شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
همزمان با ششمین روز از هفته‌ دولت، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون و کارگاه آموزشی صنایع دستی این شهرستان افتتاح شدند.

 به گزارش خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، روز گذشته (سه‎شنبه، 8 شهریور 96) باحضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، فرماندار کارون و مقامات محلی علاوه بر ساختمان میراث فرهنگی شهرستان کارون، کارگاه آموزشی صنایع دستی این شهرستان نیز افتتاح و از چند طرح فرهنگی صنایع دستی بومی رونمایی شد. 
  
حسن ناصر، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون، در این مراسم اظهار کرد: این ساختمان با متراژ 320 مترمربع، با اعتبار 200 میلیون تومان ساماندهی، مرمت و احیا شد. 
  
وی افزود: در کنار افتتاح اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان، کارگاه آموزش صنایع دستی کارون نیز تجهیز و راه‎اندازی شد. 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کارون از رونمایی از نوآوری‎های کارآموزان شهرستان کارون در بخش حصیربافی هم خبرداد و عنوان کرد: در صنایع نساجی شهرستان از جمله شله، بشط و چفیه هم گام‌های خوبی برداشته شده است. 
  
وی ادامه داد: کارون تنها شهرستانی است که چرخ تولید صنایع دستی، محصولات غذایی و البسه را دارا است. 
  
ناصر در ارتباط با تعدادکارآموزان کارگاه حصیربافی اظهار کرد: در اولین دوره‌ این آموزش‌ها 35 نفر شرکت‎ داشتند که در پایان 15 نفر به صورت تکمیلی دوره دیدند و گواهینامه برای آن‌ها صادر شد و اکنون به صورت حرفه‌ای به فعالیت مشغول هستند. 
  
او با بیان این‎که در اولین دوره این آموزش‎ها، کارآموزان اقدام به ابداع زیورآلات حصیری زنان کردند افزود: این موضوع در نوع خود بی‎نظیر و بسیار زیبا است؛ ضمن این‎که اولین دوره کارگاه از آموزش تا تولید و تجاری‎سازی 90 روز به طول انجامید. 
  
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کارون خاطرنشان کرد: بستنی خرمایی یکی دیگر از طرح‎های بومی شهرستان کارون است که از آن رونمایی شد. بستنی خرمایی به عنوان یکی از سوغات‎های جدید شهرستان کارون به زودی وارد بازار خواهد شد. 
  
وی با اشاره به این‎که اداره میراث فرهنگی شهرستان کارون با هدف احیای کلیه صنایع بومی منسوخ‎شده اقدام به برگزاری کلاس‎های کارگاه آموزشی نموده است اضافه کرد: این اقدام با هدف اشتغال‎زایی پایدار، نشان دادن ظرفیت‎های تلفیق (کاربردی کردن) زندگی سنتی با زندگی مدرنیته و پرورش تفکر کاهش تولید زباله و تولید محصولاتی هماهنگ با محیط زیست. انجام شده است. 
  
به گزارش ایسنا در پایان این مراسم از عملیات مرمت پل کوت سیدصالح بازدید به عمل آمد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار