اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱

احسان‌رضایی/ نویسنده و کارشناس کتاب

توی کتابفروشی بودم و مشغول بررسی قفسه تازه‌ها و مقایسه دو ترجمه متفاوت از یک رمان که کدام‌یکی بهتر است. توی همین حال و احوال بود که صدای جر و بحث فروشنده با یک خریدار خانم توجهم را جلب کرد. فروشنده مدام اصرار داشت: «بابا اینا همه یه چیز هستن... این کتاب، تک‌جلدیه خانوم... ایناهاش! بقیه‌ش هم همینه؛ خودتون ببینین فهرست‌ و...». خریدار هم اصرار داشت که از همان یک جلد کتاب خاص، به تعداد لازم برایش بیاورند. معلوم شد خانم از رنگ عطف کتاب خوش‌اش آمده و حالا سفارش داده یک متر و 20سانتی‌متر از همان کتاب برایش بیاورند.

فروشنده هم طبیعتا نمی‌توانست سفارش خانم را درک کند و بحث‌شان شده بود. تا اینکه عاقبت آن خانم توضیح داد که کتاب‌ها را برای ردیف بالای دکور سالن پذیرایی‌اش می‌خواهد و اصلا هم برایش مهم نیست که تمام‌شان یکی باشند. این، داستانی واقعی بود که خودم به چشم دیدم و لابدشما هم نمونه‌هایش را به‌عنوان شوخی شنیده‌اید.

اما عجله نکنید! قبل از ایرادگرفتن به آن خریدار، این خبر را به نقل از «واشنگتن‌پست» بخوانید که چهارشنبه گذشته نوشت بانوی اول کاخ سفید هم «بعله»! قبل از این دونالد ترامپ گفته بود که وقتی برای کتاب‌خواندن ندارد؛ حالا و طبق این خبر، خانم ملانیا ترامپ هم علاقه‌ای به کتاب‌خریدن ندارد و از کتاب، فقط برای تزیین استفاده می‌کند. اصل خبر این است که عکس‌هایی از سالن کتابخانه کاخ سفیدمنتشر شد که نشان می‌داد در میانه سالن، تعدادی کتاب سبزرنگ به شکلی روی هم  چیده شده‌اند که شبیه درخت کریسمس به‌ نظر برسند. خبرنگار این روزنامه رفته سراغ مدیر ارتباطات ملانیا ترامپ و او تأیید کرده که این کتاب‌ها تازه  خریده شده‌اند، ملاک خریدشان طیف رنگ سبز جلدشان بوده، مخصوص درست‌کردن درخت کریسمس هستند و فقط‌وفقط برای کاربرد دکوری تهیه شده‌اند!

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار