اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
شهردار اهواز:
کتانباف: به زودی بازارچه فصلی برای عرضه محصولات تولیدی زنان بی سرپرست و بدسرپرست در اهواز برگزار می کنیم.
منصور کتانباف پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای جامعه معلولان خوزستان با اشاره به لزوم رعایت حقوق همه انسان ها اظهار کرد: انسان ها فارغ از نژاد و رنگ، مذهب و قومیت، مشکلات جسمانی و...به یک اندازه از حقوق قانونی و اجتماعی خود برخوردار هستند و تامین نیازهای مردم به ویژه قشر معلول نه تنها دلسوزی و ترحم نیست، بلکه وظیفه همگانی است و ما هم در شهرداری در تلاش هستیم تا وظایف خود را در این خصوص انجام دهیم.

کتانباف به مشکل تردد معلولان در سطح شهر اهواز اشاره کرد و گفت: ریشه این معضل (که در شهرها و کلانشهرهای دیگر نیز وجود دارد)  به ادوار گذشته بر می گردد و با وجود اقداماتی که انجام شده، حتی در تهران نیز نقاط زیادی فاقد مناسب سازی لازم برای تردد همه اقشار و به ویژه معلولان است لذا برای رفع آن به صورت کامل نیاز به صرف هزینه و زمان زیادی داریم.

وی افزود: در دوران مسئولیتم در شهرداری تهران اهتمام ویژه ای به این موضوع داشتم و تا زمانیکه از مناسب بودن تردد معلولان در پروژه ها مطمئن نمی شدم، پروژه ها را آغاز نمی کردم. در اهواز نیز در این دوره اخیر اولین گامی که در راستای حل این موضوع برداشتیم، ابلاغ تشکیل واحدی به نام «کف و بر» در معاونت های معماری و شهرسازی مناطق هشتگانه برای نظارت بر همسطح سازی معابر در ساخت و سازهای جدید و رعایت الزامات قانونی است.

کتانباف بیان کرد: هر سازنده ای از شهرداری کد ارتفاعی دریافت می کند و موظف به رعایت این کد ارتفاع است و در صورت عدم رعایت این کد، علاوه بر تعطیلی کار، پایان کار نیز به این سازه تعلق نمی گیرد و این کنترل سبب ایجاد معابری همسطح و مناسب خواهد شد. در همین مدت کوتاه نیز نظارت های خوبی صورت گرفته و با متخلفان برخورد شده است؛ ضمن آنکه ما همسطح سازی دریچه های فاضلاب را نیز برای تردد آسان خودروها انجام می دهیم.

شهردار اهواز با بیان اینکه برخی ناهماهنگی ها هزینه های زیادی را به شهر و شهرداری تحمیل می کند، تشریح کرد: در شهرهای پیشرفته دنیا زیر زمین تونلی سراسری موسوم به تونل انرژی وجود دارد که کلیه تاسیسات آب، برق و مخابرات و....در آن وجود دارد و تنها یک مسیر برای تاسیسات وجود دارد؛ در حالیکه در کشور ما وجود مسیرهای متعدد زیرزمینی تاسیسات، کار را برای مدیریت شهری دشوار ساخته است و بی اطلاعی از این مسیرها و ناهماهنگی های لازم با شهرداری هر از گاهی باعث ایجاد مشکلاتی نظیر تخریب چندباره آسفالت و توقف پروژه های عمرانی می شود.

کتانباف در پاسخ به درخواست های جامعه معلولان اظهار کرد: سعی می کنیم با توجه به محدودیت ها از فعالیتهای جامعه معلولان حمایت کنیم. به زودی بازارچه فصلی را برای عرضه محصولات تولیدی زنان بی سرپرست و بدسرپرست برگزار می کنیم و از زنان جامعه معلولان هم برای حضور در این بازارچه دعوت به عمل خواهیم آورد. احداث و احیای سرویس های بهداشتی ویژه معلولان در مکانهای عمومی و پارکها نیز در حال پیگیری است.


/ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار