شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
سازمان‌های جهاد دانشگاهی استان‌های خوزستان و یزد، تفاهم‌نامه همكاری مشترك امضا كردند. 

 سیدعلیرضا علوی، رییس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همكاری سازمان‌های جهاد دانشگاهی استان‌های خوزستان و یزد با اشاره به سابقه فعالیت جهاد دانشگاهی در استان خوزستان، اظهار كرد: این مجموعه بیش از 36 سال است كه در استان خوزستان فعالیت می‌كند و در این سال‌ها، در زمینه‌های مختلف از جمله آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و درمانی پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است.


وی افزود: در یك دهه گذشته، حجم اصلی سرمایه‌گذاری جهاد دانشگاهی خوزستان در زمینه توسعه آموزش عالی در استان بوده و موسسه آموزش عالی و مركز آموزش عالی علمی كاربردی جهاد دانشگاهی خوزستان نیز در این سال‌ها بسیار توسعه یافته‌اند ولی با توجه به تغییر هرم جمعیت دانشجویی، لازم بود كه مجموعه جهاد دانشگاهی خوزستان در زمینه‌های دیگری نیز فعالیت‌های خود را گسترش دهد.

علوی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه در جهاد دانشگاهی خوزستان، تاكید كرد: بر اساس اهداف تعیین شده در این برنامه، یك نظام برنامه‌ریزی دقیق تدوین شده و مزیت‌های استان نیز در این برنامه‌ریزی‌ها دیده شده است. قطعا در اهداف تعیین شده میان دو مجموعه جهاد دانشگاهی در استان‌های خوزستان و یزد، نقاط و اهداف مشتركی نیز وجود دارد و می‌توان از این مزیت‌ها به خوبی بهره برد.

مهدی باصولی، رییس سازمان جهاد دانشگاهی یزد نیز در این دیدار با اشاره به همكاری‌های گذشته دو مجموعه، گفت: در حال حاضر در جهاد دانشگاهی یزد، مراكز و سازمان‌های متنوعی در زیرمجموعه معاونت‌های آموزش، پژوهش و فرهنگی ایجاد شده كه می‌توانند منشا همكاری‌های مشترك با جهاد دانشگاهی خوزستان باشند.

وی افزود: در سازمان خوزستان نیز امكانات و ظرفیت‌های متنوعی در حوزه‌های پزشكی، فنی و مهندسی، آموزشی و فرهنگی وجود دارد كه قابل استفاده در استان یزد است و در صورت هم‌افزایی، می‌توان پروژه‌های مشترك متعددی را تعریف كرد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، دو مجموعه در زمینه آموزش متعهد شدند در برگزاری مشترك سمینارها و همایش‌های علمی و دوره‌های كوتاه‌مدت همكاری داشته باشند. همكاری در برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه كاركنان شركت‌ها و صنایع، همكاری در برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی و سرمایه‌گذاری مشترك و ایجاد شركت در زمینه فناوری‌های نوین از دیگر موارد مورد توافق در حوزه آموزش بود.

ارائه پروپوزال‌های پژوهشی مشترك به معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی، شناسایی، تحلیل و تصویب پروژه‌های تحقیقاتی مشترك در راستای سیاست‌های علمی كلان كشور، بهره‌گیری از ظرفیت منابع انسانی برای پیشبرد پروژه‌ها، بهره‌گیری از امكانات آزمایشگاهی مشترك، انجام طرح‌های مطالعاتی مشترك و معرفی توانمندی‌های طرفین در استان، از جمله موارد توافق شده در حوزه پژوهشی بود.

در حوزه فرهنگی نیز برگزاری رویدادهای فرهنگی، همكاری در زمینه تولید كالاهای فرهنگی هنری و همكاری در زمینه انتشار كتاب و نشریات آموزشی و پژوهشی و ترویجی مورد توافق قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، دكتر مهدی باصولی، رییس سازمان جهاد دانشگاهی یزد در سفر به اهواز از بخش‌های مختلف سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز بازدید كرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار