت :نکته جالب اینجاست پیمانکار در اردیبهشت ماه جاری اعلام کرد که به دلیل اشتباه امور مالی مجتمع در محاسبات هزینه برق ، غرفه داران باید مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان به ازای هر غرفه 14 متری مابه التفاوت هزینه برق سال 95 را پرداخت نمایند و در صورت عدم پرداخت، برق غرفه ها را قطع می کردند. 

مسعود که یکی از کسبه قدیمی مجتمع کنزالمال است افزود: کنزالمال متعلق به بیت المال است نه ملک شخصی یک نفر.
وی گفت : قرارداد سه ساله پیمانکار با سازمان منطقه آزاد اروند جهت بهره برداری از مجتمع در بهمن ماه سال گذشته خاتمه یافته و در حال حاضر با حکم مقام قضایی ، دفتر شرکت " گلایل کار اروند " در مجتمع کنزالمال تخلیه شده است.
وی ادامه داد: نمی دانیم چرا پیمانکار سابق حکم دستگاه قضایی را به نفع شهر و مردم نمی داند و از ناهنجاری های اجتماعی که در روزهای آینده پدید خواهد آمد با قطعیت خبر می دهند؟! ایشان از کدام ناهنجاری صحبت می کنند؟
این کسبه بازار کنزالمال اظهار داشت : آیا از سناریویی با خبر هستند که ما بی اطلاعیم؟!
وی افزود: پیمانکار سابق قصد دارد تخلیه دفتر کار خود در مجتمع را تخلیه بازار عنوان کند و از طریق رسانه ها به مردم القا نماید که مجتمع کنزالمال با رفتن پیمانکار در حال تعطیل شدن است این در حالی است که غرفه داران در کمال آرامش با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند در مجتمع در حال کسب و کار و خدمت رسانی به شهروندان منطقه و مسافران هستند. 

نجفی که از رزمندگان جانباز دوران دفاع مقدس و یکی از غرفه داران کنزالمال توضیح داد: پیمانکار سابق دائم از هزینه 12 میلیارد تومانی برای مجتمع خبر می دهد که با یک کارشناسی ساده می توان پی برد که کمتر از یک سوم این مبلغ توسط پیمانکار آن هم از محل پول پیش غرفه داران در مجتمع هزینه شده است. اکثر سازه غرفه ها از دوران فعالیت بازار چینی ها باقی مانده بود و پیمانکار فقط روی راهروها سقف فلزی نصب کرد. تصاویر و فیلم های آن نیز موجود است.  

فتاپور یکی دیگر از غرفه داران کنزالمال با اعتراض به رفتار غیر قانونی پیمانکار سابق در سه سال گذشته عنوان کرد: مدیریت شرکت " گلایل کار اروند " به راحتی و به هر بهانه ای برق غرفه ها را قطع می کرد ، جلوی ورود و خروج کالا از انبار را می گرفت و یا با شکستن قفل غرفه ها و نصب قفل جدید اقدام به پلمپ غیر قانونی غرفه ها می کرد.
وی ادامه داد: پیمانکار سابق اسفند ماه سال گذشته غرفه ما را پلمپ کرد و با شکایت ما به دادگاه ماه پیش وی محکوم و غرفه ما پس از چند ماه بازگشایی شد. این در حالی است که بازار و فروش تعطیلات نوروز را از دست دادیم و متضرر شدیم. 
علیزاده یکی دیگر از کسبه قدیمی این مجتمع گفت: بیش از هفت میلیارد تومان به عنوان پول پیش غرفه ها نزد پیمانکار سابق باقی مانده است که وی تا کنون حاضر به حسابرسی و استرداد مبالغ به غرفه داران نشده است.
وی ادامه داد: جهت پیگیری قانونی مطالبات غرفه داران با پنج وکیل مذاکره شده است و در روزهای آینده شکایت غرفه داران تقدیم دادگاه خواهد شد. 

نادر یکی دیگر از غرفه داران این مجتمع از نبود امکانات رفاهی مناسب در مجتمع گلایه کرد و گفت: پیمانکار سابق برای کسب درآمد بیشتر حتی یکی از سرویس بهداشتی های موجود در مجتمع را تخریب و به غرفه تبدیل کرد و این در حالی است که به دلیل بزرگی مجتمع و ازدیاد مشتریا ن مخصوصا در ایام تعطیلات همه از وضعیت موجود ناراضی هستند.
وی ادامه داد: پیمانکار سابق فضای بین سوله های انبار را مسقف کرده و به عنوان انبار اختصاصی به تعدادی از غرفه داران کرایه داده است که با این کار انبارهای نا ایمن مجتمع بسیار نا ایمن تر شده اند و با کوچکترین آتش سوزی ، آتش به سرعت به همه سوله های انبار سرایت خواهد نمود. بعید است شرکتی بیمه این انبارها را با این وضعیت غیر استاندارد تقبل نماید. 

سعید یکی دیگر از غرفه داران کنزالمال گفت: خدا را شکر می کنیم که با اتحاد غرفه داران و حمایت های اعضای هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند بالاخره با اخراج پیمانکار از مجتمع آرامش به کسب و کار ما برگشت.
به گفته وی: در روزهای گذشته عوامل پیمانکار سعی داشتند با تعطیل کردن مجتمع به بهانه های مختلف همچون کاهش مصرف برق، از طریق رسانه ها به مردم القا کنند که غرفه داران مخالف پیمانکار دست به اعتصاب و تعطیلی مجتمع زده اند که این فتنه با هوشیاری غرفه داران در نطفه خفه شد. وی افزود: متاسفانه در هفته گذشته نیز شاهد درگیری عده ای از نیروهای نگهبانی مجتمع با غرفه داران بودیم که موضوع از طریق مراجع امنیتی و اطلاعاتی در حال پیگیری است. 

محمد یکی دیگر از غرفه داران کنزالمال اظهار داشت: از نماینده انقلابی و متعهد خرمشهر آقای سامری انتظار داریم به جای حمایت از پیمانکاری که میلیاردها تومان به سازمان منطقه آزاد اروند و بیت المال بدهکار است در کنار کسبه بومی مجتمع جهت رونق کسب و کار در خرمشهر گام برداند

حیدر یکی دیگر از غرفه داران کنزالمال با ابراز خوشحالی از اقدام قانونی مسئولان منطقه آزاد اروند نسبت به اخراج پیمانکار سابق از مجتمع ، اظهار کرد: جمع کثیری از غرفه داران مجتمع کنزالمال با نصب بنر در شهر و با تهیه نامه ای با 170 امضا از اقدام انقلابی و قانونی مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند در راستای احقاق حقوق کسبه قدردانی کردند و برخورد هر چه بیشتر این سازمان با مفاسد اقتصادی را خواهان شدند.


انتهای پیام/.
***خبرنگار : نجمه ایرانیان***
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار