شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
 نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت:با وجود آمار بالای بیکاری در این شهر وضعیت مرز نیز با خطر مواجه شده است.

به گزارش ایرنا ، عبدالله سامری روز سه شنبه در حاشیه سفر یک روزه اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به آبادان و خرمشهر افزود: روزگاری در تاسیسات دریایی خرمشهر نزدیک به پنج هزار فرصت شغلی ایجاد می شد ولی با رکود این شرکت اکنون تنها 600 فرصت شغلی فراهم است.

وی اظهار کرد : قرار بود از سوی وزارت نفت مراحل ساخت فاز 11 پارس جنوبی به تاسیسات دریایی خرمشهر واگذار شود ولی این اقدام صورت نگرفت وابعاد رکود در این شرکت بیشتر شد. نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت:با موافقت وزارت نفت طرح عظیم سکوی میدان نفتی فروزان به شرکت تاسیسات دریایی خرمشهر واگذار شده ولی به دلیل تامین نشدن بودجه از سوی شرکت فلات قاره، باز هم این شرکت دچار رکود است.

سامری افزود:این مشکلات و رکود شرکت تاسیسات دریایی خرمشهر موجب بالاتر رفتن آمار بیکاری در این شهرستان شده و این مهم با توجه به مرزی بودن این شهر شرایط را با خطر جدی مواجه کرده است.

وی تصریح کرد:در ایام مختلف بخصوص در اربعین شاهد سفر وزرا و مسئولان مختلف به مرز خرمشهر و وعده دادن آنها جهت رفع مشکل اشتغال در این شهر هستیم ولی در عمل هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

سامری گفت:با توانایی هایی که کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی دارد، با ارائه برنامه و تزریق بودجه به شرکت تاسیسات دریایی خرمشهر می توان شاهد شکوفایی مجدد این شرکت در مسیر اشتغالزایی برای جوانان این شهرستان بود.

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی امروز در سفری یک روزه مشکلات شرکت های تاسیسات دریایی خرمشهر، پالایشگاه و پتروشیمی آبادان را بررسی کردند.

برچسب ها: بیکاری ، خرمشهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار