اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
رئیس فراکسیون زنان مجلس:
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت نقش وکلا در توسعه اجتماعی گفت: وکلا به عنوان کنشگران اجتماعی با ارتباط نزدیک با بستر اجتماعی، می‌توانند در حل مشکلات جامعه ایفاگر نقش کلیدی باشند.
پروانه سلحشوری در آیین افتتاحیه بیست و نهمین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران که امروز (6 دی‌ماه) در اهواز برگزار شد، با اشاره به نقش اجتماعی وکیل اظهار کرد: اگر وکیل را یک کنشگر اجتماعی بدانیم، نقشی که وکلا و اتحادیه کانون‌های وکلا در توسعه اجتماعی داشتند، دارند و خواهند داشت، بسیار حائز اهمیت است. 
  
وی تصریح کرد: کانون وکلای دادگستری وکلا شاید از معدود کانون‌های مستقل باشد که توانسته هویت خود را حفظ و بر حفظ این هویت اصرار کند، گرچه در این راه هزینه‌های بسیاری داده‌اند. 
  
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: می‌دانیم که هیچکدام از وکلای ما از حق مردم کوتاه نیامده‌اند و همواره دنبال حق مردم بوده‌اند. وکلا به عنوان نخبگان جامعه با بستر اجتماعی و سایر افراد جامعه، ارتباط بسیار نزدیکی دارند و معضلات اجتماعی را به طور ملموس احساس می‌کنند. 
  
سلحشوری ادامه داد: این امر باعث می‌شود که وکلا در جهت حل مشکلات جامعه بتوانند نقش کلیدی ایفا کنند. وکلا خود بهتر می‌دانند نقشی که در هر جایی ایفا می‌کنند، چقدر پررنگ است. 
  
وی با بیان اینکه نماینده مردم تهران هستم، اما همیشه قلبم با خوزستان است، گفت: من به مردم خوزستان بابت انتخاب یک زن به عنوان رئیس کانون وکلای دادگستری استان خوزستان تبریک می‌گویم. این امر برای من به عنوان یک زن، مایه افتخار است. 
  
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موقعیتی است که زنان به آن احتیاج دارند. یکی از گروه‌های اجتماعی که می‌توانند به کسب این موقعیت توسط زنان کمک کنند، وکلا هستند. وکلای مرد هستند که به کمک زنان می‌آیند تا ایفاگر نقش اجتماعی خود در توسعه زمینه اجتماعی باشند. 
  
سلحشوری بیان کرد: در توسعه اجتماعی، یک وکیل همواره باید بر مواضع خود استوار باشد و این استواری را به جامعه ببخشد و این استواری موجب می‌شود تا جامعه به پیش برود. اگر اکنون جامعه ایران در حال تحولاتی است که این تحولات می‌تواند کمک کند گامی در جهت توسعه برداریم، بدون اغراق شما وکلا به عنوان کنشگران اجتماعی هستید که در حال ایفای این نقش هستید. 
  
وی ادامه داد: وکیل به مثابه کشنگر اجتماعی و کانون وکلا به مثابه یک نهاد مدنی، حمایت از حقوق مردم را بر عهده دارد. بحث حقوق شهروندی گرچه مدت‌ها است که در جهان بحث می‌شود، اما جدیدا در ایران مطرح شده است و امیدواریم تنها در سطح شعار باقی نماند. 
  
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر شاهد رعایت حقوق شهروندان در کشور باشیم، باز هم این وکلا هستند که می‌توانند این حقوق شهروندی را به مردم بشناسانند. مردم باید آگاه شوند. حتی ما که نمایندگان مردم در مجلس هستیم، به اندازه‌ای که می‌بایست از آن حقی که باید داشته باشیم تا از خود و مردم دفاع کنیم، آگاهی لازم را نداریم. بنابراین باید آگاهی‌بخشی صورت بگیرد. 
  
سلحشور تصریح کرد: همیشه نباید مردم تکلیف‌مدار باشند. مردم دارای حق هستند و ما کسانی هستیم که از حقوق مردم دفاع می‌کنیم. این جامعه پس از 112 سال از صدور فرمان مشروطیت، هنوز به آنچه که خواسته، دست نیافته و اکنون در حال گذار است و تلاطم‌های زیادی را نیز طی دوره‌های گذشته پشت سر گذاشته است.   
  
وی ادامه داد: اما آنچه که اهمیت دارد این است که وکلا به عنوان نخبگان جامعه باید بدانند که هر کدام از وکلا با تلاش و فعالیتی که می‌کنند و اصراری که به حفظ استقلال کانون وکلا دارند، سهم بسیار بزرگی در توسعه ایران خواهند داشت. 
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار