اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱
برگزاری نشست پیامدهای تاخیر در معرفی و انتخاب وزیر علوم / دکتر یعقوب اندایش عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفتگو با شوشان : مدیران دانشگاه و دانشجویان دچار بی انگیزگی شده اند / سیاست در انتخاب وزیر علوم و رییس دانشگاه ها دخالتی نداشته باشد
در سال های گذشته همواره بحث استقلال دانشگاه ها که هیچ گاه به جایگاه نخست اش نرسیده، مطرح بوده است. انتظار دانشگاه و دانشگاهیان این است ...
 

شوشان: تریبون آزاد پیامدهای تاخیر در معرفی و انتخاب وزیر علوم ، از سوی انجمن فرهنگ و اندیشه دانشگاه شهید چمران اهواز و با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه برگزار شد.

در حاشیه این نشست ،  دکتر یعقوب اندایش عضو هیات علمی دانشگاه شهید چران اهواز در گفتگو با شوشان با اشاره به برخی تبعات عدم معرفی وزیر علوم ، گفت: ساختار دانشگاه ها به گونه ای است که نمی توان گفت با انتخاب وزیر همه مشکلات آن ها حل می شود. بسیاری از مشکلات موجود در دانشگاه ها به درون دانشگاه بر می گردد که رییس دانشگاه اختیارات زیادی دارد و می تواند با تصمیمات خود هدف مورد نظر دانشگاه- که علم افزایی است-را بهبود ببخشد.

وی ادامه داد: هرچند قوانین بازدارنده ای وجود دارد ولی بسیاری از دانشگاه ها این قوانین را با توجه به شرایط محیطی آن دانشگاه اعمال نمی کنند و یا به تعلیق در می آورند تا با انطباق با محیط مذکور بیش ترین کارایی را از این قوانین کسب کنند.

استادیار دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز با تاکید بر اهمیت استقلال دانشگاه ها در کشور عنوان کرد: در سال های گذشته همواره بحث استقلال دانشگاه ها که هیچ گاه به جایگاه نخست اش نرسیده، مطرح بوده است. انتظار دانشگاه و دانشگاهیان این است که سیاست در انتخاب وزیر علوم و رییس دانشگاه ها دخالتی نداشته باشد و انتخاب روسای دانشگاه انتخابی و به دست هیئت علمی آن دانشگاه صورت بگیرد.

وی افزود: بحث استقلال دانشگاه از این جهت مهم است که می تواند تاثیرات شگرفی بر آینده آموزش کشور داشته باشد و بنابراین نیازمند توجه ویژه مسئولان و درست اندرکاران آن است.

اندایش انتخاب وزیر علوم را تنها در صورتی برای دانشگاه ها مثبت و موثر دانست که وزیری توانمند و مستقل باشد. وی گفت: اگر وزیر انتخاب شود و باز هم نهادهای غیر رسمی که با سفارش و مصلحت می توانند بر تصمیم وزیر تاثیر بگذارند، اوضاع تغییری نمی کند ولی اگر وزیر علوم توانمند باشد و این روال را از بین ببرد و نهادهای رسمی مثل قوانین و مقررات موجود و اختیارات مشخص شده را جایگزین نهادهای غیر رسمی کند، می توان انتظار بهبود وضعیت دانشگاه ها و به تبع آن وضعیت آموزش کشور را داشت.  

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص اثرات تاخیر گزینش وزیر علوم بیان کرد: دانشگاه دچار کما شده است و در سطح مدیران دانشگاه تا دانشجویان بی انگیزگی و گذران وقت را شاهد هستیم. این موضوع باعث شده تا مدیران درگیر این موضوع شوند که با آمدن وزیر قوانین، آیین نامه و بخش نامه های موجود چه تغییری می کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار