مراسم تجلیل از حامیان دکتر حسن روحانی رییس جمهور منتخب در صنعت نفت جنوب با حضور دکتر مقتدایی استاندار اسبق خوزستان،  شجاعپوریان نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، علی عماددر سالن اجتماعات شش دانشگاه آزاد اسلامی اهواز برگزار شد.

"> تجلیل از دکتر روحانی در صنعت نفت + سخنان مقتدایی / شجاع پوریان / عماد
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۵

مراسم تجلیل از حامیان دکتر حسن روحانی رییس جمهور منتخب در صنعت نفت جنوب با حضور دکتر مقتدایی استاندار اسبق خوزستان،  شجاعپوریان نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، علی عماددر سالن اجتماعات شش دانشگاه آزاد اسلامی اهواز برگزار شد.

 


شوشان : مراسم تجلیل از حامیان دکتر حسن روحانی رییس جمهور منتخب در صنعت نفت جنوب با حضور دکتر مقتدایی استاندار اسبق خوزستان، دکتر ولی اله شجاعپوریان نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، علی عماد، محمدیار برون مهندس ابراهیم منصورنژاد از مدیران ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در سالن اجتماعات شش دانشگاه آزاد اسلامی اهواز برگزار شد.

دکتر شجاعپوریان: هر دو گفتمان اعتدال گرایی و اصلاح طلبی از یک جنسند

به گزارش شوشان ، دكتر ولي الله شجاع پوريان، نايب رييس اول كميسيون فرهنگي ششمين دوره مجلس شوراي اسلامي و عضو كميته تحقيق و تفحص از وزارت نفت در هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي در این همایش به واکاوی و تحلیل جامعی از فرآیند یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و گفت: مردم در این سال های اخیر شرایط دشواری را پشت سر گذاشتند. نگاه امنیتی و سیاسی در کشور نخبگان را آزرده کرده بود. اما آرام آرام فضای سیاسی کشور در حال تغییر است. بار دیگر فضای آشتی و مهربانی در کشور سایه بیافکند. در انتخابات 92 مردم خواسته خود را به جای کف خیابان در صندوق رای نشان دادند.

شجاعپوریان ادامه داد: چینش کاندیداها در این دوره از انتخابات نشان داد که گروهی بدنبال برگزاری انتخابات کم رمق اما با نتیجه دلخواه خود دارند.گروهی می خواستند خود به جای مردم بنشینند و تصمیم بگیرند. آنها خود را قیم مردم فرض کرده بودند. آنها در مصاحبه های خود برای برخی از شخصیت های دلسوز و باسابقه نظام خط و نشان کشیدند تا آنها را از ورود به صحنه کاندیداتوری منصرف کنند. با انواع و اقسام پیغام دادند می خواستند آقای خاتمی را بر نیامدن متقاعد کنند که در انتخابات ثبت نام نکند که این پروژه آنها نتیجه داد.آقای خاتمی نیز اعلام کردند که اگر قرار است حضور من در انتخابات باعث تقابل شود مشکلی از مشکلات مردم حل نخواهد شد. با ردصلاحیت آقای خاتمی می خواستند انتقام گذشته را از او بگیرند اما خاتمی با نیامدن خود همانطوری که خود بیان داشته است حسرت رد صلاحیت را بر دل آنها گذاشت! پس از نیامدن خاتمی همه نگاه ها به آقای هاشمی متوجه شد. اصرار بخشی از مردم و نخبگان باعث شد آقای هاشمی دست به تصمیم بزرگی بزند و درآخرین دقایق در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند. این فعال سیاسی ادامه داد: پس از حضور آقای هاشمی فضای سیاسی سنگینی بر کشور حاکم شد . اگر به آرشیو مصاحبه های در آن روزها توجه کنید مسئولانی که باید بی طرف خود را در انتخابات ثابت می کردند اتهامات سنگینی را متوجه او کردند. آیت اله هاشمی اما از تصمیم شجاعانه خود پشیمان نشد. او با وجود اینکه احتمال رد صلاحیت خود را می داد اما بر تصمیم شجاعانه و تاریخی خود پافشاری کرد. این یادگار هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: ثبت نام هاشمی شور و امید را به جامعه تزریق کرد. آنها می خواستند حداکثر استفاده از ظرفیت قانونی خود در انتخابات استفاده کنند اما ردصلاحیت او که شناسنامه انقلاب است جامعه را تکان داد. با رد صلاحیت آقای هاشمی تصور نمی کردند که کاندیداتوری روحانی مشکلی در انتخابات ایجاد کند. چرا که کاندیدای اصلاح طلبان نیز در صحنه حضور داشت.

نايب رييس اول كميسيون فرهنگي ششمين دوره مجلس شوراي اسلامي بیان داشت: آقای هاشمی اما افکار عمومی را به طرف آقای روحانی سوق داد. اما با این وجود بخشی از اصلاح طلبان با وجود کاندیداتوری آقای عارف دچار تردید شده بودند در این میان خاتمی بار دیگر رهبری جریان اصلاحات را بر عهده گرفت و از آقای عارف خواست که به نقش تاریخی خود عمل کند و کنار برود.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: آقای خاتمی پروژه گفتمان اصلاحات را بر پیروزی فرد اصلاح طلب ترجیح داد.

این فعال اصلاح طلب به کار ارزشمند اصلاح طلبان اشاره کرد و گفت: بدون اغراق این اقدام دکتر عارف نه تنها در تاریخ انقلاب بلکه در تاریخ سیاسی 100 ساله کشور بی نظیر بود. بعد از کناره گیری عارف همه نظر سنجی ها از جمله نظر سنجی صداوسیما نشان داد که آقای روحانی در همان مرحله اول پیروز انتخابات خواهد شد. شجاعپوریان ادامه داد: آنچه که باعث این اتفاق در انتخابات 92 شد درایت و حکمت آقای هاشمی ، تدبیر خاتمی به عنوان رهبر اصلاحات ، گذشت و ایثار جناب دکتر عارف و استفاده بهینه و عالی روحانی از فضای موجود بود.

عضو كميته تحقيق و تفحص از وزارت نفت در هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي تصریح کرد: ملت بزرگ ایران نشان دادمی تواند با استفاده از ساز وکار انتخابات در نهایت ناامیدی ، تغییروضعیت موجود را بوجود آورد. شجاعپوریان یادآورشد: پیروزی دوم واقعی از آن نظام جمهوری اسلامی بود که با برگزار ی انتخابات اجازه حضور حداکثری مردم را داد و خودش را بیمه کرد. این استاد دانشکاه تصریح کرد: پیروز بعدی این انتخابان اصل انتخابات بود. انتخابات در این کشور می رفت تا به موضوعی حاشیه ای تبدیل شود .گروهی همیشه از مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هراسناک بودند اما حضور حداکثری مردم در این انتخابات اصل انتخابات را احیا کرد.

دكتر ولي الله شجاع پوريان، ادامه داد: پیروز بعدی انتخابات 92 را باید مقام معظم رهبری دانست. رهبری انقلاب با انتخاب شعار حماسه سیاسی بر حضور همه سلایق سیاسی در این انتخابات تاکید کردند. رهبری با صدور بخشنامه ای نهادهای که به نام رهبری در انتخابات دخالت می کردند را از ورود به انتخابات منع کردند. این شیوه را در انتخابات نظامند کردند. این شد که همه بر نتیجه انتخابات تمکین کردند. درایت رهبری انقلاب بود که باعث حضور حداکثری مردم در انتخابات 92 شد. نايب رييس اول كميسيون فرهنگي ششمين دوره مجلس شوراي اسلام ادامه داد: انسجام، همگرای و ائتلاف را نیز باید یکی از ویژگی های انتخابات 24 خرداد دانست. این انتخابات نشان د داد که نباید به معادلات سیاسی صفر یا صد نگاه کنیم. این نگاه در سال 84 وجود نداشت که اگر بود نتیجه چیزی دیگری رقم می خورد.

وی به تشیریح گفتمان اعتدال و خردگرایی اشاره کرد و گفت: هیچ ناسازگاری میان گفتمان اعتدال و اصلاحات دیده نمی شود. گفتمان اعتدال در مقابل افراط گرایی است گفتمان افراط گرایی است که باعث شد 4 قعطنامه در شورای امنیت ملی علیه کشورمان صادر شود. بین گفتمان اعتدال گرایی و اصلا طلبی تفاوتی وجود ندارد. هر دو از یک جنس هستند. نماینده اسبق مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بسیاری از حوزه های مختلف این دو گفتمان مشترک هستند. دکتر شجاعپوریان در پایان تصریح کرد: اینکه برخی عنوان می کنند نباید بدنبال سهم خواهی از دولت جدید بود اگر سهم خواهی به معنای عدم همکاری با دولت است معنایی ندارد. همه آنانکه که در اقبال مردم به گفتمان اعتدال و خردورزی جناب دکتر روحانی نقش ایفا کردند باید در مناصب مدیریتی حضور داشتند تا این گفتمان ار مرحله تئوری به مرحله عملیاتی برسانند.

علی عماد: برخورداری از آزادی های مشروع مطالبه مردم از دولت روحانی است

علی عماد قائم مقام ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان خوزستان نیز در این همایش گفت: مردم در این انتخابات نشان دادند که علاقه مند و معتقد به اصلاح طلبی و تغییر وضعیت موجود هستند. عماد بیان داشت: اصلاحات مدنظر مردم در چارچوب قانون اساسی است. اقدام ارزشمند و تاریخی دکتر عارف در این انتخابات نشان داد که اصلاح طلبان بدنبال کسب قدرت نیستند. اصلاح امور و اداره درست کشور خواسته اصلی اصلاح طلبان است.

این حامی دکتر روحانی ادامه داد : گفتمان اعتدال گرایی دکتر روحانی همان گفتمان اصلاح طلبی است. مردم با انتخاب خود نشان دادند که از سوء مدیریت ها در کشور به ستوه آمده اند.

این فعال سیاسی ادامه داد: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری 4 کاندیدای اصولگرا حضور داشتند و با تمام توان به صحنه آمدند و در این مبارزه سیاسی شکست خوردند. وی ادامه داد: اما این روزها آنان مدعی هستند که پیروز انتخابات اصولگرایان هستند.اگر شما پیروز انتخابات بودید پس چرا در زمان انتخابات بر طبل بداخلاقی می کوبیدید. مردم در این انتخابات نشان دادند که از بداخلاقی های سیاسی خسته شده اند.

عماد یادآورشد: اصولگرا و اصلاح طلب واقعی خواستار اعتدال و حاکمیت عقل جمعی و خردورزی در جامعه است. اصولگرا و اصلاح طلب واقعی هیچگاه متوسل به رفتارهای ضداخلاقی نمی شوند. اگر قرار باشد در آینده یک اصولگرا نیز قدرت را در دست گیرد باید اصولگرا عاقل و اعتدالگرا باشد.

این عضو شورای مرکزی ستاد دکتر روحانی در استان خوزستان بیان داشت : هرکس بخواهد دیگری را از سپهر سیاسی کشور حذف کند بداند که خودش بیش از او از صحنه سیاست کنار خواهد رفت. عماد ادامه داد: ای کاش شرایطی فراهم شود که در کشور به احزاب نگاه سیاسی شود و نه امنیتی . وی به ویژگی های دکتر روحانی اشاره کرد و گفت: حضور رییس جمهور منتخب در مرکز مطالعات استراتژیک باعث شد که او دردها و مطالبات مردمی را رصد کند و به خوبی انگشت روی حل مشکلات اساسی مردم بگذارد. این فعال سیاسی در پایان به نخبگان توصیه کرد که سعی کنند مطالبات مردم را با توان کشور همساز و همراه کنند. تغییر وضعیت کشور و برخودداری از آزادی های مشروع برای همه شهروندان مطالبه اصلی ما از دولت آقای دکتر روحانی است.

دکتر عبدالحسین مقتدایی: راز استمرار هر حکومتی در تعامل منطقی با مردم و پذیرش اصلاحات ضروری نهفته است

دکتر عبدالحسین مقتدایی استاندار اسبق خوزستان و هرمزگان نیز در این همایش با به دلایل حمایت خود از دکتر روحانی در ایام تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: انقلاب هزینه ای است که یک نسل بابت تعلل، سستی، راحت طلبی ، ترس ، سازش ، جاه طلبی و عدم عمل به تعهدات فردی و اجتماعی نسل های قبل از خود می پردازد. این هزینه های شباهت به وام و قرضی دارد که نسل های قبل دریافت داشته و در مسیر بدخرجی ، ولخرجی و بی تدبیری خود مصرف نموده اند و این نسل انقلابی و نسل های بعد از آن است که بایستی اصل و فرع و دیرکرد این وام را بپردازد.

مقتدایی بیان داشت: از نشانه های یک جامعه فهیم و بیدار دخالت در تعیین سرنوشت خود به هر قیمتی می باشد. زیرا هیچ چیز بالاتر و مقدم بر حفظ شرف، عزت و منزلت انسانی نیست. راز موفقیت و استمرار هر حکومتی در تعامل منطقی با مردم نهفته و نشان توسعه یافتگی یک جامعه اعم از مردم یا حکومت انجام و پذیرش اصلاحات مستمر و ضروری در آن جامعه است. استاندار اسبق خوزستان یادآورشد: حضور مردم در این انتخابات نشان داد که دیگر مدیون نسل های آتی خود نخواهند بود.

این فعال اصلاح طلب دوران پیش روی دولت آقای دکتر روحانی را دشوار خواند و گفت: از جهت تغییر فضای موجود و ایجاد تحول در کشور جای خوشحالی دارد انا آن طرف داستان هم بار سنگین مسئولیت اداره کشور با این شرایط نیز دشواری های خاص خود را دارد. بیکرای، مشکلات داخلی و خارجی، رکود در تولید و صنعت مشکلات عدیده ای هستند که موانع و چالش های متعددی را برای دولت آینده بوجود خواهند آورد.

 

دکتر مقتدایی تصریح کرد: اما امیدواریم با رهنمودهای رهبری و حمایت شخصیت هایی همچون آقای سید محمد خاتمی و آیت اله هاشمی و تدبیر دکتر روحانی بتوان کشور را از این فلاکت نجات داد. تغییر و اصلاح وضعیت فعلی نیاز به کمک و همکاری همه دلسوزان و نخبگان کشور دارد. وی شایسته سالاری را مورد تاکید قرار داد و گفت: آزادی های اقتصادی و اجتماعی در جامعه نهادینه شود. باید از حقوق شهروندی همه افراد جامعه دفاع شود. اگر شایسته سالاری در جامعه حاکم باشد دانش محوری نیز در دانشگاه های ترویج شود میتوان به آینده امیدوار بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار