شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۴

دکتر علیرضا مخبر دزفولی

به ساعت نوشتن این متن نگاه کنید تا بدانید چقدر اضطرار داشتم که تا قبل از رسیدن آن شب کم نظیر و لیلة القدر منتظران صاحب العصر (عج) این درخواست را از شما که می دانم دلتان به عشق مولای عزیزمان می تپد داشته باشم و در پاداش اخروی آن همه ی رفتگان و پدر و مادر و ذوی الحقوق و انبیاء و صلحاء و شهداء و علماء خصوصا حضرت امام را شریک کنیم.

اولا درخواست می کنم هر کس این متن را خواند حتما در جمله ای خالصانه عشقش را به امام زمان روحی فداه ابراز کند و ثانیا به مناسبت شب عظیم نیمه ی شعبان که به گفته ی بزرگان،بعد از لیلة القدر در رمضان، یکی از پرفضیلت ترین شب ها است و برای اثبات عشقمان به مولایمان  و ابراز اشتیاقمان به ظهور عاجلش و آرزوی دیدارش ،شب نیمه ی شعبان(یا حداقل بخشی از آن را ) را احیاء کنیم و تا اذان صبح به عبادت و دعا برای فرج مقتدایمان و تلاوت قرآن و نماز و زیارات مخصوص و اعمال این شب عزیز بپردازیم و به دوستان و آشنایان هم اطلاع رسانی کنیم.

در بحار الانوار در مورد اهميت شب نیمه شعبان از زبان پيامبر اكرم (صلّي الله عليه وآله) اين‌گونه روايت شده است: من شب نيمه شعبان خوابيده بودم كه جبرائيل به نزدم آمد و گفت: اي محمد! آيا در اين شب مي‌خوابي؟

گفتم: اي جبرائيل! مگر اين شب چه شبي است؟

جبرائيل گفت: اين شب، شب نيمه شعبان است. اي محمد برخيز! پس مرا از بستر خواب بلند نمود و آنگاه مرا به بقيع برد و گفت: سرت را بلند كن و به آسمان بنگر.

شب نیمه شعبان شبی است كه درهاي آسمان در آن باز مي‌شود:درهاي رحمت. در «رضوان»، در «مغفرت»، در «فضل»، در «توبه»، در «نعمت»، در «جود» و در «احسان»؛ و خداوند به عدد موها و پشمهاي گاو و گوسفند مردم را از آتش جهنم آزاد مي‌كند، زمان مرگ را در آن ثبت كرده و به‌مدت يك سال روزيها را تقسيم مي‌كند؛ و هرچه را كه در تمام سال اتفاق مي‌افتد فرو مي‌فرستد. محمد! كسي كه اين شب را با گفتن «الله اكبر»، «سبحان الله» و «لا اله الا الله» و دعا و نماز و قرآن خواندن و انجام اعمال مستحب و استغفار كردن زنده نگهدارد بهشت منزل و استراحتگاه او خواهد بود و گناهان گذشته و آينده‌اش بخشيده مي‌شود.

در حالي نزدت آمدم كه تمام فرشته‌ها در آسمان پاهايشان را جفت كرده‌اند عده‌اي تسبيح مي‌كنند، عده‌اي در ركوع، عده‌اي در سجود و گروهي ذكر مي‌گويند. شبي است كه كسي دعا نمي‌كند مگر اين كه مستجاب مي‌شود، كسي چيزي نمي‌خواهد مگر اين كه به او داده مي‌شود، كسي درخواست مغفرت و بخشش نمي‌كند، مگر اين كه بخشيده مي‌شود، كسي توبه نمي‌كند مگر اين كه توبه‌اش پذيرفته مي‌شود. كسي كه از خير اين شب محروم شود، از خير بزرگي محروم شده است.(ابن‌طاووس، عليّ‌بن موسي، اقبال الأعمال، ص 212؛ مجلسي، محمدباقر، بحار الانوار، ج 98، ص۴۱۳ )

هر کس همراه ما در این مسیر نورانی است بسم الله....

 

میلاد آخرین ذخیره ی خدا در زمین ،امید مستضعفان جهان و تکیه گاه مظلومان بر ذره ذره کائنات که در انتظار ظهور او هستند و به اندازه ی توان می کوشند مقدمات ظهور او را فراهم کنند خجسته باد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
علیرضا مخبر دزفولی
|
-
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
comment
0
0
comment بسم الله
با عرض سلام و تبریک عید میلاد موعود همه ی ادیان و تشکر ویژه به خاطر درج مطالب اینجانب در سایت ارزشمندتان درخواست می کنم در صورت قصد استفاده از مطالب وبلاگ در سایت با توجه به محاوره ای و راحت بودن قلمم در نوشته های وبلاگی که برای درج در سایت شاید مناسب باشد اطلاع دهید تا مقداری مطلب را دست کاری و آماده ی استفاده در سایت کنم.مثلا در متن حاضر که لطف کرده اید و از متن وبلاگ استفاده کرده اید اشاره ای به ساعت درج مطلب در وبلاگ کرده ام که ساعت 5 صبح بوده است و خواننده سایت قطعا متوجه موضوع نمی شود یا درخواست درج نظر داشته ام که در وبلاگم تا این لحظه 30 نظر ذیل مطلب درج شده است که با سایت متفاوت است.مجددا از عنایات همیشگی شما به مطالب ناچیزم متشکرم .التماس دعا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار