اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

دکتر علی حمیدیه: در حال حاضر بیش از یک هزار عضو هیات علمی و دانشجو در حوزه سلولی فعال هستندسه شنبه 16 ابانماه 96، دومین نشست ستاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور دکتر امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر همایون یوسفی نماینده مردم و جمعی از معاونین، اعضاء هیئت علمی و مسئولین ستادی دانشگاه در سالن جلسات ریاست دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد.

دکتر علی حمیدیه: در حال حاضر بیش از یک هزار عضو هیات علمی و دانشجو در حوزه سلولی فعال هستند

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص اولویت های ستاد گفت: ستاد دنبال طرح هایی است که به تجاری سازی و تولید محصول نزدیک تر است.
وی با تأکید بر این موضوع که طرح های مختلفی در دیگر رشته های پزشکی از جمله خون و سرطان، ارتوپدی، مغز و اعصاب، چشم و پوست اجرا می شود، گفت: تولید علم باید در این زمینه توسط وزارت علوم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تجاری سازی و فناوری از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد سلول های بنیادی راهبردی شود.

حمیدیه با اشاره به آموزش فرهنگ تجاری سازی محصولات در دانشگاهها،گفت: موفقیت های کشور در زمینه تجاری سازی و تعداد محصولات قابل توجه است چون قبلا حتی ظرفی که در آن سلول را رشد می دادیم از خارج وارد می کردیم اما در حال حاضر در ایران تولید می شود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار عضو هیات علمی و دانشجو در حوزه سلولی فعال هستند.در ژاپن برای درمان نابینایی از طریق سلول های بنیادی پرتوان القایی، اقداماتی صورت گرفته و در مرحله کارآزمایی بالینی است.


دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: از یک سال گذشته مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اهواز در تلاش هستند که یک مرکز جامع سلول های بنیادی وپزشکی بازساختی را راه اندازی کنند.در این راستا نیروهای بسیار ارزشمندی از نظر علمی و انسانی استان در یک سال گذشته از طریق ایجاد کارگروه تجمیع شده اند. از این رو جهت دریافت نتیجه نباید فقط به منابع دولتی متکی باشیم باید برنامه ریزی به گونه ای باشد که دانشگاه بتواند با کمک هولدینگ های بزرگ مرکزی راه اندازی کند و طرح هایی تعریف شود که منجر به تولید ثروت و اشتغال برای کشورشود.


دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری نخستین نشست ستاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در مهرماه سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ابراز امیدواری کرد: در یک سال آینده در اهواز شرکت های دانش بنیان در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی شکل بگیرد و این مرکز جامعی فقط دولتی نباشد و بیش از 50 درصد آن تحت کنترل شرکت دانش بنیانی باشد که بتواند محصولات سلولی و پزشکی بازساختی را برای استان و کشور تهیه و به فروش برساند تا باعث ایجاد شغل وارتقای آموزش و پژوهش شود.

حمیدیه در پایان خاطر نشان کرد:برنامه استراتژیک، درخت فناوری و نقشه راه برای 10سال آینده کشور در ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی فراهم شده و 28 کارگروه از جمله قلب، ریه، دندانپزشکی و استخوان نیز فعال است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار