اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۵
گزارش شوشان از مراسم بهره‌برداری پروژه آبرسانی به شهر بستان از طرح غدیر / استاندار خوزستان: طرح آبرسانی غدیر در توسعه منطقه و رونق تجارت موثر خواهد بود / حق مردم خوزستان بهره مندی از آب مطلوب است / اجرای خط دوم طرح آبرسانی غدیر ظرف سه سال آینده
طرح آبرساني غدیر در دشت آزادگان در حال بهره برداری است و خط دوم آن هم در حال اجرا است. اجراي خط دوم در راستای تکميل طرح...


شوشان : استاندار خوزستان در حاشیه افتتاح طرح آبرسانی غدیر به  بستان در خصوص پیشرفت این طرح در شهرستان دشت آزادگان اظهار کرد: طرح آبرساني غدیر در دشت آزادگان در حال بهره برداری است و خط دوم آن هم در حال اجرا است. اجراي خط دوم در راستای تکميل طرح و رعايت پدافند غیرعامل لازم بود بنابراین پس از مصوبه ۱۵ فروردین ماه امسال در مورد مشکلات زیرساختی استان خوزستان، دست‌اندرکاران وارد کار شدند و امیدواریم ظرف مدت زمانی سه ساله این پروژه به اتمام برسد و بتوانیم آب مناسبی را در اختیار مردم قرار دهيم. 

وی تصریح کرد: اگرچه اکنون با انتقال آب از بالادست رودخانه کرخه، آب مناسب تري در اختيار مردم قرار گرفته، ولي حق مردم این منطقه این است که مانند بسیاری نقاط کشور آب با کیفیت تری در اختیار داشته باشند و وظيفه ما است که اين آب باکيفيت را مهيا کنيم.

استاندار خوزستان اظهار امیدواری کرد که آب شرب منطقه دشت آزادگان با اجرای طرح غدیر کیفیت خوبی پیدا کند و گفت: در حال حاضر آب رودخانه کرخه با EC 1000 در اختیار مردم دشت آزدگان قرار می گیرد که امیدواریم با احداث آبگیر دز آب، با EC ۴۵۰ و ۵۰۰ در اختيار مردم قرار گيرد.
 
وی افزود: طرح آبگير دز بايد در دستور کار قرار گيرد تا شاهد تامين آب باکيفيت تري براي مردم باشيم. در طرح آبگیر دز، کار ساخت تونل تمام شده و لوله ها خریداری شده و لوله گذاری و احداث آبگیر بايد هر چه سريع تر اجرایی شود. اين طرح در دنيا بي نظير است و تنها دو یا سه کار مشابه آن در دنیا انجام شده و داراي تکنولوژی بالا و پیچیده ای است و انتظار دارم که هر چه زودتر در دستور کار قرار گيرد و مناقصه انجام شود تا شاهد آغاز کار  آبگیر سد دز هم باشيم. 

شریعتی خاطرنشان کرد: اکنون خط لوله شادگان در حال انجام است و طرح در آبادان و خرمشهر تمام شده است و امروز طرح انتقال آب به سمت چزابه به رفیح را آغاز می کنیم که اميدواريم طبق وعده عوامل اجرايي، تا اربعین به پایان برسد. 

وی درخصوص اثرات اجرایی شدن طرح غدیر در دشت آزدگان اذعان داشت: طرح آبرسانی غدیر در توسعه منطقه و رونق تجارت به سمت عراق موثر خواهد بود و طریق الحسین را تکمیل می کند.

استاندار خوزستان تامین آب را یکی از اصلی ترین وظایف حکومت خواند و گفت: سه وظیفه اصلی حکومت در قبال مردم، امنیت، سلامت و آموزش است و آب شرب و فاضلاب یکی از بخش های اصلی سلامت است. از همه نمایندگان و مديران استان که در حوزه کاری و در مسائل عمرانی و خدماتی فارغ از هرگونه اختلافات سلیقه برای ستاندن حق استان و استیفای آن همه با هم و یکدل هستند، تشکر مي کنم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار