اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸
معاون مدیر کل و مدیر اداره آموزش و پرورش آبادان؛
آبادان - شوشان ؛ معاون مدیر کل ومدیر آموزش و پرورش آبادان گفت:در سال تحصیلی گذشته بیش 6 هزار و 800 دانش آموز بی بضاعت در آبادان شناسایی شدند.
شوشان آبادان ؛ اعظم قاسمی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه، عنوان کرد : عمدتا کار آموزش و پرورش بسیار گسترده است و جزو پر جمعیت ترین دستگاه شهری و پرخانواده ترین می باشد.

وی افزود:آموزش و پرورش سه هزار پرسنل همراه با 54 هزار دانش آموز دارد که به طور مستقیم با خانواده این دانش آموزان در ارتباط است.

وی با اشاره به بدهی مدارس به اداره برق آبادان گفت:بدهی برق مدارس آبادان 12 میلیارد ریال است که این بدهی باعث شده برق آموزش و پرورش و مدارس بارها قطع شود.

وی ادامه داد:هزینه برق مدارس آبادان بسیار سنگین و این نیز حل نشدنی مانده و در صورتی که برای آن چاره جویی نشود بسیاری از مدارس با مشکل روبه رو خواهند شد.

قاسمی زاده با اشاره به گرمای بسیار زیاد هوا در مناطق گرمسیر،گفت:با توجه به اینکه در مناطق گرمسیر مصرف برق بالا است و در فضای مدرسه نیز نمی توان از وسایل خنک کننده استفاده نکرد، به همین دلیل میزان بدهی برق مدارس بالا رفته و گاهی با مشکل قطعی برق به دلیل بدهی، مواجه هستیم.

مدیر آموزش و پرورش آبادان با بیان اینکه فضاهای اطراف واحدهای آموزشی باید ایمن سازی شود،گفت:در اطراف بسیاری از واحدهای آموزشی جوی‌ های روباز و غیر بهداشتی قرار دارد که هر زمان امکان بروز حادثه برای دانش آموزان وجود دارد ضمن اینکه مشکلات بهداشتی نیز برای مدارس ایجاد کرده است.

وی اظهارداشت :تلاش ما برای جذب دانش آموزان پیش دبستانی این است که حتی با پرداخت هزینه نوآموزان از سوی این اداره ، برای سال تحصیلی آینده جذب این دانش آموزان به حداکثر برسد. 

وی افزود:با توجه به اینکه اینجا یک منطقه 2 زبانه می با نیاز است که نوآموزان از بدو ورود به دبستان این دوره را گذرانده باشند.

وی با اشاره به عوامل انسداد مبادی سواد آموزی ، اظهار داشت : عدالت آموزی می بایست برای همه دانش آموزان اتفاق بیفتد و عدم تمکین مالی دانش آموز ممکن بود یکی از عوامل انسداد مبادی سوادآموزی شود که باعث ترک تحصیل دانش آموز می شد.

قاسمی زاده از شناسایی بیش از 6 هزار و 800 دانش آموز بی بضاعت در سال تحصیلی گذشته خبر داد و گفت:دانش آموزان بی بضاعتی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و مراکز امور خیریه نیستند نیز شناسایی شدند که برای دریافت کمک برای کاهش هزینه های تحصیلی و پوشاک به مراکز امور خیریه معرفی می شوند.

وی اظهارداشت:مجموعه کمک های مالی که در سال گذشته داشتیم بیش از 900 میلیون ریال بود که شامل تهیه لباس و لوازم تحریریه بود.

وی ادامه داد:البته دانش آموزانی نیز در این بین بودند که برای دریافت کمک های درمانی معرفی شدند که این نیز به نسبت به سال های گذشته گسترده بود.

وی از پوشاک رایگان دانش آموزان پیش دبستانی روستاهاخبرداد وافزود:پوشاک مدارس تمام پیش دبستانی های روستاها و حاشیه شهر آبادان نیز رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد.

مدیر آموزش و پرورش آبادان با اشاره به ساماندهی پوشاک مدارس این شهرستان،گفت:به منظور ساماندهی پوشاک مدارس آبادان 36 واحد تولیدی تهیه پوشاک شناسایی و برای آنها شناسنامه تهیه پوشاک مدارس صادر شد.

وی با بیان اینکه می بایست در کارگاه های تولیدی از نیروهای بومی استفاده شود، اظهارداشت:اولویت انتخاب گارکاه های تولیدی استفاده از نیروهای بومی است که تاکنون برخی از این کارگاه ها که 80 زنان سرپرست خانوار در آنها مشغول کار هستند شناسایی و برای تولید لباس مدارس انتخاب شدند.

وی ادامه داد:در سال‌ های گذشته تنها پوشاک 10 تا 15 درصد دانش‌ آموزان بی ‌بضاعت شهرستان تامین می ‌شد اما امسال برای اولین بار 100 درصد دانش‌ آموزان بی‌ بضاعت شهرستان تحت پوشش قرار می‌ گیرند.

وی کاهش رشد تحصیلی در مناطق روستایی را 2 زبانه بودن دانش آموزان این مناطق دانست و گفت:آبادان منطقه ای است که دانش آموزان 2 زبانه زیادی دارد و این مورد باعث کاهش رشد تحصیلی بخصوص در مناطق روستایی شده است.

وی اظهار داشت :البته 2 زبانه بودن مزیت های بسیاری دارد اما اکثر خانواده های روستا نشین،زبان ملی را تا زمان ورود فرزندان خود به مدرسه آموزش نمی دهند و این مساله به مشکل بزرگی برای تدریس معلمان تبدیل شده و دانش آموزانی که تحصیل را آغاز می کنند با زبان ملی کاملا بیگانه هستند.

مدیر آموزش و پرورش آبادان با اشاره به اینکه دریافت هزینه در زمان ثبت نام از دانش آموزان ممنوع می باشد،گفت:در مدارس دولتی و نیمه دولتی هیچگونه مبلغی بابت ثبت نام از والدین دانش آموزان اخذ نمی شود و در صورت تخلف با مدیران خاطی برخورد قانونی می شود.

وی اظهار داشت : مجموعه کمک های مالی که در سال گذشته داشتیم بیش از 900 میلیون ریال بود که شامل تهیه لباس و لوازم تحریریه بود.

وی ادامه داد : البته دانش آموزانی نیز در این بین بودند که برای دریافت کمک های درمانی معرفی شدند و که این نیز به نسبت به سال های گذشته گسترده بود.

انتهای پیام/.

***خبرنگار: نجمه ایرانیان***
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار