شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸

فرمانده منطقه انتظامی آبادان گفت: این شهرستان، دومین شهر خوزستان به لحاظ برخورداری از ضریب امنیتی بالا است. به گزارش مهر، سرهنگ حسین کهیائی با اشاره به بالا بودن ضریب امنیت آبادان نسبت به سایر شهرهای استان خوزستان افزود: آبادان به لحاظ ضریب امنیتی پس از اهواز در رده دوم قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم آبادان در موضوع  رعایت مسائل خاص مربوط به ماه رمضان پیشرو هستند تصریح کرد: کار پلیس در این ایام بیشتر نظارتی است و در صورت مواجه با افرادی که به طور علنی اقدام به روزه خواری می کنند، برخورد خواهیم کرد.

کهیائی از مردم خواست تا ضمن رعایت مسایل فرهنگی، شان ماه رمضان را رعایت کنند و صنوف نیز زمان بازگشایی وتعطیلی مغازه های خود را  رعایت کنند.

فرمانده منطقه انتظامی آبادان در پاسخ به موضوع سرقت سیمهای برق یادآور شد: موضوع سرقت سیمهای برق موضوعی فراگیر است و تنها مختص شهر آبادان نیست.

کهیائی با اشاره به معضل بیکاری در آبادان که قریب به اتفاق افراد با آن دست به گریبان هستند، ادامه داد: سرقت برای برخی از افراد به عنوان سهل ترین راه کسب درآمد تبدیل شده است.

وی گفت: متاسفانه قوانین مربوط به برخی از جرائم بازدارنده نیستند که باید در این خصوص بازنگری صورت گیرد.

کهیائی با اشاره به تکرار جرم توسط برخی از مجرمان افزود: در صورت تاثیرگذار نبودن نوع محکومیتی که برای فرد در نظر گرفته می شود ، باید شکل و نوع این محکومیتها تغییر یابد.

به گفته وی باید برای کسانی که تکرار جرم دارند آموزشهای  بازدارنده ارائه شود.

فرمانده منطقه انتظامی آبادان از زیرزمینی کردن عبور سیمهای برق به جای عبور هوایی سیمهای و راه اندازی گشتهای مشترک نیروی انتظامی و اداره برق و گشتهای نامحسوس به عنوان برخی از راهکارهای عملی رفع معضل دزدی سیمهای برق نام برد.

کهیائی در خصوص راه اندازی گشتهای مشترک نیروی انتظامی و اداره برق اظهار کرد: در نشست مشترکی که با مسئولان اداره برق داشتیم موضوع برقراری گشتهای مشترک مورد تائید و مصوب شد که در زمان حاضر نیز در حال پیگیری و فراهم کردن شرایط برای انجام این کار هستیم.

وی همچنین تصریح کرد: سیاست ما افزایش امنیت اجتماعی برای شهروندان است که این موضوع تنها  شامل برخورد با بد حجابی آن طور که عامه مردم می پندارند، نیست.

فرمانده منطقه انتظامی آبادان با بیان اینکه دیدگاه نیروی انتظامی از تهدید محور به جامعه محور تغییر کرده است، یادآور شد: مردم می توانند امنیت را به بهترین وجه ممکن ایجاد کنند، ورود ما به مسائل زمانی است افرادی امنیت اجتماعی اعم از شغلی، فکری و غیره را به مخاطره می اندازند.

 

وی در خصوص تامین امنیت اقتصادی برای سرمایه گذاران گفت: امنیت اقتصادی آن است که مدیران ارشد شهر شرایط را به نحوی مهیا کنند که  بتوان امنیت اقتصادی را پیاده کرد، تامین امنیت جزو وظایف ذاتی نیروی انتظامی است اما فراهم شدن بسترهای لازم در این خصوص بر عهده مدیران شهری است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار