اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۷۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
معاون مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان از انجام 297 مأموریت اورژانس 115 در‌ خصوص مشکلات تنفسی پاییزی در سال گذشته خبر داد.
عباس نبوره در جلسه کارگروه تخصصی بهداشت و درمان که امروز (27 شهریورماه) برگزار شد، با اشاره به اقدامات سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص مقابله با بحران مشکلات تنفسی اظهار کرد: فوریت پزشکی در این راستا دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در سطح شهر اهواز و 10 دستگاه آمبولانس در میادین اصلی شهر اهواز مستقر کرد.

وی افزود: همچنین به کلیه پرسنل اعلام آماده‌باش شد، افزایش ظرفیت خدمات به میزان 30 درصد، توزیع 35 هزار ماسک، اطلاع‌رسانی و ارائه توصیه‌های لازم به شهروندان از طریق رسانه‌ها، هماهنگی با بیمارستان‌های سطح شهر در خصوص پذیرش سریع بیماران و ترخیص آمبولانس‌ها، تهیه و تدارک داروهای مورد نیاز از جمله اسپری سالبوتامول و آمینیومیلین و تجهیز آمبولانس‌ها به کپسول‌های پرتال از جمله اقدامات فوریت‌های پزشکی خوزستان در سال گذشته بود.

نبوره با اشاره به فعالیت‌های اورژانس در حوزه معاونت درمان تصریح کرد: پذیرش رایگان بیماران حاد تنفسی، بازدید روزانه و متمرکز از اورژانس‌های بیمارستان‌ها، تهیه داروهای مورد نیاز به میزان کافی، اعلام آماده‌باش به کلیه بیمارستان‌ها و افزایش فضای فیزیکی اورژانس‌ها و درمانگاه‌ها جهت پذیرش بیماران احتمالی از جمله اقدامات حوزه درمان در سال گذشته بود.

معاون مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان خوزستان در ادامه گفت: پس از آبان و آذرماه سال گذشته و پشت سر گذاشتن بحران باران‌های پاییزی، نبولایزر ثابت و یکبار مصرف به تعداد مورد نیاز تهیه و در اورژانس‌های توزیع شد. همچینن طبق آمار بیش از 95 درصد بیماران پس از کنترل فاز حاد و تجویز دارو جهت 10 روز از همان بخش اورژانس ترخیص شدند.

وی با اشاره به اقدامات مأموریت‌های اوژانس در سال 94 در خصوص گرد و غبار اظهار کرد: 406 مورد مشکل تنفسی داشتیم که 248 نفر از بیماران به بیمارستان اعزام شدند و 158 نفر در محل درمان شدند. و همچنین 722 مأموریت در خصوص بیماران قلبی داشتیم که 467 نفر از این تعداد به بیمارستان‌ها اعزام و 255 نفر در محل درمان شدند.

نبوره همچنین با اشاره به مأموریت‌های اوژانس 115 در سال 95 در خصوص گرد و غبار خاطرنشان کرد: 297 مأموریت تنفسی داشتیم که 234 نفر از این تعداد به بیمارستان اعزام و 63 نفر در محل درمان شدند. همچنین 315 مأموریت بیماران قلبی داشتیم که 293 به بیمارستان‌ها اعزام و 22 نفر در محل درمان شدند.

در ادامه دکتر سمانه ورناصری نماینده معاونت درمان دانشگاه جندی شاپور اهواز با اشاره به تعداد مراجعین بیماران تنفسی در سال‌های 94 و 95 اظهار کرد: تعداد مراجعین بیماران استان خوزستان منهای دانشکده آبادان در سال 94، 14 هزار و 169 نفر بوده‌اند که در سال 95 به 2 هزار و 407 نفر کاهش یافتند که این ارقام نشان از کاهش 83 درصدی مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار