اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰
رییس ستاد عتبات عالیات خوزستان ، عنوان کرد:
رییس ستاد عتبات عالیات خوزستان ، گفت :سال آینده خدمت رسانی مواکب به زائران تعریف و مشخص می شود.
شوشان آبادان ؛ حجت الاسلام سید محمود موسوی چهارشنبه در آیین تجلیل از موکب داران اربعین حسینی مرز شلمچه که در حسینیه ثارالله آبادان برگزار شد با بیان اینکه موکب داران نیاز به زمین برای ساخت و ساز موکب دارند ، اظهار کرد:زمین مورد نیاز موکب داران باید در اختیار آنها قرار داده شود تا آنها نسبت به ساخت موکب ها در مرز اقدام کنند.

وی افزود :برای 700 موکب شناسنامه تهیه شده و برخی از موکب داران نیز که به صورت خودجوش قصد خدمت زائران اربعین داشتند در 2 مرز شلمچه و چذابه ساماندهی شدند.

وی با اشاره به اینکه امکانات دولتی به تنهایی نمی تواند خدمت رسانی به زائران اربعین را انجام دهد ادامه داد: طبق برآورد صورت گرفته 600 میلیارد ریال در اربعین حسینی امسال از سوی موکب داران در 2 مرز شلمچه و چذابه هزینه شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی ، گفت : اربعین 96 بهتر از اربعین سال گذشته برگزار شد ولی برای سال آینده معایب موجود با همکاری دستگاه های تاثیرگذار برطرف می شود.

وی با اشاره به استقرار برخی از موکب های حسینی در چهار نقطه ورودی به خوزستان تا نزدیکی پایانه ها ،افزود :30 موکب خوزستانی نیز در عراق روزانه به 30 هزار زائر خدمات رسانی می کردند.

رییس ستاد عتبات عالیات خوزستان گفت:سال آینده خدمت رسانی مواکب به زائران تعریف و مشخص می شود ، همچنین برای سال آینده بیمه تمام موکب داران و خدام در دستور قرار می گیرد.

وی به حضور موکب داران خوزستان را پس از وقوع زلزله کرمانشاه اشاره کرد و افزود: 20 موکب مردمی پس از زلزله در مناطق زلزله زده کرمانشاه مستقر شدند.

همچنین در این آیین مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت های مردمی ستاد اربعین خوزستان مستقر در مرز شلمچه نیز گفت:در ایام اربعین حسینی 420 موکب حسینی در مرز شلمچه مستقر بودند.

مکی یازع اظهار کرد:بیشترین تعداد موکب های مستقر در مرز شلمچه متعلق به آبادان و خرمشهر به عنوان میزبانان اصلی است به طوری که از این تعداد 100 موکب مربوط به آبادان و 100 موکب نیز مربوط به خرمشهر بود.
در این آیین از موکب داران و خادمان موکب های آبادانی مستقر در شلمچه تقدیر شد.

انتهی پیام /.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار