شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان:
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان این‌که تشكيل تعاونی‌ها در اين زمان كه بازار کار دولتی اشباع شده و جايی برای استخدام نیست، بهترين راهكار برای حل مشكل اشتغال است، گفت: سرمايه در گردش و نبود بازار فروش محصولات از مهمترين مشكلات تعاونی‌ها است. 
  
سيد نور محمدپور با اشاره به اهميت جايگاه تعاون در حل مشكل اشتغال اظهار کرد: تشكيل تعاونی‌ها در اين زمان كه بازار کار دولتی اشباع شده و جايی برای استخدام نیست، بهترين راهكار برای حل مشكل اشتغال است. 
  
وی با برشمردن مزيت‌های اجرای طرح "روستا تعاون" در خوزستان افزود: تجربه ثابت كرده طرح‌هايی كه در بخش تعاونی اجرا می‌شوند نتيجه بخش‌تر و تسهيلاتی كه در اختيار تعاونی‌ها قرار می‌گيرد از آنجا كه همراه با مطالعه، تلاش و نظارت است كارآمدتر هستند و اشتغال بيشتری به همراه خواهند داشت. 
  
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: به رغم وجود منابع فراوان در استان ما، متاسفانه فقر در مناطق مرزی و حاشيه شهرها بسيار وجود دارد، به نحوی كه مردم در اين مناطق با مشكلات بسياری روبه‌رو هستند و در این زمینه به نظر می‌رسد بهترين راهكار در اين مناطق، ترويج فرهنگ تعاون و تشويق مردم به تشكيل تعاونی‌ها باش د. 
  
محمدپور با بیان این‌که دغدغه تمام مسئولان خوزستانی حل مشكل اشتغال است، عنوان کرد: سرمايه در گردش و نبود بازار فروش محصولات از مهمترين مشكلات تعاونی‌ها است. 
  
وی ادامه داد: متاسفانه يك سوم جمعيت جويای كار در استان خوزستان فارغ التحصيلان دانشگاه‌ها هستند و با توجه به اين‌كه تعاون، فرهنگ حركت دسته جمعی است رواج آن در بين قشر جوان و پرانرژی كه انگيزه بسياری برای حركت‌های جديد دارند، می‌تواند به رفع اين مشكل كمك بسياری كند. 
  
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان با تاكيد بر اهميت فرآيند نظارت در موفقيت تعاونی‌ها خاطرنشان کرد:‌ گروه‌های تعاون‌يار با رويكرد عارضه‌يابی مشكلات تعاونی‌ها، نقش بسياری در فعال سازی تعاونی‌های راكد و مشكل‌دار خواهند داشت.  


/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار