اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
غلامعباس دیناروند
عضو هیات علمی و مدیر سابق مرکز رشد فناوری سلامت علوم پزشکی آبادان

سرعت پیشرفت توسعه فناوری در کشورهای صنعتی بدلیل توجه به فرایند تجاری سازی نتایج پژوهش های داخلی آن کشورها بوده است. عدم توانایی لازم جهت تجاری سازی و پیاده سازی دستاوردهای پژوهشی در محصولات و فرایندهای جدید و عرضه آن ها به بازار یکی از نقاط ضعف عمده کشورهای در حال توسعه در فرایند صنعتی شدن می باشد.

 تجاری سازی فناوری بخشی از نوآوری فناوری است و اگر نوآوری را از پرداختن به ایده تا ورود به بازار در نظر بگیریم بدون تجاری سازی، نوآوری و در نتیجه فناوری وجود نخواهد داشت. 

ایده ها برای تبدیل شدن به یک کسب وکار موفق و سود آور باید تجاری سازی گردد. با توجه به پیشرفت روز افزون در نشر مقالات علوم پایه و بالینی پزشکی ، این پژوهش ها میتوانند بعنوان منبعی مناسب برای کشف ایده ها باشند. 

با بررسی مقالات این حوزه می توانیم ایده هایی ناب فناورانه برای تجاری سازی توسط شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت را استخراج کنیم و ضمن انجام فرآیندهای تجاری سازی از ایده تا عمل ،از علم به ثروت برسیم که تولید کیت های آزمایشگاهی می توانند بعنوان محصول فناورانه خروجی تجاری شده این شرکت های دانش بنیان در مراکز رشد فناوریهای سلامت باشد. 

با تشکیل کارگروه های ویژه در معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاههای علوم پزشکی  در مورد کشف ایده های نهفته در مقالات علوم پایه و بالینی پزشکی و تبدیل آنها به اختراع و تجاری سازی محصولات فناورانه  که سبب پویایی اقتصاد  دانش بنیان دانش آموختگان علوم پایه و بالینی پزشکی در مقاطع تحصیلات تکمیلی می گردد.

تشکیل پارک فناوری سلامت در خوزستان و  راه اندازی فن بازارهای بین المللی سلامت در شهرهای مرزی خوزستان دور از ذهن نیست و بی شک با تلاش مسئولین و دست اندرکاران فناوری و سلامت استان می شود گامی نو را آغاز کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار